שנה וחצי לאחר השלמת רכישת הענק של אינסטגרם על ידי פייסבוק, בסוף השבוע נחשף מודל הרווח של אפליקציית התמונות והוא צפוי מאוד: כבר בחודשים הקרובים תחל אינסטגרם לשלב בפיד תמונות וסרטוני וידאו ממומנים באופן רנדומלי של מותגים שישלמו עבור החשיפה, בדומה למה שלמדתם להכיר ולהדחיק מחשבון המשתמש שלכם בפייסבוק.
כיצד מנסים לשכנע 150 מיליון משתמשיםזבצעם ז הכל בשבילם? ממתגים את התוכן השיווקי כאיכותי ואטרקטיבי ומבהירים שהשליטה על הפיד תישאר בידיים שלהם, באמצעות פידבק פשוט שיקבע את התוכן הפרסומי שיותאם עבורם.
"נתחיל בשילוב של מספר תמונות וסרטונים מרהיבים ואיכותיים של מותגים נבחרים שכבר פעילים ומוכרים באינסטגרם", טוענת הרשת החברתית ומנסה להדגיש שמדובר בתהליך שיתחיל באופן איטי ויכלול מעט מאוד פרסומות של מותגים שנהנים ממילא מעוקבים רבים באינסטגרם - רק שעד היום אתם לא הייתם ביניהם.
וגם:
>> מיקרוסופט נתנה כתובות מייל של משתמשים לאחרים
>> גוגל רוצה שתעשו הכל דרכה: אפליקציות כרום הופכות לתוכנות ל"חלונות"
אינסטגרם, או ליתר דיוק פייסבוק, תציע למותגים להגדיל את החשיפה לתמונות או סרטונים שמעלים לפרופיל שלהם על ידי דחיפת התכנים למשתמשים אקראיים שאינם עוקבים אחריה הפרופילים שלהם. על מנת לעשות זאת, סביר שתשתמש הרשת החברתית במידע המוזן בחשבונות הפייסבוק והאינסטגרם של המשתמשים למטרת פילוח מדוייקת ככל הניתן, שמטרתה לייצר מצד אחד פרסום אפקטיבי ומנגד להטריד פחות את המשתמשים עם תכנים שאינם רלוונטים עבורם.
המשתמשים, מצידם, יוכלו לדווח על פרסומות שאינן רלוונטיות עבורם באמצעות מנגנון פידבקים פשוט, בדומה לזה הזמין כיום בפייסבוק, אם כי ספק כמה יטרחו לבצע את הפעולה הנוספת הזו עבור תוכן שהיו מעדיפים שמלכתחילה לא יהיה שם.
האם המשתמשים יעזבו? סביר להניח שלא. מיד אחרי שרכשה פייסבוק את אינסטגרם החלו משתמשים רבים לקרוא לעזיבה המונית של האפליקציה שהפכה עבורם לבית, אך המציאות הוכיחה בדיוק את ההפך, כשחלה עלייה קיצונית במספר המשתמשים החדשים שנרשמו לרשת החברתית, שקפצה מ-100 מיליון ל-150 מיליון משתמשים רק במהלך חצי השנה האחרונה.
בסופו של יום צריך להבין שאין מנוס משילוב פרסומות ברשתות חברתיות שההצטרפות אליהן מתבצעת חינם. אינסטגרם כנראה איתרה את אחת הדרכים היותר ידידותיות כלפינו, המשתמשים. חוץ מזה, הראשונים להיענש יהיו המשתמשים האמריקאים, שיהוו את קבוצת הפיילוט הראשונית. רק בשלב הבא צפויות הפרסומות להתרחב לכלל המשתמשים בעולם.