פייסבוק השיקה חנות אפליקציות - בזמן שכולם עסוקים בתפקוד הבעייתי של מארק צוקרברג לקראת הנפקת פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה פותחת את ה-App Center, מרכז אפליקציות ראשון משלה. הרעיון הוא לרכז את מיליוני האפליקציות שקיימות בפייסבוק וגם כאלה שלא, דומה מאוד לאפסטור של אפל והפליי של גוגל.

Facebook app center, חנות האפליקציות של פייסבוק (צילום: KateRiep_Godbye)
כמו אפסטור של אפל וגוגל פליי של גוגל אבל עם מרכיב חברתי דומיננטי. Facebook App Center | צילום: KateRiep_Godbye

על ההשקה הודיעה פייסבוק הלילה (ה'), בבלוג המפתחים שלה והסבירה כי המטרה היא לעזור למפתחי האפליקציות ולמשתמשים לאתר, לגלות ולקדם בקלות יישומים חדשים במגוון פלטפורמות סלולריות (iOS ואנדרואיד) או דרך דפדפן במחשבים.

באופן זהה לחנויות האפליקציות של אפל וגוגל יחולקו האפליקציות באפ-סנטר של פייסבוק לפי קטגוריות ורייטינג, כמו כן החנות תמליץ למשתמשים על אפליקציות מסוימות, בעיקר כאלה שמככבות בחנות שלה וזוכות לפופולריות בקרב המשתמשים.  

החידוש הגדול בחנות של פייסבוק הוא הרכיב החברתי. במקום לקבל רשימה של המלצות על אפליקציות כמו בחנויות אחרות, המשתמשים באפסטור של פייסבוק יקבלו גם המלצות על סמך מה שהחברים שלהם ראו, השתמשו ואהבו.

חנות האפליקציות של פייסבוק כבר הושקה בגרסת בטא למספר משתמשים מוגבל, ובמשך השבועות הקרובים תיפתח לקהל הרחב.

>> כך תדעו האם אתם מכורים לפייסבוק בשש שאלות פשוטות

>> וגם: סוללת האייפון – כך תאריכו את חייה