ועדת המדרוג למדידת שיעורי הגלישה באינטרנט פרסמה סקר שנתי על הרגלי הגלישה של הישראלים. הסקר שנערך במהלך החודשים האחרונים, חושף כמה נתונים מעניינים.
מהסקר עולה כי 5.2 מיליון ישראלים שהם 77 אחוז מהאוכלוסייה גולשים ברשת האינטרנט. גברים ונשים גולשים באופן שווה, עם פער של פחות מ-5 אחוזים ביניהם לטובת הגברים. רובם של הגולשים הם תלמידי תיכון ו-97 אחוזים מהם גולשים לפחות פעם אחת בשבוע, יותר מכל חתך אוכלוסייה אחר. מבני ה-65 ומעלה גולשים רק 45.7 אחוז.
כמה גולשים מהסמארטפונים?
עוד מעניין לגלות כמה אנשים גולשים מהסמארטפונים והטאבלטים: כש 46.3 אחוז מהישראלים מעידים כי הם גולשים ברשת דרך טלפון נייד. זוהי עלייה משמעותית בגלישה דרך טלפונים ניידים, אם כי הנתון לגבי גלישה מהמחשב ירד רק קצת - 91 אחוז מעידים כי הם גולשים דרך מחשב אישי או מחשב נייד.
הצעירים מובילים את הרגלי הגלישה, גם בטלפונים הניידים, עם נתון של 69.9 אחוז. לא פחות מ-18 אחוז העידו כי הם גולשים מטאבלט, והנתון הזה צפוי רק לעלות.
האייפון והאייפד מככבים כאמצעי הגלישה במובייל. עם 33.2% לאייפון, 37.8% לאייפד 7.86% לגלקסי S2 בלבד ועוד 4.02% לגלקסי S.
גם החרדים גולשים
על פי הסקר, 36 אחוזים מהחרדים גולשים ברשת. 78 אחוז מהציבור הדתי לאומי גולש ברשת, לעומת 90 אחוז מהציבור החילוני. 72 אחוז מהאוכלוסיה המוסלמית בארץ גולש באינטרנט, 82 אחוז מהנוצרים ו-83 אחוז מהאוכלוסיה הדרוזית.
הישראלים גולשים בעיקר באתרי חדשות
ולאן הגולש הישראלי גולש הכי הרבה? לאתרי חדשות. 2.25 מיליון גולשים בודקים את אתרי החדשות באופן יומיומי. אתרי הבידור הם הקטגוריה השנייה המושכת את קהל הגולשים, עם 2.1 מיליון גולשים מידי יום. קטגוריות הלוחות לפרסום ומכירה מגיעה למקום השלישי עם 1.8 מיליון גולשים מידי יום.
הדפדפנים החביבים על הישראלים
והנתונים המדכאים באמת. יותר ממחצית מהישראלים עדיין משתמשים באינטרנט אקספלורר. הרבה יותר מכל שאר העולם. הדפדפן כרום של גוגל, הדפדפן הפופולרי בעולם, מקבל רק 23 אחוז בישראל.
מבחינת מערכת ההפעלה כאן יש רוב מוחץ של ווינדוס 7 של מיקרוסופט עם 53.7% מהגולשים, מיד אחרי שוב התוכנה של מיקרוסופט, ווינדוס XP עם 27.4%.
רואים גם טלוויזיה?
הנתון היותר מעניין בסקר הוא בבחינת הרשת כאמצעי מדיה ובידור. 4 מיליון גולשים באופן יומיומי ברשת, מתוכם רק 3.3 מיליון נחשפים בנוסף לאמצעי מדיה נוספים כגון טלוויזיה או רדיו באופן יומיומי. מה שאומר שיותר ויותר אנשים מחליפים את הרשת כספקית המדיה המרכזית שלהם. 1.6 מיליון אמרו כי הם צופים בטלוויזיה לעתים נדירות או בכלל לא. 2.6 מיליון העידו אותו דבר לגבי עיתון.
גילאי ה-18 עד 24 אימצו במיוחד את האינטרנט על פני הטלוויזיה. 600 אלף גלשו באינטרנט מידי יום, לעומת 280 אלף שצפו בטלוויזיה מידי יום.