אחד הדברים הכיפיים בפייסבוק או טוויטר זה להיחשף לתכנים שונים שהחברים שלכם משתפים. בין אם מדובר בסרטונים מצחיקים, קישורים לאתרים שלא ידעתם שקיימים או סטטוס שנון, אין ספק שזוהי דרך נהדרת להתעדכן במה שקורה ברשת. אבל מה קורה לקישורים שאנחנו משתפים ברשת החברתית מהרגע שפירסמנו אותם? או יותר נכון, מה אורך החיים שלהם?
שירות קיצור הכתובות Bitly פרסם מחקר שערך באמצעות הכלים העומדים לרשותו, ועל בסיס השימוש של הגולשים ברשתות החברתיות בשירות קיצור הכתובות שלו המאפשר לשתף קישורים שונים בקלות. המחקר ניסה לבדוק במשך כמה זמן ישימו לב החברים שלכם לקישורים ששיתפתם.
הממצאים די מעניינים: על-פי המחקר, לכל קישור שאנו משתפים יש פרק זמן מאוד מסוים שבו הוא מגיע לחצי מאורך החיים שלו (מבחינת קליקים של גולשים אחרים), ובפרק הזמן הזה הוא למעשה מקבל חצי מכמות הקליקים שהוא אי-פעם יקבל. במילים אחרות, קישורים שאנו משתפים מתחילים לגווע ולא לעניין אף אחד אחרי פרק זמן מאוד מוגדר.
כמה זמן אתם שואלים? פה קבור הכלב: על-פי הממצאים, לכל קישור יש זמן ממוצע של 3 שעות עד שאף אחד כבר לא מקליק עליו. באופן פרטני יותר, יעברו בממוצע כ-2.8 שעות עד שהעוקבים אחריכם בטוויטר יפסיקו להקליק על לינק ששיתפתם, ו-3.2 שעות בממוצע יחלפו עד שהחברים שלכם בפייסבוק יפסיקו להתעניין במה ששיתפתם בפיד שלכם.
המחקר מצא כי תוחלת החיים של קישור מסוים משתנה כאשר בוחרים לשתף ברשת חברתית אחרת. ביוטיוב, לדוגמה, חברים שלכם ימשיכו להתעניין ולהקליק על שיתופים למעלה מ-7.4 שעות. כמו כן, יש באופן הגיוני ביותר קשר לתוכן הספציפי שאותו אנחנו משתפים.
על-פי המחקר, ישנם קישורים שיכולים להמשיך ולהיות מעניינים בעיני החברים שלכם גם 11 שעות לאחר שהם פורסמו לראשונה (כגון סרטונים ויראליים), ואילו קישורים אחרים עשויים לשרוד פחות משעתיים (דוגמה לכך היא הציוץ של הווישנגטון פוסט על רעידת האדמה שהתרחשה בניו-יורק לפני כשבועיים).
למה זה חשוב? האינפורמציה הזו חשובה מאוד עבור כל המשתמשים הפרטיים והמותגים המסחריים שמשתפים בלי סוף קליפים, סרטונים וקישורים וחושבים שהם מעצימים בכך את היכולות החברתיות שלהם.
אנחנו חושבים שצריך לברור בקפדנות את התוכן שאנו משתפים בפייסבוק, טוויטר ויתר האתרים, גם בשביל שיהיה אפקטיבי וגם בשביל לא להעיק על החברים שלנו. בסופו של יום זו אולי קלישאה, אבל איכות התוכן היא זו שבאמת קובעת.
>>הפשעים הכי מוזרים שקרו בפייסבוק
>> וגם: כך ייראה השופינג של העתיד