ההתלהבות סביב השקת אפליקציית המוזיקה הגדולה (ויש שיגידו הטובה) בעולם, ספוטיפיי, אחרי שנים של המתנה מצד הקהל הישראלי, הספיקה לנו לכל חודש מרץ. אבל עכשיו כבר אפריל, העונה התחלפה ופתאום נזכרנו שחוץ מכמה שירותים שעשו עלייה לישראל, בינהם אפל מיוזיק, נטפליקס ואמזון פריים וידאו - ישנם עדיין לא מעט שירותים שאנחנו לא יכולים עדיין ליהנות מהם. הנה אלה שאנחנו הכי מחכים שיגיעו לכאן:

1. Samsung Pay, Apple Pay ו-Google Pay – לשלם מהסמארטפון ברגע

בשנת 2014 אפל חשפה לראשונה את Apple Pay, השירות שמאפשר תשלום באמצעות רישום של כרטיס האשראי על גבי האייפון וקירוב של הסמארטפון אל מסופי סליקה תומכים. גוגל השיקה כבר מספר שירותים כאלה - תחילה Google Wallet, שאחר כך הפך לאנדרואיד פיי ובסוף לגוגל פיי. כל השירותים הללו מאפשרים לכם להשאיר את הארנקים שלכם בבית, ולשלם עם המכשיר שממילא נמצא ביד או בכיס שלכם (או אפילו השעון שלכם).

יותר משאנחנו מצפים לפלטפורמות התשלום של גוגל ואפל, אנחנו לא יכולים לחכות לפלטפורמה של סמסונג, הלא היא סמסונג פיי, שיכולה לא רק לבצע תשלומים באמצעות רכיב NFC סטנדרטי, אלא גם באמצעות Magnetic Secure Transmission (או MST בקיצור) - סליל מתכת קטן שנמצא בסמארטפונים התומכים של סמסונג ומדמה העברה של הכרטיס המגנטי במסופים של בתי העסק. בפועל, זה אומר שברגע שסמסונג תאפשר את השירות בישראל, תוכלו להשתמש בשירות בערך ב-95% ממכשירי הסליקה בארץ, ללא צורך בהמתנה לתמיכה מצד בית העסק, כיוון שהסמארטפון שלכם יעבוד בכל מסוף שתומך בכרטיסי אשראי מגנטים רגילים. רק תגיעו כבר ותשחררו אותנו מהארנקים הפיזיים הללו, שנקרעים כל חצי שנה.

2. MoviePass – הנטפליקס של בתי הקולנוע

כולנו אוהבים סרטים - אבל מחירי הכרטיסים המאמירים לא מאפשרים לנו ללכת לכל הסרטים שאנחנו רוצים, ויש גבול לכמות מבצעי ה-1+1 ו"ימי הקולנוע בחסות מירי רגב" שאנחנו מצליחים לקושש. בדיוק לכאן נכנס המיזם MoviePass. זוהי חברה שהוקמה בשנת 2011 ולפני שנה הציגה מודל ברוח נטפליקס - אבל לבתי קולנוע אמיתיים. תמורת פחות מ-10 דולרים בחודש (מחיר נמוך יותר מהמחיר הממוצע לכרטיס בודד לסרט בישראל), אתם יכולים ללכת לקולנוע “ללא הגבלה” (סרט אחד ביום, לא כולל סרטי תלת-מימד או IMAX).

MoviePass עובדת בצורה של אפליקציה ומעין כרטיס אשראי: כדי לרכוש כרטיס לסרט, המשתמש צריך לפתוח את האפליקציה כאשר הוא נמצא בקרבה פיזית לבית הקולנוע, ובה הוא יכול לראות את הסרטים המציגים בזמן הקרוב, לבחור את הסרט שהוא מעוניין לראות, והאפליקציה תטעין את כרטיס האשראי של MoviePass במחיר הכרטיס המלא, כך שבית הקולנוע מקבל את התשלום המלא על הכרטיס. כל שנותר למשתמש לעשות הוא ללכת ולרכוש כרטיס בקופה באמצעות כרטיס האשראי ולהנות מהסרט.

השירות נמצא לאחרונה תחת לא מעט מתקפות, עקב המעקב שלו אחרי מיקום המשתמשים והעובדה שאם הוא יכשל, בתי הקולנוע עשויים לקרוס מאחר וצרכנים לא יסכימו לצפות בסרטים במחירים הרגילים. בינתיים השירות הפך ללהיט ענק בארה"ב, ואין שום סיבה שהוא לא יהפוך ללהיט בישראל בקרב חובבי הקולנוע.

3. Uber/Lyft/Via – להשאיר את הרכב הפרטי בבית ולהקל על הפקקים

בישראל מסרבים להפנים את מה שחלק ענק מהעולם כבר הבין: ההווה והעתיד הם שיתופיים. שירותים כמו אובר, ליפט ו-Via הפכו ללהיטים מסביב לעולם, כיוון שהם עונים על צרכים אמיתיים: מצד אחד יש נוסעים שרוצים להגיע ממקום למקום במחיר הוגן ומבלי להוציא את הרכב מהבית (או לרכוש אחד), ומצד שני ישנם נהגים המחפשים השלמת הכנסה ויכולים להשתמש ברכבם כמקור הכנסה נוסף בזמנם הפנוי. מי מאיתנו שהשתמש בשירות בחו"ל גילה שלרוב הנהגים אדיבים, יעילים, זמינים והאפליקציות עובדות בצורה מוצלחת למדי ובמחירים שיוצרים תחרות לא רעה לשוק התחבורה הציבורית המקרטע והמיושן.

השירות של אובר שקיים בישראל מתנהל במתכונת של Gett, ופחות כמו אובר ברחבי העולם, וכל זאת לא מחוסר רצון של אובר להיכנס לישראל - אלא בגלל משרד התחבורה, שלא מוכן להתמודד מול נהגי המוניות שעלולים למצוא את עצמם כאופציה פחות ופחות מבוקשת על ידי ציבור הנוסעים. אז אולי הגיע הזמן לשינוי, וגם הישראלים יוכלו להקל על ההתמכרות שלהם לרכב הפרטי ולעבור לתחבורה ציבורית מודרנית, הוגנת וחכמה.

4. Hulu – שירות הטלוויזיה השני הטוב בעולם

נטפליקס הצליחה להוכיח לכולנו שאפשר לתת גם לישראלים ספריית תוכן מצוינת (אם כי באיחור), והישראלים הגיבו בהתאם והסכימו לשלם בעבור שירותי סטרימינג (ההערות גורסות כי למעלה מ-100,000 ישראלים מנויים לשירות). עכשיו, כשהתרגלנו לנוכחות של נטפליקס בארץ, הגיע הזמן לפתוח את השוק לתחרות ולהוסיף את שירות הטלוויזיה הנהדר Hulu, שמאפשר לכם ליהנות מחלק מהסדרות הבלעדיות הכי מדוברות של השנים האחרונות (טוב נו, בעיקר "סיפורה של שפחה"), אבל גם מספריית תכנים עשירה שמתעדכנת לאורך כל השבוע בפרקים חדשים.

להולו יש מנוי חינמי שמאפשר צפייה דרך הדפדפן בסדרות עם הפסקות פרסומות, שירות בתשלום שמאפשר צפייה גם באפליקציה בפלטפורמות רבות (אך עם פרסומות), ושירות פרימיום שמאפשר צפייה באפליקציה וללא כל פרסומות (מלבד לעיתים, בתחילת וסיום התוכנית).

התלונה העיקרית של משתמשים על נטפליקס היא שמלבד סדרות המקור שלה (וכמה סדרות יוצאות מן הכלל), התכנים לא עדכניים ולא מספקים את מי שרוצים לצפות בסדרות הכבלים מדי שבוע, אך לא רוצים להתחבר לשירותי הלוויין והכבלים. בהולו, סדרות כמו "האנטומיה של גריי" מתעדכנות עם הפרק השבועי בערך 24 שעות לאחר שידורו בטלוויזיה. עם זאת, מאחר וחברות הכבלים והלוויין חותמות עם המפיצות על חוזי בלעדיות, גם אם הולו הייתה נכנסת לארץ, היא הייתה מתקשה מאוד להציג את ספריית התכנים העשירה שלה בישראל. אולי עוד כמה שנים, כשמפיצות התוכן יתחילו להחתים את חברות הכבלים והלוויין על חוזים יותר גמישים, אולי נזכה לראות את הולו גם בישראל, אבל בינתיים החברה לא מתרחבת ליותר מדי שווקים חדשים.

5. אמזון – לקנות הכל בלי לצאת מהבית (ולקבל את המוצרים מהר)

אנחנו באמת צריכים להרחיב? שירות הקמעונאות הגדול בעולם הצליח לשנות את האופן שבו אנשים רוכשים מוצרים ואפילו אוכל, ולהפוך את התהליך לקל, מהיר, לעיתים זול יותר מאשר בחנות ובעיקר נוח. מטלוויזיות, מחשבים, קונסולות משחקים ועד למלפפונים וחיתולים - באמזון אפשר לקנות כמעט הכל, והחברה לא עוצרת שם ורוצה לשנות גם את האופן שבו אנחנו מקבלים את המשלוחים בעזרת רחפנים, שליחים שיכנסו לבית עם מנעולים ומצלמות חכמות ורעיונות נוספים שיהפכו את חווית הקניה לעוד יותר קלה.

יחד עם אמזון מגיעה גם אלקסה, העוזרת הקולית הפופולארית בעולם, ושלל שירותים נוספים ומשובחים של החברה כמו שירות הספרים, הסטרימרים והמוזיקה שלה.

לפי כל הדיווחים האחרונים, אנחנו לא רחוקים מהיום בו אמזון תשיק את השירותים שלה בישראל, ונשאר לנו רק לקוות שזה יקרה במהרה, ובעיקר ששירות המשלוחים יהיה יעיל כמו שהוא בשאר העולם.

6. Google Play Music – מעוז הסטרימינג האחרון למוזיקה שעוד לא הגיע לישראל

אחרי אפל מיוזיק, Tidal, דיזר וכמובן ספוטיפיי, שירות הסטרימינג של גוגל הוא אחד משירותי המוזיקה הבינלאומיים האחרונים שטרם הגיעו לישראל. לא רק שהוא מכיל ספריית מוזיקה ענקית, אלא יש שיגידו שאלגוריתם זיהוי הטעם שלו עובד בצורה טובה יותר משל כל שאר המתחרות. בנוסף, השירות מאפשר לכם להעלות 50,000 שירים מהמחשב שלכם אל הענן שלהם (ללא קשר לנפח האחסון ב-Drive). כך שאתם יכולים ליהנות גם מהמוזיקה הנדירה יותר שהעברתם למחשב שלכם לפני כמה שנים ממקומות שעדיף לא לציין.

כמובן שכל בעלי אנדרואיד יוכלו להנות מאינטגרציה מושלמת לכל מכשירי האנדרואיד שלהם, ובעזרת הקול יוכלו לבקש את השירים האהובים עליהם מהעוזרת הקולית של גוגל (אם כי גם ספוטיפיי מוטמעת בצורה מעולה באנדרואיד ובמוצרי Home). בהזדמנות זו, נזכיר שלגוגל יש לא מעט שירותים נוספים במסגרת Google Play (ספרים, סרטים, סדרות, מגזינים ועוד), וגם אותם נשמח לראות בישראל בהקדם.

הכתבה פורסמה במקור באתר Geektime

עוד ב-Geektime:
אפל ופייסבוק בקרב עלבונות
שירות חדש הופך את הגלישה למהירה ובטוחה יותר