יצירתיות יתר? סוכנות נסיעות מאוקראינה בשם Multipass מעוררת מיני סערה ברשת בעקבות פרסומת שנויה במחלוקת חדשה שהפיצה כדי לקדם טיולים למדינות במזרח אסיה.
נציין כי בין המדינות במזרח אסיה נמצאות יפן, הונג קונג, טיוואן, קוריאה ועוד. בזהירות לא גזענית נסביר כי האנשים שמתגוררים באזורים אלו הם בעלי עיניים מלוכסנות.
אז אחרי שעות ארוכות של חשיבה, צילום, עיצוב, עיבוד, אישורים חברת הפרסום Tabasco יצרה עבור הסוכנות את הפרסומת הבאה:
במשך שבועות צוותי הקריאטיב הסתובבו ברחובות אוקראינה וביקשו מהאנשים לעשות עיניים מלוכסנות ואז צילמו אותם. את תמונת הקולאז' הם הפכו לפוסטרים ופליירים ועליהם המסר: "See Asia Like Asians Do" (תראו את אסיה כמו שהאסיאתים רואים אותה).
הטוויסט הגאוני של הקמפיין הוא שכדי לראות את הטקסט שמופץ על הפלייר עליכם "ללכסן" את עיניכם. נסו, זה עובד:
לדעתינו מדובר בהברקה אבל גולשים רבים חשבו אחרת. אחת מהגולשות כתבה: "ואו, לא בכל יום אני חוזרת לשנת 1945", גולש פייסבוק ממוצא סיני בשם ניק יו כתב: "היה לי מאוד קשה לקרוא את זה תוך כדי שאני מלכסן את העיניים. אנחנו רואים את העולם כמו כולם, גם באופן מילולי וגם ציורי".
גולש נוסף כתב: "גזעני ומטופש. אפשר לקרוא את הכיתוב גם בלי לעשות את הדבר הזה עם העיניים", אחר כתב: "מאוד מעליב. צריך לפטר את המנהל הקריאטיבי ואת כל הצוות שלו". עוד מגיב תהה: "מה, אין אף אחד שעצר לרגע ושאל 'אולי זה לא רעיון כל כך טוב', זה מאוד מעליב", גולש אחר סיכם: "איזה חרא". מה דעתכם?