כולנו חולמים להפוך לאוישיות רשת עם מיליוני צפיות ועשרות ומאות אלפי עוקבים, אבל האם הכוכבים הגדולים באמת קנו דווקא את העוקבים שלהם? יכול להיות. תעשיית הזיופים ברשתות החברתיות מוכרת לא מעט שנים ותיעוד מיוחד שהופץ לאחרונה מראה בדיוק כיצד היא עובדת.

חדר קטן המכונה "חוות צפיות", 53 סמארטפונים מחוברים לקיר ממוספרים אחד לצד השני. בסרטון אנחנו רואים את התהליך, ומי שהפיץ אותו מספר איך באמצעות כמה צעדים פשוטים ניתן להכפיל את מספר הצפיות שלנו - ובתשלום כמובן.

נוי אלוש, יועץ מוזיקלי שמכשיר את התעשייה מקרוב מספר כי "מישהו מחזיק חווה של 20-30 טלפונים, כל אחד מהטלפונים כל פעם נמצא על איי.פי אחר, הוא צופה בסרטונים מלאים וככה בעצם מעלה את הצפיות לאותו לקוח שביקש לרכוש".

לדבריו של אלוש אם דווקא לאמנים המצליחים משתלם לקנות צפיות "בסופו של דבר אם הגעת למיליון צפיות ביוטיוב זה שווה אלף דולר. התשלום על הצפיות נמוך יותר ממה שתקבל מיוטיוב. כשאתה משווה את זה לערך שזה נותן לך להופעות שאתה סוגר או לנוכחות שלך ברשת זה שווה את זה".

ומה לגבי אמנים בישראל? "אמנים ישראלים משתמשים בזה. בעבר היה קשה יותר לעלות על זה, היום המערכות מאפשרות להבין מאיפה הצפיות, ואם לשיר ישראלי יש 200 אלף צפיות מחו"ל זה מחשיד", הוסיף אלוש.