אחרי שגוגל הספיקה לעצבן חלק מהגולשים שלה עם סרבול האופן שבו היא מציגה את תוצאות החיפוש שלה עם הוספת אייקונים לצד שמות אתרים (כך אגב תסירו אותם), ענקית הטכנולוגיה עשתה שינוי נוסף לממשק החיפוש שלה, שגרם לכעס רב יותר מצד המשתמשים.
השינוי – וההתנצלות, בערך
במסגרת השינוי לממשק החיפוש שלה שכלל, כאמור, את הוספת האייקונים (favicon) החליטו בגוגל לשנות גם את האופן שבו מוצגות הפרסומות של גוגל (Google Ads) בראש עמוד החיפוש ברגע שאתם מחפשים מונח לו קיימות פרסומות – ועוררו ביקורת רבה ברשתות החברתיות ובאמצעי התקשורת.
במסגרת השינוי לממשק החיפוש, פרסומות נראות כעת כמו שאר התוצאות בעמוד תוצאות החיפוש שלכם, רק שלצידן מופיעה המילה Ad (או פרסומת) בכתב מודגש. כן, גוגל אמנם מדגישה את המילה אבל קל מאוד להתבלבל כשאין שום סממן מובהק לסימון. בעבר, הפרסומות בגוגל סומנו בצבעים שונים או היו בעלות רקע שונה – שהבדילו לחלוטין בינן לבין תוצאות חיפוש שלא שילמו כסף כדי שנלחץ עליהן קודם.
אז האם השינוי בחיפוש עובד לטובת המפרסמים על פני המפרסמים? נראה שכן. אתר DIGIDAY הציג נתונים מחברה העוסקת בפרסום בגוגל (במקרה הזה, חברת PPC) שמציגים עלייה של בין 4 ל-10.5 אחוזים בכמות הקליקים על פרסומות גוגל מאז השינוי ב-14 בינואר. הנתונים נאספו מקמפיינים של ארבע חברות שונות משלושה תחומים שונים (בריאות, B2B ומסחר אלקטרוני).
גוגל: “מתנסים בשינויים”
המהלך של גוגל הוביל לביקורת רבה ברשת, ואפילו הוציא ממנה תגובה מתנצלת בערך. “אנו מחויבים לשיפור חווית החיפוש בשולחן העבודה, וכחלק מהמאמצים הללו השקנו עיצוב חדש הדומה לזה שקיים בניידים בחודשים האחרונים. אנו מתנסים בשינויים לממשק ונמשיך לעשות זאת גם בעתיד”, אמרו בגוגל לרשת NBC.
עוד ב-Geektime
שוב אותו הצליל: על הקאמבק הגדול של הקסטות והווקמן
סטארטאפ ישראלי מלמד קבוצות ספורט איך להרוויח יותר כסף
בגוגל אמרו עוד כי עשו יותר מ-3,000 שינויים לממשק החיפוש של החברה בשנה האחרונה בניסיון לשפר אותו. עוד נמסר מגוגל כי יכול להיות שהאייקונים הקטנים שנוספו לממשק החיפוש ייעלמו בעתיד וכי הדרך שבו מוצגות הפרסומות כעת תשתנה גם היא. בגוגל אומרים כי הם רוצים שהמשתמשים ילחצו על פרסומות בממשק החיפוש כי היא נראית להם שימושית ורלוונטית, לא בגלל שהתבלבלו בינה לבין תוצאת חיפוש לגיטימית.
אגב, מבדיקה שערכנו בגיקטיים, גילינו כי חלק מחברי המערכת כבר לא רואים את האייקונים השנויים במחלוקת שהשיקה החברה לאחרונה.