יו"ר גוגל, אריק שמידט מדבר במוטו X
המכשיר הראשון של גוגל ומוטורולה, והראשון שכולו מיוצר בארה"ב. מוטו X

במהלך סוף השבוע התפרסמו ברשת תמונות של יו"ר גוגל, אריק שמידט, מדבר במוטו X באירוע של החברה שנערך בסאן וואלי שבארה”ב. מוטו X הוא המכשיר החדש של גוגל ומוטורלה מוביליטי, אותה רכשה האחרונה לפני שנתיים תמורת 12.5 מיליארד דולר. במקביל, ובמהלך אותו אירוע, פירסם הבלוגר הידוע רוברט סקובל סרטון וידאו דרך משקפי הגוגל גלאס שלו, ובו נראה המכשיר המדובר בידיו של בכיר גוגל אחר.

התכונה סביב הסמארטפון הזה אינה מקרית (ועל תקציב הפרסום האדיר שלו בהמשך), הרי שמדובר בסמארטפון הראשון והמצופה אותו תפתח מוטורולה, אחרי שנרכשה על ידי גוגל, והסמארטפון הראשון שייבנה כולו בגבולות ארה"ב, והוא בהחלט ייכנס לקטגוריית המכשירים שאמורים לתת פייט לאייפון 5, גלקסי S4 וגם HTC One.

לפני כחודש פירסם בחשבון הטוויטר שלו המדליף המפורסם evleaks, שהדלפותיו הקודמות התגלו כנכונות וזיכו אותו במוניטין של מדליף אמין מאוד, את המפרט של מוטו X.

בואו לפייסבוק של נקסטר

יו"ר גוגל, אריק שמידט מדבר במוטו X
יו"ר גוגל, אריק שמידט, נתפס מדבר במכשיר ונראה מרוצה

לפי evleaks, הסמארטפון המדובר יקבל רזולוציית מסך של 720 על 1280, מעבד כפול ליבה 1.7GHz וזיכרון RAM בנפח של 2 ג'י'גה בייט, מצלמה אחורית עם חיישן של 10 מגה פיקסל ומצלמה קדמית עם 2 מגה פיקסל, נפח אחסון של 16 ג'יגה בייט ומערכת ההפעלה שבאופן טבעי תהיה אנדרואיד 4.2.2 (ג'לי בין) בגרסתה האחרונה.

Evleaks לא התייחס לגודל המסך של המכשיר, אך באתר phone arena, פורסם על סמך "מקורבים לתהליך הייצור" כי המסך יהיה בגודל 4.7 אינץ', וכי נפח הזיכרון המובנה יהיה לא 16 ג'יגה בייט כמו שהדליף evleaks, אלא דווקא 32 ג'יגה בייט. לגבי כל יתר הפרטים היתה התאמה בין שני המקורות.

רמזים רשמיים קצת יותר ששופכים אור על היכולות והחזון של המכשיר, הגיעו ממנכ"ל מוטורולה מוביליטי עצמו דניס וודסייד, שכתב: אנחנו יודעים כשזה בכיס שלכם, אנחנו יודעים כשזה ביד שלכם, הוא ידע כשתרצו לצלם תמונה וידליק את המצלמות...המכשיר ידע כשאתם במכונית ונוסעים במהירות של 100 קמ"ש והאינטראקציה ביניכם תהיה שונה, בטוחה יותר".

מדבריו של וודסייד ניתן להסיק כי החברה ממקדת לא מעט מאמצים בלייצר מכשיר שמבין את מחשבותיו והתנהגותו של המשתמש באופן אוטומטי (כלומר יודע מה המשתמש רוצה עוד לפניו), מבלי שהוא יפעיל אותו, חזון דומה לזה של סמסונג במכשירי הגלקסי S האחרונים.

חצי מיליארד דולר בייבי: תקציב פרסום גבוה משל אפל וסמסונג

ביום חמישי האחרון חשף העיתון הכלכלי הוול סטריט ג'ורנל, את תקציב הפרסום הענק של המוטו X, שעומד לפי העיתון על למעלה מחצי מיליארד דולר.

רק לשם השוואה, תקציב הפרסום של אפל בשוק הסלולר בשנה שעברה עמד על 333 מיליון דולר ושל סמוסונג על 401 מיליון דולר.

עוד מדווח העיתון הכלכלי שמחירו של מוטו X יהיה דומה מאוד למתחריו בקטגוריה (אייפון 5, גלקסי S4 ו-HTC One) ויעמוד על כ-600 דולר, ללא חבילה של מפעילת סלולר.

המכשיר הראשון שהמשתמש מעצב לפי רצונותיו

מלבד הבאז הטבעי סביב המכשיר ברשת, ניצנים ראשונים של תקציב הפרסום הענק כבר נותנים את אותותיהם. המודעה הראשונה והרשמית למכשיר שפורסמה לפני יום העצמאות האמריקאי, ב-4 ביולי, וברוחו, נכתב כי המוטו X יהיה מכשיר ראשון מסוגו שהמשתמש יוכל לעצב על פי טעמו האישי.

"זה הסמארטפון הראשון שתוכלו לעצב בעצמכם. כי היום צריך להיות לכם החופש לעצב את הדברים בחיים שלכם כדי שיהיו מיוחדים כמוכם". על פי השמועות שהגיעו אחרי פרסום המודעה, מוטורולה וגוגל יאפשרו למשתמש לבחור את צבע המכשיר, המעבד, הזיכרון, מערכת הפעלה, ממשק ועוד. המכשיר יוצג בסתיו הקרוב בארה"ב ואולי במספר מדינות נבחרות באירופה. לא ידוע מתי והאם הוא יגיע לישראל.

תמונת הקמפיין של מוטו X:

תמונת הקמפיין של מוטו X