המלחמה על הקליק עולה שלב. יחד עם עליית כמויות התוכן אליהן נחשפים הגולשים, התפתחו בשנים האחרונות טכנולוגיות שונות שנועדו להמליץ לגולש על תכנים שעשויים לעניין אותו. באופן די מפתיע, שתי השחקניות המובילות בעולם בזירת המלצות התוכן הן ישראליות - אאוטבריין וטאבולה, שאחראיות על קוביות התוכן המוכרות להמלצות קריאה בתחתית הכתבות ברוב האתרים בעולם, ביניהם כמובן מאקו.

ילד משועמם (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
ילד משועמם | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

במקביל, כחלק מאותו נסיון למשוך גולשים לאפליקציות, התעצמה תרבות שליחת הודעות ה"פוש" - תוכן חדשותי, מסר או עדכון כלשהו שנשלח אל המשתמש גם כאשר הוא לא באפליקציה וכמעט ללא יכולת מצידו לשלוט על כך. אלא שהודעות הפוש המוכרות לרוב לא נפתחות על ידי המקבלים, היות שהתוכן שנשלח לא תמיד מתאים או שלא נשלח בזמן נוח לקורא. סטארט-אפ ישראלי חדש בשם טריגרהוד (Triggerhood) מעוניין לשכלל את שני הפרמטרים הללו – המלצות והודעות פוש – כך שאליכם יגיע מה שמעניין אתכם, בזמן שנוח לכם.

החברה פיתחה אלגוריתם שמתבסס על מחקרים פסיכולוגיים ומזהה מתי "משעמם" לכם, כך מוסרים בטריגרהוד. "המערכת לומדת את אופי השימוש של אדם בסמארטפון על ידי שילוב רכיב SDK באפליקציות שונות - ובהתאם לכך יודעת מתי לעניין אותו בצורה אקטיבית במוצר צריכה או תוכן", הסביר ניב אברמוביץ', מייסד שותף ומנכ"ל טריגרהוד. "זה יכול להיות במסחר מקוון - כשאדם מתכנן לצאת לקניות, כשהוא מזמין מונית וכמובן באתרי תוכן", ציין.

"מכיון שהטלפון נמצא עלינו בכל שעות היום, מפתח האפליקציה חייב להכיר את המשתמשים ברמת המשתמש הבודד, כדי לדעת איך לא להפריע לו בסדר יומו, שכן כל הפרעה עלולה להוביל להסרת האפליקציה", אמר אברמוביץ', שחידד כי כל הפעילות נעשית בצורה אנונימית ושום מידע רגיש או בר זיהוי אינו נשמר בשרתים.

מייסדי Triggerhood
אלדר בוכריס, ניב אברמוביץ, טל גרינבאום ומשה צרפתי

אתמול (ב') הודיעה החברה על השלמת סבב גיוס הון של 2.5 מיליון דולר בהבולת קרן ההון סיכון Krypton Venture Capital. המשקיעים הנוספים בסבב זה הם אדי שלו - מייסד קרן ההון סיכון ג'נסיס ואנג'ל פעיל, קבוצת האינטרנט Web-Pick של נדב ברנדשטטר וגיל גדות, ממייסדי חברת Fundtech. הסטארט-אפ, שהוקם לפני כשנה, החל את דרכו באקסלרטור Dreamit בניו יורק וגייס בסך הכל כ-3 מיליון דולר כולל הסבב הנוכחי.

טריגרהוד מעסיקה 10 עובדים במשרדיה ברמת החייל בתל אביב, ובעקבות הגיוס מעוניינים בחברה להכפיל את מניין העובדים ולהשקיע בשיווק המוצר. המודל העסקי של החברה בנוי מתשלום חודשי לשירות או משותפויות עם בעלי אפליקציות וחברות דאטה, כשהוא מתבסס על ההנחה שאם יוצע למשתמש מה שהוא צריך בזמן שהוא פנוי לכך - יביא הדבר להגדלת השימוש באפליקציה. כמו כן, החברה השיקה תוכנית בטא חינמית למפתחי אפליקציות ישראלים.

טריגרהוד אינה היחידה בשוק אפיון הגולשים במכשירי מובייל. החברה הישראלית קליקטייל (Clicktale), המתמחה בניתוח התנהגויות גולשים באתרי אינטרנט ובמכשירי מובייל, הודיעה לפני מספר שבועות על רכישת חברת פלייטרקורדר (FlightRecorder) האמריקאית-טורקית, שמנתחת התנהגויות דומות בשוק האפליקציות. כמו כן, לחברה מתחרות שונות המספקות כלים למשווקים.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד מ-TheMarker: