חשבתם פעם, איך עדיין רשת חברתית עבור הכלבים במשרד? אה. לא חשבתם. טוב - דוגמה אחרת - חשבתם למה אין אפליקציה שאפשר להחליף בה תלושי חג ושאריות בכרטיסים של ארוחת הצהריים? מעכשיו יש פתרונות לשני הדברים הללו, ולצרות רבות אחרות - חלקן לא באמת צרות.

עבודה משרדית, ובמיוחד בהייטק היא לא פשוטה, אבל בואו, זה לא בדיוק יום עבודה של חפירת שוחות או ניקוי שירותים. ובכל זאת, הייטקיסטים לוקחים משהו טוב ולשפר אותו לכדי טוב יותר, וזה בדיוק מה שניסתה לעשות קבוצת הפייסבוק "צרות בהייטק" כשהתאספו במשרדי סולוטו בשביל לייצר ביחד אפליקציות שיהפכו את העולם למקום טוב יותר. או לפחות את האופן ספייס.

הבעיה: סוציומטיות

ברוב המשרדים המודרניים, אנשים בדרך כלל שקועים בעמדת העבודה שלהם מול המחשב, לרוב גם עם אוזניות, ובקושי מתקשרים זה עם זה. שזה אולי מאוד פרודוקטיבי אבל בכל זאת, בני אדם הם יצורים חברתיים וניזונים מקשרים סוציאליים זה עם זה – אז למה שנתחבר רק עם מחשבים?

Meetube מנסה לפתור את הבעיה הזו דרך שיתוף פלייליסטים פשוט בין עובדי המשרד: מדובר בפלטפורמה שבקליק אחד כל אדם יכול להתחבר אליה ולתת לה הרשאות לקרוא את הלייקים שהוא עשה לקליפים ביוטיוב. כל הדאטה הזה מנותח בזמן אמת, מסונן לפי ז'אנר של כל הקליפים, מועלה הכל לענן, ובסופו של דבר מורכבת רשימת השמעה אחת הסוכמת את הפופולריות של כל השירים שהועלו אליה, וכך קולעת לטעמם של רוב האנשים במשרד. כלומר, תחשבו מסיבת אזניות בכיכר רבין – אבל בעבודה, בשקט ושבה כל אחד יכול להיות הדי ג'יי, ועל הדרך נחשפים להעדפות המוזיקליות של העובדים שמסביבם ולגלות שירים ואינטרקציות חדשות.

דרך נוספת להגביר חברותית במשרד היא באמצעות החברים הטובים ביותר של כל העובדים שלפעמים גם מגיעים איתם לעבודה – הכלבים. Barky היא מעין טריפ אדוויזר של כל הכלבים במשרד, מערכת לדירוג הכלבים שהופכת אותם לאטרקציה במשרד. כל אחד יכול להוסיף אליה את כלב שלו, ולדרג כלבים של אחרים, וכך אפשר לראות את הכלבים שמדורגים הכי גבוה לפי קטגוריות – חמוד, מציק, חברותי, ישנוני, עצבני, רועש או מסריח. ניתן גם להיכנס לפרופיל האישי של כל כלב ולהוסיף לבעליו הערות, כמו "תאספו לו את הקקי, הכלב מסריח". יש כמובן גם גביעים לכלבים מובילים, פרסים שניתן לצבור, גלריית תמונות משותפת ולוח שנה בו ניתן לראות איפה מרוכזים כרגע הכי הרבה כלבים.

לפעמים צריך לדעת גם עם מי לא כדאי לשוחח במשרד, וספציפית בגלל שהשיחה עלולה לנדוד לסדרות טלוויזיה ולמרות שרגע רגע רגע עוד לא הספקתם לראות את הפרק החדש של "להרוג את איב" והופס, חטפתם ספוילר עצבני, סססעמק. Spoiler Zone היא מעין יומן סדרות משותף לכל אנשי המשרד, בו כל אחד יכול לסמן את הסדרות הוא רואה ואיפה הוא נמצא בהן, ויכול לראות על גרף איפה הוא ביחס לאנשים אחרים במשרד, ועם מי אפשר לדבר על מה. ניתן גם להגדיר מיקום לקבוצה, כמו למשל אופן ספייס, וברגע שמתקרבים אליו מקבלים התראה עם מי אפשר לשוחח על הפרק החדש של "סיפורה של שפחה" וממי צריך להיזהר. כמו כן, ברגע שמתקרבים פיזית לאדם שמוביל עליכם בסדרה מסוימת, תתקבל התראה שכדאי להתרחק ממנו, ויש גם פיד משותף בו אפשר להודיע אם סיימתם או התחלתם לצפות בסדרה ולקבל המלצות עם מי כדאי לדבר עליה.

מה לגבי רומנטיקה במשרד? כל עוד זה לא אסור או לא מקובל, GitLove היא אפליקציית טינדר שמיועדת בעיקר לעובדי הייטק, והיא מסוגלת לנתח את היסטוריית התכנותים של העובד כדי למצוא לו התאמה לפי הדרך שבה הוא כותב קוד– האם הוא משתמש בטאבים או ברווחים, באילו שפות הוא כותבי, איפה הוא שם את הסוגריים המסולסלים וכן הלאה. ניתן גם לסנן אנשים לפי מקצוע ודרגת שכר, ולהחליק ימינה או שמאלה על פרופילים שעונים על הדרישות. האלגוריתם רץ גם על חשבונות.

הבעיה: עצלנות

אולי זו לא בדיוק עצלנות אלא יותר ניהול זמן נכון או מירוץ לקראת דדליין, אבל עובדים רבים חשים שהם לא באמת יכולים לקום מהעמדה שלהם, גם אם הם ממש רוצים או צריכים. Wantt למשל, שזכתה במקום השני בתחרות, היא אפליקציה שמאפשרת לכם לסנג׳ר חברים במהלך יום העבודה כשאתם רוצים משהו אבל אין לכם כוח להביא אותו, כמו למשל מים, קרואסון, קולה, תפוח, קפה שחור או כל דבר אחר שאפשר להוסיף לרשימה ולבקש באמצעות לחיצה על כפתור. האפליקציה מחוברת למצלמות באזורים הפומביים בחברה ומזהה אנשים שנמצאים בהם, אשר יקבלו נוטיפיקציה המודיעה שאחד העובדים ביקש משהו. אם יבחרו להביא לו אותו, הם יקבלו ניקוד והמטרה היא להתאזן בין לסנג'ר לבין להיות פראייר. האפליקציה גם מודדת מהן השעות החמות, מתי אנשים רוצים דברים, מתי ואיפה אנשים מסתובבים במשרדים שאפשר לבקש מהם דברים ואילו פריטים הכי חמים בחברה.

אפליקציה נוספת היא SpotX שמטרתה לאפשר לכם לדעת מתי לא כדאי לקום מהכיסא. אם למשל יש תור ארוך למיקרוגל לחימום ארוחת הצהריים, מתי השירותים לא זמינים או האם חדר הישיבות לא פנוי. GetUP, לעומת זאת, היא אפליקציה שתקים אתכם מהמקום גם אם אין לכם צורך. מדובר אפליקציית פעילות במשרד שמעודדת את העובדים לשבור רצף של ישיבה ולבצע פעילות גופנית קצרה יחד עם אחרים, כמו למשל שתי דקות של שכיבות סמיכה, קפיצות במקום, תרגילי בטן סטטית ועוד. כל העובדים הרשומים מקבלים פעמיים או יותר ביום בו זמנית נוטיפיקציה על הפעילות והם יכולים לבחור לדלג, לדחות אותה או להשתתף. במידה וקיבלו אותה, יש להם 2-3 דקות לביצוע המשימה, ולאחריה אפשר להיכנס לסטטיסטיקה ולראות את נתונים האישיים לעומת כולם במשרד, ויש גם מגוון פרסים כמו ספלים, עציצים, אדניות, הטבות אוכל וכן הלאה.

הבעיה: בזבזנות

שווקים מבוססים על פעילות תן וקח, שמיטיבה גם עם הקונה וגם עם המוכר. בחיי המשרד יש לנו לפעמים גישה למשאבים שמתבזבזת עלינו, ולפעמים חבל כי יש להם דרישה לא קטנה. תן לי ביס, למשל, מנסה לנצל נכון את תקציבי ארוחת הצהריים שמקבלים העובדים, כאשר אדם שלא צריך את ההקצבה היומית שלו יוכל למכור אותה לעובד אחר שכן צריך. המוכרים ממלאים באפליקציה פרטים כמו כמה כסף יש להם לניצול באותו יום, בכמה הם מעוניינים למכור אותו ומה התוקף, בעוד קונים שמעוניינים בה יכולים ליצור קשר ולבקש מהמוכרים להזמין עבורם מנות בתן ביס לכתובת שישלחו, בתמורה לזיכוי כספי שיעבירו למוכרים.

Tradeit עושה את אותו הדבר רק עם מתנות או הטבות לחג שעובדים קיבלו אך אינם מעוניינים בהם, כמו סירים, מגבות, תלושים, רמקולים, אוזניות... דברים שכבר יש או שלא תמיד רוצים וצריכים. מדובר על עיקרוו הטינדר רק למתנות – אנשים מפרסמים את המתנה שלהם ומסוגלים לדפדף במתנות של אחרים. כאשר רוצים מתנה של מישהו אחר, ומישהו אחר רוצה מתנה שלכם ישנה התאמה, נפתח חלון שיחה ואפשר לתאם את ההחלפה.

זהירות! פקח מנסה למנוע בזבוז מסוג אחר: קנסות שמקבלים רוכבי קורקינט או אופניים חשמליים כאשר הם נוסעים על המדרכה, בלי קסדה או עם אוזניות – קנסות שמתחילים ב-250 שקלים ומעלה. מדובר על אפליקציה שיתופית בה אנשים מדווחים על גבי מפה איפה ישנם פקחים ושוטרים, וכשמתקרבים לאזור ברדיוס של 30 מטרים, האפליקציה שולחת נוטיפיקציה עם צליל של סירנה שיש פקח בסביבה וכדאי להתנהג יפה. אם כי, כמובן שתמיד כדאי להתנהג יפה וחוקי.

הבעיה: ארוחת הצהריים

שעת הצהריים היא אמנם נחשקת וכיפית כי פירושה הפסקה, אבל עובדים רבים מוצאים אותה מטרידה, מבלבלת וחמקמקה, כיוון שהם עדיין לא יודעים מה לאכול או שעדיין לא היה להם זמן להתארגן על זה. Lunch Date מנסה להרוג שני ציפורים במכה ולעזור לכם להחליט לא רק מה אתם אוכלים, אלא עם מי, ואיך זה יכול לתרום לקריירה שלכם. הנרשמים מתבקשים לבחור העדפות כלליות לסגנון האוכל, כמה רחוק הם רוצים ללכת בשביל צהריים וכמה אנשים הם מוכנים לסבול איתם בקבוצה. אז נפתח מסך של התאמה – שוב, כמו בטינדר - ובו הצעות למסעדה, ומי האנשים האחרים בסביבה שחושבים ללכת אליה. החלקה שמאלה תעבור לאופציה הבאה, והחלקה ימינה תוביל לצ'אט עם כל חברי הקבוצה למטרת תיאומים של שעה וכו', ובו ניתן לראות פרטים על החברים ותפקידם בתעשייה. כשמגיע הזמן ללכת מתקבלת נוטיפיקציה ששואלת האם מתכוונים להגיע, משום שאפשר לשוחח עם כמה קבוצות וברגע האחרון להבריז.

BISS.LI, שזכתה בתחרות, מציעה לפשט את התהליך הזה הרבה יותר על ידי הזמנה אוטומטית של מנות אהובות על בסיס פרופיל התן ביס של העובד. כי בסופו של דבר, רובנו מזמינים בדרך כלל את אותו הדבר מתוך מאגר די מצומצם של מסעדות, אז למה לא להיפטר מהצורך לעשות את זה בעצמנו? אפליקציית WEB בעלת תוסף כרום משתמשת באוטומציה ובלמידת מכונה בוחרות את המנות האישיות של המשתמש ויודעות לזהות אילו מנות להזמין ליום למחרת. אפשר כמובן להיכנס אליה ולסמן או להוריד סימון של מנות כדי להוציא אותן ממאגר ההזמנות האוטומטי, וגם להוסיף מנות אחרות שנמצאות בעדיפות נמוכה. לפני שהאפליקציה מבצעת את ההזמנה מדי יום, היא שואלת את המשתמש הם לבטל או להמשיך, ואז גם ניתן לדלג למנה הבאה במקרה שהבחירה היומית שלה לא באה טוב כרגע.

צילום ועריכה: אלכס גלינסקי ואבירן רווח