הטכנולוגיה ממשיכה לשנות את עולם האופנה, ואחרי טרנד הדוגמניות הווירטואליות, כולל אלה סטולר שדגמנה למותג ההלבשה התחתונה FIX ובובת האנימציה של אנה זק, פיתוח ישראלי חדש מאפשר לחברות אופנה "לשכפל" את הפרזנטורים שלהן – ובכך לחסוך מאות אלפי שקלים על ימי צילום.

STYLETECH ("סטיילטק") הוא סטארטאפ ישראלי חדש שעושה שימוש בטכנולוגיית AI ותלת מימד ומאפשר ליצור העתק של דוגמניות ודוגמנים ובכך לייתר את הצורך לצלם אותם מחדש. החברה, בבעלות היזם הטכנולוגי טל מלנבוים שפיתח בין היתר את דמותה של סטולר, משתפת פעולה בימים אלו עם מותגי אופנה מצליחים ובראשם "אפרודיטה" ו"אורבניקה", ודוגמניות וירטואליות כבר מופיעות באתרים שלהם. בחברה מבטיחים שהם עמלים על שיתופי פעולה עם מותגים נוספים, כולל בינלאומיים.

אם עד היום חברת אופנה שרצתה לצלם קמפיין חדש הייתה צריכה לשכור את שירותיהם של דוגמניות ודוגמנים, אנשי צוות צילום ותאורה לצד אנשי סטיילינג, איפור ושיער וכמובן שגם לשכור גם לוקיישן לצילום, סטיילטק למעשה מייתרת את הצורך הזה. את הדוגמנים והדוגמניות מחליפות דמויות וירטואליות בטכנולוגיית AI (בינה מלאכותית) שמדמה גוף ופנים בצורה ריאליסטית.

דוגמנית, STYLETECH. קמפיין לאפרודיטה (צילום:  יח"צ)
דוגמנית, STYLETECH. קמפיין לאפרודיטה | צילום: יח"צ

הטכנולוגיה החדשנית מאפשרת לשלוט בהבעות הפנים של הדמויות הווירטואליות, בפוזיציה בה הן עומדות/הולכות, במנח הצילום וכן גם ליצור מבני גוף שונים. בימים אלו יוצאת החברה לסבב גיוס של 2 מיליון דולר, על פי שווי של 8 מיליון דולר, לצורך התרחבות גלובלית והקמת אופרציות בחו"ל, הרחבת מחלקת מחקר ופיתוח והעמקת הפיתוח הטכנולוגי וכן גיוס עובדים נוספים.

"סטיילטק מציעה שירות טכנולוגי חדשני ומהפכני שיהווה פתרון עבור מותגי אופנה ויאפשר להם לבצע אופטימיזציה של הפעילות העסקית שלהם, לחסוך עלויות ולהגדיל מכירות", מספרת מנכ"לית החברה ואשת האופנה גוני גרופר.

דוגמנית, STYLETECH. קמפיין לאפרודיטה (צילום:  יח"צ)
דוגמנית, STYLETECH. קמפיין לאפרודיטה | צילום: יח"צ

"בתפקידי האחרון הבנתי כמה קשה לתעשיית האופנה להתקיים בשל ההוצאות הגבוהות והזמן הרב המושקע בגיוס צוות צילום וסטיילינג, תיאום ימי צילום, מדידות וכמובן עלות שכרן של הדוגמניות ואנשי צוות הסטיילינג, איפור, שיער וצילום. הקמנו את הסטרטאפ כדי לעשות מהפכה ולשנות את הדרך בה מצלמים לוקבוקים", אומרת גרופר, ששימשה בעבר כמנהלת הסטודיו לצילום של פקטורי 54. "כעת, בלחיצת כפתור כל חברה יכולה ליצור לעצמה קטלוג מוצרים נרחב בזמן קצר ובעלויות מינימליות. מטרת סטיילטק היא להגיע לכל חברות האופנה בעולם ובדגש על אתרי אופנה".

בעיה נוספת אותה סטיילטק מסייעת לפתור היא דוגמנות ילדים. כאמור, על ילדים חלים חוקים נוקשים בכל הקשור לשעות עבודה, ובאמצעות הטכנולוגיה החדשנית ניתן למעשה לפתור את הבעיה ולייתר את הצורך בשימוש בדוגמנים-ילדים.

אז בפעם הבאה שאתם רואים תמונה של בר רפאלי או גל גדות - תנסו להסתכל עליה טוב-טוב, אולי תצליחו לזהות שמדובר בהעתק, למרות שעם התקדמות הטכנולוגיה, רוב הסיכויים שבכלל לא תרגישו בהבדל.