פעם בעידן הקרח בערך, כשבעל עסק רצה להצליח או להתפרסם, הוא היה משקיע בכרטיס ביקור מעוצב ומחלק לכל מי שנקרה בדרכו. בהמשך בנה לעצמו אתר אינטנרט וכשהפייסבוק יצא לאוויר העולם, התנחל שם עד שגם הפלטפורמה הזו הפכה להיות מסחטת כספים ועברה גלגולים רבים. עולם השיווק והפרסום כל הזמן משתנה ואנשים שרוצים להתפרסם ולהצליח בגדול צריכים להתאים את עצמם לעידן החדש. 

ובכן, מוזמנים להכיר את העידן החדש: מסתבר שהדרך לפרוץ בענק עוברת בטיק טוק. ליבנת אורינובסקי, מראשון לציון, אמנם רק בת 21, אבל מהר מאוד הבינה שטיק טוק היא הרבה מעבר לפלטפורמת ריקודים לילדים, אלא מקום שכל בעל עסק חייב להיות בו כדי להצליח ובגדול. תוך שנה אחת השיגה 30 אלף עוקבים והיום היא עוזרת לאנשים לפרוץ אורגנית בטיק טוק ובבעלותה גם סוכנות דיגיטל משלה.

למה דווקא טיק טוק?
"קודם כל כי זו פלטפורמה שנותנת הזדמנות גם ליוצרים קטנים והיא בוחנת את התוכן שלכם. יש לכם תוכן טוב? אתם תצליחו. אין לכם תוכן טוב? לא תצליחו. ככה פשוט. האלגוריתם בוחן את התוכן ואת הסרטון לפי כמות זמן צפייה, אחוזי זמן צפייה, מעורבות, אם אנשים צפו עד הסוף למשל אז כנראה שהוא מעניין. באינסטגרם, ככל שיש לכם יותר עוקבים, ככה יש לכם יותר צפיות. בטיק טוק, אנשים נחשפים אליכם גם אם הם לא עוקבים שלכם וזה ממש לא משנה כמה עוקבים יש לכם. אם הסרטונים טובים, תהיה להם חשיפה וזה מה שקובע ויעזור לכם להתפרסם".

@livnat.ur הסודות שטיקטוק לא רוצים שתדעו #אלגוריתם #טיקטוק #טיקטוקרים #הצלחהבטיקטוק #טיקטוקלעסקים ♬ FEEL GOOD - Simen Andreas Knudsen


מי קהל היעד היום בטיק טוק?
"בתכל'ס כולם, אולי חוץ מבני 50 פלוס אבל לדעתי גם הם בדרך. כולם כבר שם, אבא שלי שהוא בן 48 גם כבר שם, זה כבר הרבה מעבר. הקהל שלי שם למשל זה קהל של בעלי עסקים, לא ילדים בני 17, לפעמים גם בני 40. מחודש לחודש הממוצע רק גדל. גם אלו שהתחילו בטיק טוק והיו בני ה-17 גדלים משנה לשנה. גם חברות כנסת וחברות גדולות, התוכן הוא כבר ממש לא ריקודים".

מה ההבדל בין סרטוני הרילס באינסטגרם לסרטונים בטיק טוק?
"יש הבדל מבחינת חשיפה וגם מבחינת התוכן. באינסטגרם הסרטונים צריכים להיות יפים ומעוצבים. בטיק טוק הסרטונים צריכים להיות טובים מבחינת התוכן. באינסטגרם צריך להיות אסתטי ויפה וזה לפעמים יותר קשה".

מה זה אומר תוכן טוב?
"תוכן טוב הוא כזה שמעורר רגש. בין אם כעס, צחוק או כל רגש אחר. אני העליתי סרטונים שבהם אני אומרת ששכירים לרוב לא באמת מגשימים את עצמם, מה שעורר כעס אצל אנשים, מה שגורם להם להגיב, לשתף וככה הסרטון פורץ. זה כמובן יכול להיות סרטון מבדר שגורם לאדם לצחוק, זה יכול להיות סרט של תינוק מחבק את אמא שלו. כל עוד הצלחתם לעורר רגש - זה יעבוד".

איך עושים את זה בעסקים? אם יש לי עסק של ראיית חשבון למשל, איך אעורר רגש?
"כל איש מקצוע יודע מה מפעיל אנשים בתחום שלו. אם זה רואה חשבון נגיד, אז הוא יודע מה החרדות והפחדים של הקהל שלו. אם הפחדים של קהל היעד שלך זה אנשים שמפחדים ממיסים - תנו להם טיפים שמעוררים רגש שקשורים לעניין. בגדול, רק צריך להכיר את קהל היעד שלך ולהבין את התשוקות שלו, החששות והפחדים שלו".

למה שאדם שיש לו פייסבוק או אינסטגרם מצליח ירצה להתחיל בטיק טוק?
"כי זה גורם לחשיפה אורגנית של מאות אלפי צפיות גם מבלי לשים שקל. זה כנראה ה-יתרון שיש לטיק טוק. כי זו פלטפורמה כיפית, קלילה. כל הסרטונים קצרים וקלילים אז גם מבחינת זמנים זה נוח מאוד. דרך הטיק טוק, אני מעבירה אנשים לאינסטגרם שכן טיק טוק היא לא פלטפורמה מכירתית. יש לי כל מיני שיטות להעביר אותם, אבל בגדול, צריך לוודא שבאינסטגרם יש לך ערך מוסף שאין בטיק טוק".

@livnat.ur שלחו לחבר/ה שיש להם עסק! #עסקים #עסק #עסקיםמצליחים #דיגיטללעסקים #טיקטוקלעסקים #עסקיםבטיקטוק ♬ Monkeys Spinning Monkeys - Kevin MacLeod & Kevin The Monkey

טוב שכנעת. איך מתחילים?
"בגדול, פשוט מצלמים. להתחיל זה לא בעיה. צריך לדעת איך לעשות את זה נכון. אני ממליצה להבין קודם כל למי פונים כי אם פונים לכולם - בסוף לא פונים לאף אחד. אני למשל פונה לאנשי עסקים ולאנשים שמעוניינים בהתפתחות אישית ועסקים. זה משהו שהוא נבנה עם הזמן אבל חשוב לדעת מראש למי פונים".

צריך אסטרטגיה מבחינת תוכן גם לטיק טוק?
"כן. לגמרי. העובדה שזו פלטפורמה קלילה, לא אומרת שלא מגיעים לשם מתוכננים, פשוט צריך לדעת איך עושים את זה נכון. טיק טוק זה לא רק ריקודים כאמור. אנשי עסקים יכולים לעשות מזה הרבה כסף. מומלץ לקיים יום צילום מרוכז ולא לחפש כל יום לצלם מחדש כי זה מתיש. אחרי הכול, לבעלי עסקים יש עוד עיסוקים חוץ מזה. תערכו יום צילום עם תוכן מראש ותבואו מוכנים עם רשימת רעיונות. אני יכולה ביום אחד לצלם 40 סרטונים. אגב, מומלץ להעלות לטיק טוק כמה שיותר סרטונים. בחודשיים הראשונים שלי בטיק טוק העליתי גם 3 סרטונים ביום אבל מי שאין לו זמן אז גם אחד ביום זה מספיק. זה לא כמו אינסטגרם שזה מופיע להם בפיד. זה לא פוגע בחשיפה, להיפך".

איזה טעויות אנשים עושים בטיק טוק?
"מדברים לאט מאוד, חלש מדי, מצלמים בתאורה לא טובה. לא יודעים מי קהל היעד שלהם, מעלים דברים ללא מטרה, חושבים שמכירים אותם שם ומדברים כמו בסטורי. דברו כאילו לא מכירים אתכם".

סודות ההצלחה של לבנות להצלחה בטיק טוק לעסקים:

  1. הכירו את קהל היעד שלכם

    ככל שתדעו מה מרגש/מסעיר/מפחיד אותם, כך תוכלו לייצר תוכן מתאים ולהצליח.
  2. שכחו מכל מה שהכרתם מפייסבוק או מהאינסטגרם.

    זה לגמרי שונה. כדאי להיחשף ולדעת לעשות טרנדים, התוכן צריך להיות יותר פשוט וקליל.

  3. חשבו בדידים

    כשאתם יוצרים תוכן בטיק טוק, תחשבו פשוט מבחינת השפה כאילו שאתם עושים את זה לילד בן 8 שצריך להסביר לו עם בדידים.
  4. עוררו רגש

    זכרו: אם הסרטון לא יעורר רגש, הוא לא יעבוד.
  5. חדשו

    תדאגו שהטיפ או המתכון או מה שאתם מעלים באמת יחדש, אחרת כנראה שזה לא יעורר שום רגש. אם זה מתכון לעוגה למשל - ודאו שהוא ייחודי או נניח מופתח קלוריות או מהיר להכנה. תנו משהו קצת מעבר. לא כזה שכולם מכירים.
  6. פחות עיצוב, יותר תוכן

    בטיק טוק הדגש הוא פחות על עיצובים אבל כן מומלץ לשים כתוביות על הסרטונים כי יש אנשים שצופים בסרטונים ללא סאונד.
  7. נצלו מומנטום

    האלגוריתם של הטיק טוק כרגע לא הולך להישאר ככה עוד הרבה זמן. הקידום הממומן נכנס שם יותר חזק אז ממש כדאי לנצל את ההזדמנות, זה כמו מניה בעליה. יש לכם אופציה לפרוץ שם בקלות בלי כסף עם צילום פשוט ברגע מהאייפון שלכם. אנשים חייבים לנצל את זה מעכשיו.