אתם נוסעים לכם לכביש, ופתאום איזה %&%$$% עוקף אתכם מימין, נדחף לתחילת הפקק, או “גונב אדום” וכמעט נכנס ברכב שלכם. מן הסתם המשטרה לא נמצאת בכל מקום כדי לעצור את הנהגים המסוכנים הללו, ואין לכם הרבה מה לעשות בנידון. אלא אם יש לכם מצלמה ברכב. יכול להיות שהצטיידתם במצלמת רכב ממאות המצלמות שקיימות בשוק, אבל בשביל לחלץ מהן קובץ כלשהו, אתם צריכים להתחבר אליהן עם הסמארטפון, או גרוע מכך, להתחיל להתעסק עם כרטיסי זכרון או ממשקים סיניים מוזרים ומסובכים. חבורה של 4 ישראליים רוצה ליצור את מצלמת הדרך האולטימטיבית, ובדרך, להפוך את הכבישים לקצת יותר בטוחים.

מתלבשת בקלות מעל המראה ולא מסתירה את הדרך

המצלמה החדשה של Dride נקראת Dride Zero והיא קומפקטית ביותר. לעומת המצלמות המוזרות שנראות ממש כמו GoPro שלא לצורך, המצלמה של דרייד היא מוארכת וקטנה. עדשת המצלמה יושבת על ציר שניתן להזיז בקלות כדי להתאים את זווית הצילום, ובראש המתקן ניתן למצוא כפתור עם סמל ענן. בעת לחיצה פשוטה עליו, המצלמה תשמור את 30 השניות האחרונות והבאות, אבל במקום שתצטרכו לנתק את המצלמה או להתעסק איתה כשתרצו לשמור את הסרטון, היא תעביר ברקע את הסרטון לסמארטפון שלכם באפליקציה של Dride, כך שלא תצטרכו להתעסק כמעט עם כלום.

צילום: גיקטיים

מהאפליקציה של Dride תוכלו לשמור את הסרטונים, לשתף אותם בכל הפלטפורמות האפשריות וגם להעלות את הסרטונים לפרופיל ה-Dride שלכם. לחברה יש מעין רשת חברתית לשיתוף סרטוני רכב בה אפשר לצפות ב”כמעט תאונות” ומקרים מפחידים עד מאוד. Dride פיתחה ממשק ורשת חברתית שבעצם מתאימה למגוון המצלמות הקיים (כולל הפופולאריות של שיאומי ו-YI), ומאפשר העברה פשוטה יותר של תוכן ואחסון בענן ללא הגבלה בחינם. המטרה של Dride היא כמובן להפוך את ההתממשקות של דגם ה-Zero והאפליקציה שלה לקלה ומהירה לתפעול במיוחד בהשוואה לפתרונות הקיימים בשוק.

המצלמה עצמה מצוידת פחות או יותר בכל מה שמצלמה טובה צריכה: עדשה רחבה לצילום ב-140 מעלות ובאיכות 1440P ב-30 פריימים לשניה (או 720P ב-60 פריימים לשניה). המצלמה כוללת GPS, מנגנון זיהוי זעזוע (כלומר, תאונות) שהפעלתו תגרום לשמירה של הצילום אוטומטית. המצלמה תומכת בכרטיסי זכרון של עד 32 גיגה, ואפילו תומכת בחיבור מצלמה שניה אחורית לטובת נהגי המוניות, אלו שאחרים אוהבים לא לשמור מהם מרחק בזמן הנסיעה, ואלו שרוצים להוכיח שהם לא נגעו בסמארטפון בזמן הנהיגה. המצלמה השניה נמכרת, כמובן, בנפרד, ומתחברת ליחידה הראשית.

הכירו גם את Comroads

לנסות להפחית את תאונות הדרכים באמצעות הרתעה

צילום: Dride

בראיון מיוחד לגיקטיים מספר יוסי ניימן, מנכ”ל ומנהל המוצר הראשי בחברה, כי הוא מאמין שככל שיותר נהגים ישתמשו בפתרונות של מצלמות ודיווחים על נהגים מסוכנים, כך אותם נהגים עבריינים יחשבו פעמיים לפני שהם מבצעים עבירה בכוונה. “המטרה היא לא להעניש את הנהג הממוצע או נהגים שעשו טעות. אנחנו מעלים רק את הנהגים העבריינים”. החברה בנתה עבור עמותת “אור ירוק”, השותפה הדי מתבקשת של השירות בארץ, אפליקציית White-Label ומתכננת להמשיך ולשתף פעולה “עם כל גוף שרוצה למנוע תאונות דרכים”. ניימן עצמו, אגב, לא מאמין שהמשטרה בהכרח תשתמש בסרטונים לצורך אכיפה, אלא שעצם העובדה שצבא נהגים ישמש בה כבר ישיג את אפקט ההרתעה שיגרום לנהגים לנהוג בצורה טובה ובטוחה יותר.

זוהי לא מצלמת הדרך הראשון מבית Dride הישראלית, כאשר בעבר פיתחה מצלמת רכב הרבה יותר גדולה שמתפקדת גם על תקן מכשיר דמוי מובילאיי שמתריע מסטיות מנתיב הנסיעה או נסיעה קרובה מדי לרכב שלפניכם. המכשיר התממשק בזמנו עם אלקסה, העוזרת הקולית של אמזון, ואיפשר שמירת סרטונים באמצעות הקול בלבד. הפעם, כך נראה, Dride רוצים ליצור מכשיר יותר ממוקד.

פורסם ב-Geektine

עוד ב-Geektime

שומרים על אורח חיים בריא? סטארטאפ ישראלי רוצה לשלם לכם על זה
3 מוצרים שישדרגו את עמדת העבודה שלכם

מאחורי Dride עומדים יוסי ניימן, מנהל המוצר הראשי ומנכ”ל החברה; ירון הירש, מעצב תעשייתי בוגר בצלאל ושירן טסה, מעצבת ה-UI/UX של החברה. כמו בדגם הקודם, גם Dride Zero מוצע למכירה קודם כל בפרויקט הקיקסטארטר של החברה. מי שיקדים להשתתף בקמפיין יוכל לרכוש את ה-Zero תמורת 70-90 דולר (תלוי אם תספיקו לרכוש את התשורות הראשונות), או 140 דולר תמורת ערכה הכוללת מצלמה אחורית. המצלמה צפויה להגיע ללקוחות במהלך חודש אפריל הקרוב. החברה מבקשת לגייס 30,000 דולר בתוך כחודש. עד למועד כתיבת כתבה זו גייס הפרויקט למעלה מ-20,000 דולרים.