ענף הרכב נחשב לתחום שבו אפשר לראות לפני כולם את הטכנולוגיות הכי שוות. אז רגע לפני ש-2020 צוברת תאוצה, יצאנו לבדוק מה החידושים שעומדים לעלות על הכביש ממש בקרוב:

גישה מרחוק לעדכוני טכנולוגיה ובטיחות

יצרני מכוניות יוקרה מאפשרים כבר היום לקבל עדכונים מרחוק. ב-2020 ואחריה, זה יהיה מובן מאליו. כאשר היצרן מקבל גישה מרחוק, הנהג לא צריך לעצור במוסך כל פעם שנדלקת נורה. במקום זה, הוא יכול ללחוץ על כפתור ולהמתין לעדכון גרסה במערכת הממוחשבת. רק אם זה לא יעזור, המכונאי יצטרך לבדוק את הבעיה מקרוב.

גישה מרחוק גם תשפר את הבטיחות ותמנע איומי סייבר על מכוניות אוטונומיות. מעבר לכך, זו דרך מעולה לעדכן את הנהג על "ריקול" (קריאה לתיקון) ועל תקלות שדורשות את תשומת הלב שלו.

עקיפה בטוחה ברכב אוטונומי

Green2Pass היא חברת סטארטאפ ישראלית שפיתחה את החלום של כל יצרני הרכב האוטונומי: עקיפה בטוחה. בעוד הטכנולוגיות הזמינות כיום לא מסוגלות לגלות רכבים ממרחק של יותר מכמה עשרות מטרים והן אף מוגבלות בתנאי תאורה ומזג אוויר מסוים, הפיתוח של Green2Pass משנה את התמונה.

המערכת מבוססת על סנסור ייחודי שמסוגל לזהות כלי רכב ממרחק רב ולהציל חיים על ידי מתן התראה לנהג. זו מערכת שמתאימה גם לרכב רגיל, גם לרכב אוטונומי וגם לרכבת. ספציפית ברכבות, הטווח של Green2Pass הוא היחיד שמסוגל להציל תאונה ולאפשר עצירה בזמן.

לשם השוואה, מובילאיי לדוגמא מזהה איומים וסיכונים במרחק של עד 200 מטר – בעוד סנסור Green2Pass מגלה ומאכן רכבים ממרחק של עד 1,000 מטר. זהו פער משמעותי, שמקנה לרכב האוטונומי תכונה בטיחותית שכל היצרנים חיכו לה כדי לפרוץ קדימה.

החברה כבר קיבלה מענק מרשות החדשנות ומאחוריה עומד צוות חריף של יזמים. בין היתר, המייסד ואחד היזמים הוא מרדכי בר טל, זוכה פרס ביטחון ישראל ומהנדס בכיר בפרויקטים מסווגים של צה"ל בכל תחום האלקטרו-אופטיקה.

כדאי לדעת שבימים אלו מגייסת Green2Pass משקיעים דרך פיפלביז, פלטפורמת השקעות המונים המאפשרת לכם להפוך בעלי מניות בחברה החל ממאות שקלים, מה שאומר שגם אתם יכולים לקחת חלק בשינוי הגדול שמתרחש על הכביש ואולי גם להרוויח בגדול.  

למה להשקיע ב-Green2Pass? הנה כל הפרטים>>

 

הזרמת תכנים מהלפטופ למסך במושב האחורי

רכב אוטונומי יאפשר לנו להגיע ממקום למקום בלי להתאמץ ולנצל את הזמן כדי לעבוד, ללמוד ולנוח. אבל עד שהוא יעלה על הכביש, נוכל כבר ב-2020 להציע ליושבי הספסל האחורי אפשרות להזרים תכנים מהלפטופ ישירות למסך שנמצא על גב המושב שלפניהם.

הזרמת תכנים מהלפטופ למסך נחשבת טריוויאלית בבית ובמשרד, אבל עד היום היא לא הייתה אפשרית ברכבים פרטיים. מעכשיו, גם למי שיושב מאחורה לא יהיה תירוץ להירדם ולהשאיר אתכם לבד על ההגה.

מראות חכמות

מראות שמתקפלות בלחיצת כפתור זה הכי 2019, כי ב-2020 אנחנו מצפים מהן לנטר סיכונים מהצדדים ומאחור, לעזור לנו בחנייה ולהגיב להוראות קוליות.

כל זה יקרה בזכות תצוגות בגודל 5-8 אינצ' שממוקמות משמאל ומימין ומחליפות את מראות הצד הקונבנציונאליות. תכלס, לא מדובר על מראה רגילה אלא על מסך עם מצלמה. בכך, המראה הופכת למכשיר חכם ממשפחת "האינטרנט של הדברים" (IoT) וכל הפיצ'רים שלה נוכחים בילד אין בזכות החיבור לרשת.

פרסונליזציה של התכנים

נוסעים ונהגים ימשיכו לרצות גם ב-2020 חיבור לאינטרנט, 24/7 ובכל מקום. אבל אחרי שהתרגלנו לאינטרנט מהיר בבית ובמשרד, כנראה שמטבע הדברים נחפש אותו גם ברגע שבו נעלה לרכב.

בעשור הקרוב, אנחנו גם לא נצטרך להסתפק במסך טאצ' רגיל עם בחירה משעממת בין רדיו, USB או בלוטוס' – אלא נקבל את התכנים בהתאמה אישית.

תחשבו שכשאתם עולים לרכב, על המסך מופיעות האפליקציות שאתם מכירים מהנייד. לעומת זאת, כשאחד הילדים יושב מאחור, הוא מקבל על המסך שלו אפליקציות אחרות לחלוטין – עם תכנים שקשורים אל שם המשתמש, ההיסטוריה וההעדפות שלו. נשמע מוכר? נכון, כל הדבר הזה כבר קיים, אבל ממש בקרוב הוא ככל הנראה יהפוך לסטנדרט. בינתיים, סעו בזהירות!