גם אם שני אנשים יעשו את אותה דיאטה בדיוק – התוצאות שלהם לא יהיו זהות, בעיקר הודות למטבוליזם האינדיוידואלי של כל אחד ואחת מאיתנו. בשביל ליצור את הדיאטה המושלמת עבורנו, אנחנו צריכים לפצח את המטבוליזם שלנו. Lumen שואף (ותיכף תבינו למה זה משחק מילים נהדר) לעשות בדיוק את זה – ובדרך לידיים של הצרכן הוא מצליח לשבור שיאים.

עשר שניות ואתם יודעים בדיוק מה לאכול

כדי להבין יותר טוב את חילוף החומרים שלכם באמצעות לומן לא צריך לעשות בדיקות דם, ללכת לדיאטנית או לעשות מבחני כושר ומאמץ – אלא רק להשתמש במכשיר שנראה כמו ינשוף משטרתי או Vape: "בשביל לראות את המטבוליזם שלך בזמן אמת, אתה נושם דרך המכשיר, כשהאפליקציה אומרת לך כמה אוויר לנשום פנימה. לאחר מכן אתה מחזיק את האוויר בריאות לעשר שניות, ואז מוציא את האוויר דרך המכשיר החוצה", מסביר דרור צדר, מייסד שותף וסמנכ"ל מוצר ושיווק בחברה, בשיחה עם גיקטיים. "אנחנו דוגמים את ריכוזי תרכובות הגזים השונים באוויר שהוצאת, ובעיקר מתמקדים בפחמן דו-חמצני – ואז אנחנו יכולים להגיד באותו רגע האם הגוף שלך מפיק אנרגיה משומנים או מפחמימות".

Lumen - המשאף שיחליף את הדיאטנית (צילום: Lumen)
Lumen - המשאף שיחליף את הדיאטנית | צילום: Lumen

"כולנו חושבים שיש לנו מטבוליזם מהיר או איטי, אבל האמת היא שהמטבוליזם שלנו משתנה כל יום על פי מה שאנחנו אוכלים, כמה אנחנו ישנים ואם אנחנו עושים ספורט. על ידי שימוש בלומן, ניתן לגלות איך מאכלים שונים משפיעים עלייך וממה כדאי לך להימנע בכדי לעמוד ביעדים שלך", מסביר צדר, "האפליקציה בנויה ממערכת לומדת שמדמה תזונאי, וככל שהזמן עובר היא לומדת כל משתמש ומשפרת את ההמלצות על פי הפיזיולוגיה שלו ואורח החיים שלו".

דרור צדר, מייסד Lumen (צילום: Lumen)
לפצח את המתכון האישי המושלם לדיאטה. צדר | צילום: Lumen

כך אתם יכולים תוך שניות ספורות לבדוק האם יש לכם מספיק אנרגיה בשביל אימון כושר, לדעת מה כדאי לכם לאכול היום בארוחת הערב, להבין איך מאכלים שונים משפיעים על הגוף שלכם וממה כדאי לכם להימנע כדי לעמוד ביעדים שלכם. בחברה מספרים כי מאות אנשים השתמשו בגירסה ראשונה של המוצר במשך שבעת החודשים האחרונים, כאשר בממוצע הם נושמים 5-7 פעמים בשבוע, ולטענת החברה, השילו מגופם 3-4 קילוגרמים בחודש.

הגיעו ליעד תוך 4 שעות, וממשיכים לטפס

פרויקט האינדיגוגו של Lumen עלה לפני שבוע, ותוך פחות מ-4 שעות גייס 50,000 דולר – כלומר את כל הסכום שהציב כיעד. נכון לאתמול (ב') הוא גייס כבר כמעט 600,000 דולר - פי 12 מהסכום המבוקש - ונותר עוד כחודש לסיום הקמפיין, כך שמסתמן כי מדובר באחד הלהיטים הגדולים בתולדות מימון ההמונים. המחיר לצרכן צפוי לעמוד על 300 דולר, ובמסגרת הקמפיין ניתן לרכוש את המוצר ב-200-220 דולר, כאשר היחידות הראשונות צפויות להגיע לתומכים במהלך חודש פברואר הקרוב. האפליקציה המוצעת עם המכשיר חינמית, אך בהמשך החברה מתכננת לעבור למנוי בתשלום חודשי.

הכתבה פורסמה במקור באתר Geektime

עוד ב-Geektime:
המסך החדש של סמסונג מיועד למי שעבד עד היום עם שני מסכים
המכוניות האוטונומיות של גוגל נסעו לבד יותר מ-12 מיליון קילומטר

Lumen נוסדה בתחילת שנת 2014 על ידי דניאל טל, מנכ"ל החברה, דרור צדר, סמנכ"ל מוצר ושיווק, אבי סמילה, סמנכ"ל הטכנולוגיות, מירב מור, סמנכ"ל מחקר מטבולי בחברה, ומיכל מור, סמנכ"ל מדע בחברה. החברה מעסיקה 18 עובדים ברמת השרון ובניו יורק.