המהנדסים והמעצבים של גופרו הפיקו לקחים רבים בשנתיים האחרונות בכל הנוגע לממשק, ולמדו איך להפוך את מצלמת האקסרטים קרובה כמה שיותר בחווייה שלה לסמארטפון - שהוא המצלמה שמלווה את כולנו ביום יום. אם ההירו 5 ו-6 היו מסורבלות, הרי שהירו 7 (וספציפית מהדורת הבלאק שאותה בדקתי) - הפכה להיות משהו שהרבה יותר קל לתפעל מיד כשמוציאים אותה מהקופסה.

המבנה שלה דומה ל-5 ול-6. תיבת שחורה קטנה ועמידה, אטומה למים, ומשתלבת בתוך מסגרת פלסטיק קשיחה שאפשר לעגן לשלל אביזרים - לחצובה, לתיק, לכתפיים, לקסדה, ועוד.

ישנם שלושה מצבי צילום עיקריים - ווידאו, סטילז, וטיימלאפס (כלומר צילום מדי כמה שניות עד דקות בשביל לחבר לסרטון קצר). בדגמים הקודמים של גופרו, כבר בשלב הזה הסתבכנו. כאן פשוט לוחצים על הכפתור הפיזי בצד כדי לעבור ביניהם, או מחליקים את האצבע על המסך מימין לשמאל ומשאמל לימין. האייקונים עצמם לא תמיד ברורים (למשל ריבוע עם קו מקווקו), אבל אחרי 2-3 שימושים כבר לומדים הכל.

החלקה של האצבע מראש המסך תפתח את הגדרות המצלמה הכלליות, החלקה מלמטה בשביל לצפות במה שצילמנו (וגם באופן די פשוט באפליקציה). ככה פשוט. ככה נוח. לגופרו עדיין יש מסך שחור-לבן פשוט מלפנים, בשביל לראות באיזה מצב צילום אתם, כשאתם עושים סלפי.

לחיצה על איזורים שונים במסך תפתח את הגדרות הצילום. משם, ובאופן מדורג אפשר לצלול להחלטות קצת יותר מורכבות כמו רזולוציה, צבעים, חשיפות ולאפשרויות צילום חדשות כמו Time Warp - הילוך מהיר עד פי 30. כך או כך, מכל תפריט שבו נמצאים, אפשר ללחוץ על העיגול האדום ולהתחיל לצלם מיד.

ועם זאת, יש פשרה של בגודל המסך - עדיין יש לו שוליים רחבים והיינו מצפים גם פה ליישר קו עם עולם הסלולר ולוותר על השוליים לגמרי. מסך קטן עדיין מקשה לראות מה מצלמים, ובעיקר צריך אצבעות ממש עדינות בשביל ללחוץ על הכפתור הנכון בתפריט.

יתכן המילימטרים הללו הוסיפו חיי סוללה, אבל, זה מקשה לפעמים להפעיל את ההירו, וצריך מאוד לקרב אותה לעיניים, במיוחד אם הראיה לא מושלמת. המסך גם פה ושם גיהק ולא הגיב באופן מידי לכל לחיצה. הכפתורים הפיזיים - עבדו מצוין. גם ההפעלה הקולית שכבר הוצגה בגירסה קודמת - מגיבה היטב, גם כשנמצאים בחוץ, ברעשי רחוב, או אפילו בזמן רכיבה.


בין הכבישים להרים

היתרון החשוב של הירו 7 בלאק לעומת המתחרות ולעומת הדגמים הקודמים בסדרה הוא הייצוב. כן, אם תטלטלו לה את הצורה, הסרטון יעשה סחרחורת, ולשם כך תצטרכו מייצב חיצוני.

אבל בצילום שגרתי במצלמות מסוג זה - הסרטונים יצאו די חלקים. הגופרו עבר אצל שני רוכבי אופניים בשבועות האחרונים, כשבדקנו את כלי הניווט של גוגל לאופניים.

 

הם לא רכבו בשטחי טבע והרים לא סלולים, אבל יש רחובות בעיר תל אביבית שלא ננקוב בשמה, שמדמה מספיק טוב את השטח - הסרטונים יצאו חלקים מאוד.

מה הסטורי שלה?

אחד החידושים הכי מעניינים שגם לקח השארה מהסמארטפון, הוא תמיכה בצילום לגובה - כשתסובבו את הגופרו ב-90 מעלות, הממשק מסתובב על גבי המסך במסך הצבעוני הראשי, וגם במסך הקדמי. הסרטון עצמו כבר מוכן בפורמט גובה.

צלמים מקצועיים יתלשו את השערות - כי על מסכי מחשב וטלוויזיות צילום לגובה נראה גרוע. העיניים שלנו הן אחת ליד השניה ושדה הראיה שלנו עובד לרוחב. יש עוד שלל נימוקים למה צילום לרוחב הוא עדיף או נכון. אבל מספיקה מילה אחת להסביר למה צריך תמיכה כזו בצילום לגובה, ולמה זה חשוב שגופרו עשתה את זה: סטורי. כן - אפשר לצלם סטורי בגופרו שלכם ולהעיף ישר לאינסטגרם.

לכך מצטרפת עוד אפשרות נוחה לסטוריז - של צילומים מידיים של 15 או 30 שניות. לחיצה אחת, פרצופים מול המצלמה או תיעוד של רגע מצחיק, והמצלמה מפסיקה להקליט בעצמה.

הילוך איטי, הילוך מהיר

איכות הווידאו באופן כללי טובה כתמיד. המיקרופונים השתפרו, אבל עדיין לא לגמרי מונעים רוח. בצילומים ברכיבות אופניים בשטחים עירוניים שמענו בלי כל בעיה בכלל, ואפילו מצוין.

אפשר לצלם ברזלוציה של 4K עד 60 פריימים לשניה. ככל שיורדים באיכות, כך אפשר לצלם ביותר פריימים - כלומר בהילוך איטי. אם תרצו לצלם ב-240 פריימים תרדו לרוזלוציה של 1080 בלבד (שלכאורה זה עדיין סבבה, אבל בשביל שופוני 4K עדיף). בכל מקרה, בהילוף איטי כזה, אתם חייבים אור של יום שטוף שמש, אחרת הסרט יהיה חשוך, מגורען או צהבהב. אם כי אין עדיין מצלמה לצרכנים שמסוגלת לתת מענה טוב יותר.

באחת מהנסיעות שלי לעבודה, תליתי את הגופרו על הצלון בצד הנוסע. בעזרת TimeWarp הגברתי פי 30 את מהירות הנסיעה לעבודה. מצד אחד, גם במהירות המטורפת הזאת רואים את העמידה בפקקים ובמיוחד לפני רמזורים, איך הרכב נע מטר אחרי מטר (בחלקים האלה, שהתזוזה מואטת, גם הצילום מואט אוטומטית).

מצד שני, הוידאו היה חלק ויוצר רושם כאילו נסעתי 3,000 קמ"ש. זה אפקט שעובד טוב לטיולי אופניים\אופנוע ארוכים, סיכום יום טיול, או האפקט שאתם רואים בסרטים שבהם רואים יום או לילה שלמים חולפים כשהמכוניות למטה זזות כמו נמלים. זה לא יגיע לרמה קולנועית, אבל זה נחמד מאוד שיש משהו בכיס שיכול לבצע את זה.

אז לקנות?

בישראל ה-Black עול 1,899 שקלים (מחיר רגיל, לפני מבצעי בלאק פריידיי למיניהם), ובארה"ב היא עולה 399 דולר בלבד (אחרי מסים מקומיים בארה"ב זה יוצא סביב 1,550 שקל, אבל לא כולל משלוח). גו פרו נמצאת בתקופה האחרונה בתחרות לא פשוטה, כשחברות רבות סביבה גם נכנסו לתחום האקסטרים, ובהן שיאומי - חברה סינית שפשוט נכנסת לכל תחום כמעט ומנסה לשבור את השוק.

אם הצילומים שלכם נועדו לסלפי, ולתעד פה ושם רכיבות אופניים עירוניות, - אפשר ללכת על אחד המתחרים הזולים, או אפילו על אחד הדגמים הזולים של גופרו - שמתחילים ב-1,000 שקלים. אתם לא הקהל של הבלאק. לספורט אקסרטים קצת יותר מתקדם שיוצא מגבולות מסלול בית-עבודה-גן ילדים, וגם לתיעוד איכותי יותר של הדרך ברכיבות אופנוע - גופרו היא עדיין הבחירה הנכונה.