טלפונים סלולריים (צילום: Sean Gallup, GettyImages IL)
הציבור חסך בשנה כ-5.7 מיליארד שקלים | צילום: Sean Gallup, GettyImages IL

משרד התקשורת מציין שנה למהפכה הסלולרית בה ניכנסו חברות סלולר חדשות לשוק ומפרסם היום (א'), נתונים אודות השנה הסלולרית שעברה. מאז כניסתן של החברות החדשות לשוק הסלולר, גולן טלקום, הוט מובייל רמי לוי תקשורת, הוט מובייל ויופון, מחיר החבילה ללא הגבלה ירד ללא יותר מ-99 שקלים בכל החברות.

אז כמה הציבור הישראלי חסך מאז החלה המהפכה בשוק הסלולר? החיסכון המצטבר של הציבור מאז ירדו מחירי שירותי הסלולר מסתכם בכ-5.7 מיליארד שקלים. מכשירי הסלולר ירדו על פי משרד התקשורת בכ-60 אחוזים.

עוד קובע משרד התקשורת כי כל משתמש חוסך בגלישה באינטרנט הסלולרי כ-300 שקלים בשנה לפחות. החיסכון לבית אב מסתכם על פי משרד התקשורת בכ-1,900 שקלים בשנה (עבור שלושה מכשירים). דקת שיחה ירדה במחירה מ-42 אגורות לדקה לכ-10 אגורות לדקה.

וכמה התניידו בעקבות הכניסה של המשתתפות החדשות? כמיליון וחמש מאות אלף משתמשי סלולר התניידו בין החברות השונות בשנה האחרונה. וכמה לקוחות איבדו חברות הסלולר הוותיקות? פלאפון הפסידה השנה 47 אלף לקוחות. סלקום ראתה 150 אלף לקוחות עוברים ממנה ואורנג' איבדה 173 אלף לקוחות.

ומה צפוי לנו בהמשך? שר התקשורת החדש גלעד ארדן מסר: "אנו פועלים במרץ כדי לקדם תחרות בכל תחום הפעילות של משרד התקשורת, בדגש של שוק הטלוויזיה ותשתיות האינטרנט המהיר".

בואו לפייסבוק של נקסטר