יובל בסך הכל רצה להתנתק מ-013 נטוויז'ן. הוא ידע כי הוא מתקרב לסוף חוזה משולב עם בזק ונטוויז'ן (באנדל), שבסופו המחיר של חבילת האינטרנט מתייקר משמעותית. הוא גם עבר דירה, ולכן ביקש להתנתק מהספקית. לצורך הניתוק, יובל השתמש באתר נתק, השולח בקשות ניתוק בפקס לכל ספקיות התקשורת.

נזכיר כי תיקון 23 לחוק להגנת הצרכן מאוקטובר 2008 קובע כי לקוח יוכל לבטל עסקה מתמשכת עם ספק באמצעות מייל, פקס או דואר רשום, והספק יהיה מחויב בניתוק תוך 3 ימי עסקים. "אם המשיך העוסק בחיוב הצרכן לאחר מועד סיום ההתקשרות - יוכל הצרכן לתבוע ממנו פיצויים לדוגמה, ללא הוכחת נזק עד לסכום של 10 אלף שקל", מוסבר באתר התמ"ת.

013 נטוויז'ן התעלמו מהפנייה הראשונה של יובל מאתר נתק, ואז נשלחו שני מיילים למייל שמופיע באתר החברה (גם כן כמחויב בתיקון הרישיון של החברה). גם מהמיילים התעלמו בנטוויז'ן אז הוא שלח מכתב רשום לחברה, וגם ממנו התעלמה נטוויז'ן לחלוטין.

רק אחרי שיובל דרש מבזק לעצור את החבילה גם נטוויז'ן הואילו בטובם לנתקו, אבל המשיכו לחייב אותו על 5 שקלים בחודש - מה שבטוח.

בצר לו, פנה הלקוח להליך משפטי. למען הסר הספק הוא אינו משפטן. יובל תבע את נטוויז'ן בסכום של 10 אלף שקל בבית המשפט לתביעות קטנות. "למעשה היו להם 4 הפרות של בקשת ניתוק, אז יכולתי לתבוע על 40 אלף שקל אבל חשבתי ש-10 אלף שקל זה מספיק", הוא מספר.

רק לאחר הגשת התביעה, נציגי נטוויז'ן נפגשו עם יובל להליך גישור ולבסוף נקבע פיצוי של 4,250 שקיבל מעמד של פסק דין מבית המשפט.

האם חברות התקשורת מתעלמות ביודעין מהחוק? לפחות כשזה מגיע לניתוק לקוחות מהשירות, זו לפעמים תמונת המצב המתקבלת.

על פי דוח תלונות הציבור של משרד התקשורת כ-10% מהתלונות נוגעות ל"מכירות", סעיף הכולל בתוכו גם קשיים בניתוק מחברת תקשורת, אך לא ניתן לבודד את מספר התלונות הספציפי לעניין זה.

כאשר אתם מניידים מספר מספקית אחת לאחרת, בטלפון סלולרי או קווי, עצם בקשת הניוד מהווה ניתוק מהספקית הישנה.

באילו מקרים צריכים לדרוש ניתוק?

בעת מעבר בין ספקיות אינטרנט, חברת תשתית וטלוויזיה רב ערוצית. גם בעת מעבר בין ספקיות חיוג לחו"ל כדאי לשלוח מייל, במידה ואתם משלמים סכום חודשי קבוע כלשהו.

במקרים אלו הצטרפות לספקית אחרת אינה מהווה ניתוק מהספקית הננטשת ולקוחות שלא ישלחו בקשת ניתוק עשויים לשלם פעמיים.

אם באינטרנט אתם עוברים ממודל תשלום נפרד לבזק ולספקית למודל סיטונאי (תשלום רק לספקית), המעבר למודל הסיטונאי כמוהו כבקשת ניתוק חשבונאי מבזק ואין צורך ליידע אותה בנפרד.

כדי להקל עליכם את בקשות הניתוק, אספנו מחברות התקשורת את המייל והפקס המחייב שלהן לניתוק לקוחות והם כאן לשימושכם. נזכיר, מרגע שליחת המייל, אין שום צורך לדבר עם החברה, והאחריות עוברת אליה. אתם לא חייבים לקבל שיחה ממחלקת שימור הלקוחות של החברה הננטשת.

פקס ניתן לשלוח חינם באמצעות אתר פריפקס וניתן כמובן להשתמש באתר נתק. בבקשת הניתוק לא צריך לפרט סיבה, אלא רק לכתוב: "דרישה לניתוק" ואת כל הפרטים המזהים שניתן למסור: שם מלא, מספר תעודת זהות, מספר לקוח (אם יש), כתובת ו-4 ספרות אחרונות של אמצעי התשלום. את מייל הניתוק תשמרו כראיה באם החברה לא תנתק אתכם כמחויב, והיא תוכל לשמש גם לצורך תביעה משפטית.

לכתבה המקורית ב-TheMarker

עוד ב-TheMarker: