סלקום
דוכן שירות סלקום

משרד התקשורת הודיע היום על הטלת קנס כספי על קבוצת סלקום-נטוויז'ן בהיקף כולל של 430 אלף שקל. "נציגי שירות של החברות לא הסכימו לספק למנוייהן שירות סינון יעיל ללא תשלום בפני אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט", הסבירו במשרד התקשורת. "ספקי הגישה לאינטרנט, לרבות חברות הסלולר, מחויבים ליידע את מנוייהם בדבר אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט וסכנות נוספות הנשקפות מהשימוש באינטרנט, ובדבר האפשרות להתגונן מפניהם.

"כמו כן, עליהם ליידע את מנוייהם בדבר זכותם לקבל מהם שירות סינון יעיל ללא תשלום נוסף. במסגרת תהליך הפיקוח שביצע המשרד, מנויים של ספקי גישה לאינטרנט ביקשו לקבל שירות סינון מפני אתרים ותכנים פוגעניים, ללא תשלום, כפי שמחייבת האסדרה. נציגי השירות בחברות סלקום ונטוויז'ן - במרבית המקרים שנבדקו - הסכימו לספק אך ורק תוכנות הגנה בתשלום, וזאת בניגוד להוראות החוק".

זוהי פעם שנייה שסלקום נקנסת על אותו סעיף. באוגוסט 2013 נקנסה החברה ב-300 אלף שקל על כך שלא יידעה לקוחות על שירות הסינון החינמי. בתחילת מאי האחרון, נקנסו כל חברות הסלולר, בהן סלקום, על מעורבותן בפרשת עוקץ אקיוטק ו"לאחר שנמצא כי חברות הסלולר לא שלחו למנויים מסרונים ובהם הפרטים המלאים לגבי השירות כנדרש על פי הרישיונות". החברות ספגו קנס של 2.2 מיליון שקל אך סלקום ספגה את הקנס הגדול ביותר - 750 אלף שקל. הקנסות החלו להישלח לחברות רק לאחר כניסתו של גלעד ארדן לתפקיד שר התקשורת.

מסלקום נמסר בתגובה: "סלקום ונטוויז'ן מקפידות על קיום הוראות החוק והרשיון בנוגע ליידוע המנויים בדבר אתרים ותכנים פוגעניים באינטרנט ואספקת שירות סינון יעיל ללא תשלום. משרד התקשורת אינו חולק על כך שסלקום ונטוויז'ן אכן יידעו את המנויים במגוון אמצעים ואף סיפקו ללקוחות את תוכנת הסינון בחינם. במספר מקרים בודדים היה כשל פרטני של נציגים שלא מסרו את המידע הנדרש בניגוד להנחיות החברות".

לכתבה המקורית באתר TheMarker

עוד ב-TheMarker: