חברת ריבוק ישראל תפצה ב-75,000 שקל 752 אזרחים שקיבלו ממנה 1,504 הודעות ספאם לסמאטרפונים שלהם מבלי שהחברה קיבלה את הסכמתם, כך פסקה באחרונה סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, סיגל רסלר-זכאי.

תחילת הפרשה לפני כשנה. ת', תושבת מרכז הארץ, קיבלה שתי הודעות פרסומת לטלפון הסלולרי שלה על מבצעים של חברת ריבוק ישראל, מבלי שנתנה לחברה את רשותה לשלוח לה הודעות כאלה. לטענתה, היא ניסתה לשגר בקשה להסרתה מרשימת התפוצה – אך זה היה בלתי אפשרי. ת' ניסתה לאתר מספר טלפון של שירות הלקוחות של החברה, כדי לבקש שיפסיקו לשלוח לה הודעות, אבל למרות חיפוש מקיף שערכה באינטרנט לא עלה בידיה לאתר את המספר.

ת' החליטה להגיש בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד ריבוק ישראל על סכום של 2.1 מיליון שקל, בנימוק שלפחות 10,000 בני אדם קיבלו את ההודעות.

לבסוף, הגיעה החברה להסכם פשרה עם ת' עוד לפני הכרעה משפטית בסוגיה.

על פי ההסכם, מעתה והלאה במידה והחברה תשלח מסרונים לאזרחים יהיה עליה לדאוג לאפשר את הסרתם מרשימת התפוצה באותו אופן שבו נשלחו להם ההודעות, כלומר באמצעות מסרון חוזר, כאשר דרך ההסרה תפורט בגוף ההודעה. כמו כן, החברה תימנע מלשלוח מסרונים למי שאינו לקוח שלה וכזה שלא הסכים לכך באופן מפורש.

החברה התחייבה להעניק ל-752 נמענים המצויים ברשימה המוחזקת על ידי ריבוק ואשר קיבלו הודעות בחודש יוני 2016 פיצוי של 75 שקל לכל אחד לרכישת מוצרים שונים כגון כובעים, גרביים, מגיני זיעה ובקבוקים שעלותם נמוכה מ-75 שקל, כך שיוכלו לממש את ההטבה מבלי להוסיף כסף. את המוצרים יוכלו חברי הקבוצה לרכוש בחנות החברה בנמל בתל אביב.

עוד נקבע בהסדר כי ת', שהגישה את התביעה, תקבל סכום של 3,000 שקל ופרקליטה יקבל הוצאות משפט ושכר טרחה בסכום של 15,000 שקל.

השופטת ציינה כי על הצדדים לפרסם את דבר הסכם הפשרה בשני עיתונים יומיים נפוצים, וכן באמצעות שילוט גדול וברור סמוך לקופות בחנות הקונספט של החברה בנמל בתל אביב. במידה וחברי הקבוצה, בחלקם או ברובם, לא יממשו את הפיצוי שנקבע להם – ריבוק תתרום את הכסף לעמותת "להושיט את היד - תמיכה וסיוע בילדים חולים".

מטעם משרד היח"צ של ריבוק נמסר: "הנהלת חברת ריבוק מכבדת את החלטת בית המשפט המאשרת את הסכם הפשרה שהושג במקרה זה. החברה תמשיך לספק שירות מצויין ללקוחותיה ולעבוד במסגרת החוק".