זה קרה כמעט לכולם: הזמנתם מוצר מהאינטרנט, חיכיתם בסבלנות עד שיגיע - והתאכזבתם. עכשיו אתם צריכים להתחיל בהליך ההחזרה, או למצוא מישהו שיקנה אותו מכם.

לפי סקר שנערך עבור פייפאל ישראל, שלוש הסיבות הנפוצות ביותר שישראלים מחזירים מוצרים שהזמינו ברשת הן:
1. לאחר ההזמנה נמצא אותו מוצר במחיר זול יותר.
2. לאחר ההזמנה התברר שהמוצר לא נשלח לישראל, מה שדורש לשלם תוספת לחברת שילוח.
3. המידה אינה מתאימה.

לרובנו אין עצבים לארוז את המוצר, ללכת לדואר ולשלם על המשלוח - אלא ששורת שירותים שמוצעת בישראל מאפשרת לעשות זאת במהירות, בקלות ובזול.

השירות הראשון, שזמין כאן כבר כמה שנים, הוא "יש דרך חזרה" של פייפאל, שמאפשר לקבל זיכוי מלא על מחיר מזלוח חזרה 12 פעמים בשנה (מותנה במחיר של עד 120 שקל לכל משלוח);

השירות השני, שהחל לפעול לאחרונה, הוא Pick-Up Drop של חברת UPS, שמאפשר למסור את המוצר בנקודות כמו חנויות מכולת ולוקרים שמפוזרים ברחבי הארץ. נציין כי למרות שמדובר בחברה בינלאומית, כרגע היא מציעה את השירות הזה רק כאן בארץ, אך בקרוב תרחיב אותו למדינות נוספות;

השירות השלישי, שהוצג לאחרונה אך טרם החל לפעול, הוא eBox של חברת ePost, שמבצעת את המשלוחים בישראל של חברות כמו אסוס ונקסט. השירות הזה מתבסס על תיבות חכמות שיפוזרו ברחבי הארץ וניתן יהיה להגיע אליהן, לסרוק ברקוד ולקבל מדבקת שילוח להדבקה על המוצר לפני שמכניסים אותו לתיבה.

וכדי שבכל זאת לא תצטרכו את השירותים האלה לעתים קרובות, כדאי לזכור כמה טיפים לקניות ברשת:
1. כדאי למדוד את עצמכם בסרט מדידה ולשמור את התוצאות בדף או קובץ זמינים, כך שלא תצטרכו לבדוק מחדש בכל פעם שאתם רואים בגד שמוצא חן בעיניכם כדי לדעת האם הוא יתאים לכם.
2. קראו דירוגים וביקורות של קונים אחרים על המוכר ברשת.
3. בכל זאת צריכים להחזיר מוצר? אל תדחו את זה. החוק ברוב המדינות מכסה רק 14 ימים - אם כי יש אתרים שמציעים תקופות החזרה ארוכות יותר.