ביטוח לאומי, צה"ל, משרד התקשורת, פרטנר, הוט, בנק הפועלים, בנק לאומי, בנק מסד, בנק אוצר החייל, בנק יהב, קופ"ח מכבי, מגדל, מנורה מבטחים, עמידר, ישראייר, קלאב הוטל, אגד - כולם נמצאים על "קיר הבושה" -הרשימה השחורה של גופים שסיפרתם לנו בפייסבוק (ובפקס) שדורשים מכם לשלוח פקס.

כשדורשים מאיתנו לפקסס זה אומר שקשה יותר לעקוב אחרי הפניות, וצריך לצלצל לבדוק אם הגיע, לשלוח שוב אם לא, ולבזבז זמן ונייר. הגיע הזמן לשים לזה סוף.

על בית החולים הגדול בארץ קיבלנו אינספור סיפורים, וזו התגובה שהם שלחו לנו: "בית החולים איכילוב שוקד על פיתוח תהליכים דיגיטליים שיחסכו שימוש בניירת לחלוטין כגון זימון תור וצ'ק-אין (קבלה) באמצעות האינטרנט ובמייל".

על משרד הביטחון קיבלנו תלונה של צעירה שטורטרה במשך 8 שנים כדי לקבל הכרה כנכת צה"ל - ובסוף אמרו לה שאם היא רוצה לדעת מה החליטו לגביה היא צריכה לשלוח פקס. התשובה היתה שלילית - ויכול להיות שמוצדקת - אבל למה להתעלל בדרך אליה? תגובהת משרד הביטחון: "אופן העברת מסמכים ליחידת התביעות לפונים שאינם מוכרים כנכי צה"ל, מתבצע באמצעות מסירה אישית, דואר או פקס".

כמובן שגם צה"ל כיכב בתלונות, וזו תגובתו (שאגב, לא הגיעה בפקס, למרבה הפלא): "מערכת הפקת האישורים הצה"ליים פועלת בהזמנת האישור דרך אתר האינטרנט, בפנייה למוקד פניות הציבור בטלפון או בהגעה לאשנב קבלת הקהל בקריה, שבו ניתן לקבל את האישור באופן מיידי". כששאלנו לגבי מקרה ספציפי אמור לנו שקבלת מסמכים רפואיים זה נוהל אחר, ו"בתקופה זו מתבצעת עבודה לפתיחת תיבות דואר אלקטרוניות, על מנת לשפר ולייעל את מוקד הפניות". כמה זמן יכולה לקחת פתיחת תיבות אימייל? אצלנו בקשת זה לוקח לכל היותר 3-4 דקות.

אנחנו מזכירים שוב שבקרוב ייערך בכנסת דיון בחוק שיגאל אותנו מהפקסים, ואנחנו נהיה שם. בינתיים המשיכו לשלוח לנו סיפורים בפייסבוק.