למי מאיתנו זה לא קרה – נרשמנו לשירות שמציע 30 ימי ניסיון חינם, הבטחנו לעצמנו שנשים תזכורת לבטל את המנוי בתום החודש – אבל כמו תמיד – שכחנו. התוצאה: חיוב שנגבה באופן אוטומטי ואין לנו אפשרות לקבל עליו החזר. למרבה המזל, לחברת מאסטרקארד יש פתרון.

הגיע הזמן

ספוטיפיי, נטפליקס, אמזון פריים – אלו הן רק מספר דוגמאות לחברות שמאפשרות לכם להתנסות בשירותים שלהן לתקופה מסוימת בחינם. מצד אחד, מדובר באופציה נחמדה שכן כך המשתמשים יכולים לבדוק את המוצר בפועל, להתנסות בו, ולראות האם יש חיבור או לא. מצד שני, כדי ליהנות מאותה תקופת ניסיון, אתם מתבקשים להזין את פרטי התשלום שלכם במלואם, וכאן מתחילה הבעיה.

לעיתים אנחנו נרשמים למספר שירותים חדשים במקביל, וגם אם ממש נרצה – אין שום סיכוי שנזכור מתי בדיוק נרשמנו לכל אחד כדי לבטל אותו בזמן. כעת, מאסטרקארד מציגה פתרון פשוט ודי מתבקש שיחסוך לנו לא מעט כסף. חברת התשלומים הוציאה הנחיות חדשות שמחייבות חברות לקבל את אישור בעל הכרטיס בסיום תקופת הניסיון, לפני התחלת החיוב הראשוני. אותן חברות יתבקשו לשלוח לבעל הכרטיס, במייל או בהודעת טקסט את סכום העסקה הצפוי, תאריך התשלום, והוראות ברורות כיצד ניתן לבטל את המינוי.

אבל זה לא מפסיק כאן; גם אם שירות מסוים מצא חן בעיניכם והחלטתם להישאר מנויים אליו, אותו שירות יהיה מחויב לשלוח לכם מידי חודש קבלה עם הנחיות ברורות כיצד לבטל את המינוי אם תהיו מעוניינים לעשות זאת. בנוסף, כל החיובים האלו יכללו את כתובת האתר המלאה של השירות או את מספר הטלפון של החנות שבה רכשתם את המנוי (ולא רק ״ספוטיפיי״ לצורך העניין).

פורסם ב-Geektime

עוד ב-Geektime

חברת Tyto Care מוסיפה עוד 9 מיליון דולר לסבב ה-C שלה
הרחפן ישמור לכם על העץ: חברת SeeTree גייסה 11.5 מיליון דולר

כעת כל מה שנותר לעשות הוא להמתין עד ששאר חברות האשראי ינקטו בגישה דומה ויאמצו את הפתרון החכם, שלא ברור איך הוא לא היה קיים עד עכשיו.