פייסבוק מציגה רבעון מדהים

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל פייסבוק (צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL)
רבעון מדהים, ביצ'ז. מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג | צילום: Justin Sullivan, GettyImages IL

אחרי רבעון ראשון צולע ב-2013, פייסבוק הכתה את כל התחזיות ודיווחה על רבעון מדהים. המספרים והגדילה כמו גם הקפיצה המטורפת של 30% במחיר המניה דווחו בהרחבה אבל יש כמה נתונים שבהחלט שווה לשים אליהם לב.

הדבר המדהים ביותר הוא שפייסבוק ממשיכה לגדול, ובקצב יפה. ברבעון האחרון גדלה החברה בלמעלה מ-50 מיליון משתמשים. מקור הגדילה בעיקר באסיה – ובמיוחד ברוסיה וביפן (עם 22 מיליון משתמשים).

הרווח היפה והצמיחה הם לא הסיפור המעניין באמת. מה שמעניין את כולם זה המובייל ופה פייסבוק מפתיעה בגדול. תוך שנה, פייסבוק הצמיחה מאפס את עסקי הפרסום במובייל שלה והם מהווים היום כ-40 אחוז מכל עסקי הפרסום של החברה. הצפי אומר שבסוף השנה, עסקי המובייל יעברו את עסקי הדסקטופים. חשוב לזכור, לפייסבוק יש למעלה ממיליארד משתמשים – היכולת שלה לשנות את הפוקוס העסקי ואת הגמישות שלה היא לא פחות ממדהימה.

בואו לפייסבוק של נקסטר

מתוך מיליארד המשתמשים של פייסבוק כ-800 מיליון הם משתמשי מובייל בנוסף לדסקטופ. המספר הזה אומר המון על פייסבוק אבל עוד יותר מכך, אומר המון על המהירות שבה המובייל שינה את הרגלי הגלישה שלנו מקצה לקצה. אנחנו משתמשים באינטרנט הרבה יותר אבל הגדילה היא במובייל ולא במחשב השולחני שלנו. עסקים שעוד לא הבינו את זה מתחילים להישאר מאחור. אחת החברות, שבאופן מפתיע לא כל כך הבינה את זה בזמן היא גוגל שלמרות השליטה שלה בשוק עם אנדרואיד לא מצליחה להראות גדילה מהירה הדומה לזו של פייסבוק בהכנסות מאפיק המובייל.

פייסבוק גם גדלה בהכנסות למשתמש באזורים שונים בעולם – מעניין מאוד לראות את הטבלה ולהבין כמה כסף פייסבוק עושה. נסו לשחק עם המספרים – מה יקרה אם פייסבוק תרוויח 10 דולר מכל משתמש בארה"ב או אפילו 5 דולר מכל משתמש באסיה? פוטנציאל הרווח והגדילה הוא עצום.

משתמשים פעילים חודשיים בפייסבוק

 

הצעירים עדיין איתנו

הדבר היחיד שהרס קצת את השמחה הגדולה היה הצהרה, קצת מוזרה של המנכ"ל מארק צוקרברג, שעל פי המידע שיש לפייסבוק ובניגוד להערכות קודמות, הצעירים לא נוטשים כלל את הפלטפורמה. צוקרברג הודה שקשה לעקוב אחרי הרגלי השימוש של צעירים שפעמים רבות משקרים בנוגע לגיל שלהם ולא הראה כלל מספרים התומכים בטענה שלו, מה שלא סייע להשקיט את השמועות שצעירים פשוט לא מתעניינים בפייסבוק יותר, דבר המסכן את עתיד החברה.

אפליקציית snapchat
"פייסבוק הפכה ללינקדאין – היא משעממת את הצעירים"

החשש הזה גורם מונע בעיקר מהצלחת שירותים מתחרים כגון סנאפצ'אט שמאפשרת לשלוח תמונות שנעלמות לאחר מספר שניות. לאחר השקעה של 60 מיליון דולר, החברה הוערכה כשווה 800 מיליון דולר. אחד המשקיעים, שנשאל איך הוא השקיע כל כך הרבה כסף בחברה שלא עושה אגורה עדיין אמר: סנאפצ'אט שווה 800 מיליון, בעיקר כי פייסבוק הפכה ללינקדאין – היא משעממת את הצעירים.

ובכן, בפועל זה לא משנה למה הפכה פייסבוק, לא להיות בפייסבוק היום זה יותר גרוע מלא לראות טלוויזיה. גם אם פייסבוק משעממת היא עדיין מרכז התקשורת שלנו עם החברים והמשפחה. למעשה, פייסבוק גדלה בקצב מטורף – 50 מיליון משתמשים בכל רבעון, רק שאנחנו לא שמים לב לזה כי לחברה יש יותר ממיליארד משתמשים. ובכן, צוקרברג שואף לחבר את כל העולם וכשחושבים על זה ככה, מגלים שלמעשה יש עוד 6 מיליארד אנשים שלא מחוברים לפייסבוק. מישהו מכיר פוטנציאל גדילה יותר טוב מהמספר הזה?

ועוד משהו קטן – אם מישהו חושב שיש יותר מדי פרסומות בניוזפיד של פייסבוק, אז תתפלאו לדעת –רק 5% מהתוכן בניוזפיד הוא פרסומות.

לינקדאין מנסה לשכפל את ההצלחה של פייסבוק

אין תמונה
מחקה את פייסבוק, למה לא בעצם?

ההצלחה של פייסבוק לא נעלמה מלינקדאין המשיקה מוצר זהה לסיפורים הממומנים של פייסבוק. למי שלא שם לב, גם ללינקדאין יש ניוזפיד בו יש עדכונים מהחברים ברשת העסקית שלכם ומחברות אחריהן אתם עוקבים. לפני מספר חודשים השיקה לינקדאין מודעות המאפשרות לחברות לצבור עוקבים, בדיוק כמו בדפי פייסבוק. השבוע לינקדאין הודיעה שבשבועות הקרובים היא תשחרר כלי חדש המאפשר לחברות לקדם תכנים לעוקבים שלהם בניוזפיד.

מדובר במוצר זהה לחלוטין למודעות הניוזפיד של פייסבוק רק עם שינוי אחד מרכזי – מטרת הפרסום. לינקדאין טובה בעיקר לגיוס כוח אדם.

כל זה הולך להשתנות. תחשבו על חברות המוכרות שירותים לחברות אחרות – B2B. תחשבו על חברות שרוצות תמיד להישאר בתודעה של מועמדים בכירים פוטנציאלים. מעכשיו זה אפשרי. לינקדאין הופכת את עולם הגיוס על פניו שוב ומספקת משפך המרה בעל מספר שלבים: קודם תביאו את העובד או לקוח פוטנציאלי לעקוב אחרי פעילות החברה, לאחר מכן תדאגו שיקבל עדכונים מכם – מכאן ועד להמרת המשתמש לעובד או לקוח, הדרך קצרה מאוד. צפו להסטת תקציבים נוספים ממחלקות המכירות והגיוס ללינקדאין בחודשים הקרובים.

טוויטר ממשיכה לנסות להשתלט על תכני הטלוויזיה

גם טוויטר השיקה כלי פרסום חדש. מפרסמים גדולים המפרסמים בטלוויזיה בארה"ב יכולים מעכשיו להראות פרסומות בטוויטר למי שצופה בתוכנית בה הופיעה הפרסומת שלהם. באופן זה, מפרסמים יוכלו לנצל את הפרסומת בטלוויזיה ליצירת מודעות ולתפוס את הלקוח מיד אחר כך בטוויטר, להמיר אותו ללקוח אונליין.

נשמע מגניב נכון? הכלי הזה הוא במסגרת הנסיון של טוויטר למצב את עצמה כרשת שבה מדברים על תוכניות טלוויזיה במטרה לקרוץ לתקציבי הפרסום הגדולים באמת – הפרסום בטלוויזיה.

אבל בעיה קטנה – מחקר חדש מראה שלמעשה בפייסבוק יש פי 5 שיחה על תוכניות טלוויזיה מאשר בטוויטר. הגדיל לעשות צוקרברג כאשר הזכיר ש-100 מיליון אמריקנים משתמשים בפייסבוק בזמן צפייה בתוכניות פריימטיים.

יוטיוב מנסה שוב להיות יותר סושיאל

חדשות מעניינות ליוצרי סרטים ביוטיוב ולמותגים – מעכשיו תוכלי לצרף כפתור לאתר שלכם שיעודד אנשים להצטרף לערוץ היוטיוב שלכם. מצד אחד, הגיע הזמן, מצד שני - הגיע הזמן.

המוזיקה של פעילות הרשת שלנו

לסיום, כולנו יודעים שכל הזמן עוקבים אחרינו, אבל ניסיתם פעם לעקוב אחרי פעילות הרשת של עצמכם? בריאן האוס, אמן מדיה, עקב אחרי פעילות רשת שלו במשך שנה אבל במקום להראות את התוצאה בגרף משעמם או בעוד אינפוגרפיקה, הוא הצמיד ביטים קוליים לסוגי התנועות השונות ויצר מהם מוזיקה, שנשמעת אפילו די טוב.
 

 

>> בפעם הקודמת: כך אינסטגרם תנצח את יוטיוב

>> לכל הטורים של עמית לביא

*הכותב, עמית לביא הוא דירקטור לשיווק  ב-Slidely ומייעץ לעסקים בתחומי שיווק אונליין. עמית עבד בעברו בחברות פייסבוק וגוגל והקים את קבוצת השיווק בפייסבוק הגדולה בישראל Social Media Observer. כמו כן, הוא מנהל עמוד פייסבוק פופולרי העוסק בתחום הסושיאל.