השנה היא 2017, נתח השוק של אפל בצניחה חופשית אבל היא עדיין מתעקשת לדבוק בקביעה של מייסדה ומנכ"לה המנוח סטיב ג'ובס ולמכור סמארטפונים יקרים בלבד.

אבל לאט לאט מחלחלת גם בחברה ההבנה שבלי מכשירים זולים יותר הם יאבדו את הרלוונטיות. לפי דו"ח של חברת Strategy Analytics מקיץ 2016, ברבעון השני של השנה שעברה נמכרו בהודו, שהיא שוק הסלולר השני בגודלו בעולם אחרי סין, 800,000 אייפונים בלבד - צניחה של יותר משליש לעומת 1.2 מיליון ברבעון השני של 2015, ונתח השוק של האייפון במדינה נחתך בחצי, מ-4% ל-2% בלבד. לפי נתוני חברת Counterpoint לרבעון האחרון של 2016, 70% מהמכשירים שנמכרים בהודו עולים פחות מ-150 דולר - כרבע ממחירו של האייפון הזול ביותר במדינה (אייפון 6s, שעולה בהודו כ-550 דולר).

הנתונים האלה כנראה הלחיצו אפילו את אפל עצמה: למרות שבשנה שעברה הצהיר מנכ"ל אפל טים קוק כי מכירות האייפון במדינה משביעות רצון, השבוע היא החלה למכור במדינה דגם חדש של המכשיר. סליחה, אמרנו חדש? התכוונו ישן: חצי שנה לאחר השקת האייפון 7, שכחלק ממנה הופסקו מכירות אייפון 6 ו-s5, החזירה החברה לחנויות בהודו, בסין ובטייוואן את אייפון 6 בן השנתיים וחצי.

המכשיר נמכר עתה במדינה בגרסה בעלת אחסון בנפח 32 גיגה-בייט וצבע אפור תמורת כ-450 דולר - "רק" פי 3 ממחירם המקסימלי של 70% מהסמארטפונים במדינה.