מי מאיתנו לא הגיע למעבדה עם סמארטפון תקול, שם נאמר לו שאי אפשר לתקן, או שזה לא במסגרת האחריות? אל תענו, זו שאלה רטורית שמובילה לסיפור על אפל, שכמו חברות אחרות, לא מתקנת הכל במסגרת האחריות.

מסמכים שדלפו לרשת ונחשפו בביזנס אינסיידר, מדריכים את טכנאי ונציגי החברה מה לבדוק לפני שמכניסים לתיקון. ומה לבדוק משמעו - האם תשלם מחיר תיקון מלא כי האייפון לא באחריות, או אולי אפילו תצטרך להחליף את האייפון.

עכשיו, ברור שיש מדיניות כזאת וצריכה להיות איזושהי הכוונה לטכנאים כיצד להחליט מה לתקן. אלא שעד כה המדיניות לא נחשפה ללקוחות באופן ברור, כפי שהיא נחשפת במסמך

כתמים מתחת לזכוכית

כך, למשל תזכו לתיקון כחלק מהאחריות אם יהיו כתמים מתחת לזכוכית המסך - אבל רק אם אתם תתלוננו עליהם בעצמכם. תוכלו לקבל תיקון גם אם יש בעיה במיקום המצלמה הקדמית, או סדק בעובי שערה שלא מלווה בנזקים נוספים. כלומר שלא נגרם כתוצאה ממכה שאפשר לראות.

סוגים אחרים של תקלות נמצאים בקטגוריית "מחוץ לאחריות" ואפשר לתקן אותם בתשלום - כמו נזקי רטיבות (נזכיר שאייפון 7 אמור להיות עמיד במגבלות מסוימות), קורוזיה (המילה האהובה על טכנאים), נזקי לייזר למצלמה (אמיתי), סדקים שרואים לצידם את המכה, כיפוף ושבירה של המסגרת ועוד.

באזור האדום  במסמך מופיעים נזקים בלתי הפיכים וההנחיה היא להחזיר את האייפון ללקוח ולמסור לו שאי אפשר לתקן (ואז הוא יכול לקנות חדש אם מתחשק לו). שם נמצאים נזקים חמורים במיוחד, או איתור של חלפים לא מקוריים.

 חברת אפל לא הגיבה לפירסום של האתר, אבל עובדי החברה שוחחו עם העיתונאי ודיווחו שבשטח המסמך הזה משמש רק במקרי קצה שיש התלבטות, ושההחלטה הסופית לגבי כל לקוח לא נעשית באופן גורף על פי ההמלצות המופיעות בו, וכי יש להם שיקול דעת.