הזמנתם אייפון 7 מחו"ל? יופי, דפקתם את המערכת ושילמתם כמה מאות שקלים פחות, עוד לפני שכחלון הפחית את המיסוי על סמארטפונים והביא להקטנת הכדאיות של ייבוא אישי מחו"ל. אבל עכשיו אתם בבעיה: אם לאייפון שלכם יש תקלה בקליטה - תצטרכו לטוס למדינה ממנה הזמנתם אותו כדי לתקן אותו.
בסוף השבוע הודתה אפל כי במכשירי אייפון 7 שנמכרו בארה"ב, הונג קונג, יפן, מקאו וסין קיימת תקלה שגורמת למכשיר להודיע ש"אין קליטה" גם אם מד הקליטה מראה בבירור שיש קליטה.
לדברי החברה, המכשירים הפגומים הם מהדגמים A1660, A1780 ו-A1779, שיוצרו בין ספטמבר 2016 לפברואר 2018 - לא כולם, אלא "מספר קטן של מכשירים" - אבל מספר קטן מתוך המכירות של אפל יכול גם להיות מאות אלפים.
כדי לבדוק אם האייפון שלכם שייך לאחד הדגמים בהם התגלה הפגם, חפשו את מספר הדגם בגב המכשיר, מתחת ללוגו:
החברה הודיעה כי מי שיחווה את התקלה מוזמן להגיע למרכז שירות של אפל ולקבל תיקון חינם - אך הוסיפה כי "אפל עשויה להגביל את התיקון למדינה בה בוצעה הרכישה במקור". במלים אחרות: אם אתם גרים בישראל ואת המכשיר הזמנתם ממדינה אחרת, לא תקבלו את התיקון חינם בארץ, אלא רק אם תטוסו לארץ הרכישה.
איידיגיטל, אחת משלוש החברות המוסמכות לטפל במכשירי אייפון בישראל, אישרה ל-NEXTER כי "הדגמים שפורטו ע"י אפל הם דגמים שאינם מאושרים לייבוא בישראל, ולכן לא ניתן לקבל עליהם שירות בארץ, אלא רק בארץ הקנייה. הדגמים שנמכרים בארץ הם תקינים ולא כלולים ברשימת הדגמים הפגומים שפירסמה אפל".