לאחר שחשפנו כי תוקפם של כרטיסי הרב-קו החל לפוג בשבועיים האחרונים, במסגרת קמפיין הקרב על הרב-קו, מגיע פתרון למשבר - יהיה אפשר להאריך את התוקף של כל הכרטיסים למשך חצי שנה, ולא להיתקע מחוץ לאוטובוסים ולרכבות ללא דרך לשלם.

כרטיסי הרב קו נכנסו לשימוש מרכזי בישראל ביולי 2011, בדיוק לפני שמונה שנים, כאשר בוטלו כרטיסיות מנייר וכרטיסי חופשי חודשי מודפסים במסגרת רפורמה בתחבורה הציבורית. כרטיסי הרב קו תוכננו להיות בעלי תוקף של שמונה שנים בלבד, בגלל בלאי טבעי של הכרטיס, כפי שהגדיר משרד התחבורה.

בשבוע שעבר דיווחנו כי רבים לא זכרו שיש תוקף לכרטיס, או לא שמו לב לתוקף כאשר מילאו אותו בשנים האחרונות, ומצאו את עצמם עולים לאוטובוס ולרכבת עם כרטיס שפג תוקפו - מה שאילץ אותם למצוא תחנות שירות ולמלא אותו. זה יצר שגרם לבלגן בתחנות האוטובוסים והרכבות - בלגן שעלול להימשך בחודש הקרוב, כאשר יפוג תוקפם של כרטיסים נוספים שהונפקו ב-2011.

הפתרון הוא בעדכון לאפליקציית רב-קו אונליין מהשעות האחרונות. אפשר כעת פשוט להפעיל את האפליקציה, להצמיד את הכרטיס לסמארטפון האנדרואיד שלכם (או של חבר, אם יש לכם אייפון או מכשיר אחר שלא קורא רב-קו). אפשר גם להכניסו לקורא כרטיסים שמחובר למחשב.


תקבלו הודעה שאומרת שפג תוקפו, ואפשר להאריך אותו בחצי שנה. בימים הקרובים העדכון הזה אמור להגיע גם לעמדות הטענה בקיוסקים ובתי עסק שונים (אך כרגע לא לכספונטים - שימו לב).

הפתרון הוא כמובן זמני - במהלך חצי השנה הזו, תצטרכו ללכת לאחת מעמדות השירות של על-הקו, ולהחליף את הכרטיס. על פי דיווחים של אנשים שכבר מילאו, אתם עלולים להיתקל בשתי בעיות. הראשונה, ישנן 133 תחנות שרשומות באתר הרשמי של משרד התחבורה. רובן ככל הנראה עובדות ותקינות, אך חלקן נסגרו ומשרד התחבורה עדיין לא עדכן את הרשימה.

בעיה שניה היא שעל פי עדותם של נוסעים שכבר החליפו את הכרטיס, יתכן שתצטרכו להגיע למרכזי השירות פעמיים. אחת בשביל להחליף את הכרטיס בחדש, והשניה - בשביל להעביר את הערך שנצבר לכם בכרטיס.

הקרב על הרב קו (צילום: mako)
צילום: mako



במהלך השנה, משרד התחבורה אמור להוציא אפליקציה חדשה שתוכל לעבוד במקביל לרב-קו או להחליף אותו לגמרי. על פי התוכנית, האפליקציה תבדוק את הנסיעות שלכם, ומדי סוף החודש תחשב את החוזה המשתלם ביותר - ואז תשלמו עליו. אם נסעתם מעט, תשלמו על נסיעות בודדות, אם נסעתם כל החודש - תשלמו על חופשי חודשי - ולאתצטרכו להחליט על כך מראש.

עד שיגיעו כל הפתרונות הללו, אם נתקלתם בבעיות באפליקציה, או בעיות בהנפקת הכרטיס החדש, בעמדות שירות שלא קיימות, או כל בעיה אחרת ברב-קו, ספרו לנו כאן ואנחנו נמשיך לעקוב, לדווח ולהציק ב-NEXTER וב-next  בקשת 12 עד שהרב קו יעבוד כמו שצריך.