בתחילת החודש סיפרנו לכם שספוטיפיי החלה לשלוח הודעות אזהרה למשתמשים אשר עושים שימוש בגירסאות פרוצות המאפשרות להם ליהנות בחינם – ובצורה לא חוקית כמובן – מכל התנאים של חשבונות פרימיום המשלמים. ספוטיפיי החלה אז בחסימה של הגירסאות הפרוצות, והכריחה את המשתמשים להוריד את האפליקציה הרשמית של ספוטיפיי כדי להמשיך ולהשתמש בחשבון שלהם.

עכשיו, זמן קצר לפני ההנפקה המיועדת שלה בבורסה, ספוטיפיי חושפת כי כמות המשתמשים אשר עשו שימוש בגירסאות הפרוצות הוא גדול יותר ממה שדמיינו ועומד על כשני מילון משתמשים.

1.3% מכלל המשתמשים הפעילים

אם לא יצא לכם להתעדכן בחדשות של השבועיים האחרונים, ספוטיפיי מציעה מספר מסלולים למנוייה: מסלול פרימיום בתשלום חודשי קבוע של 10 דולרים לחודש (בארצות הברית) או 20 שקלים לחודש (בישראל) המאפשר האזנה ללא הגבלה לכל ספריית המוזיקה וללא כל הפרעות, פרסומות או מגבלות שהן. בנוסף לכך, ספוטיפיי מאפשרת למשתמשיה מסלול חינמי אשר מאפשר להם להאזין לכל ספריית המוזיקה ב”שאפל”, כלומר ללא יכולת בחירה של שירים ספציפיים, מספר מוגבל של דילוגים על שירים לשעה ומדי מספר שירים יאזינו לפרסומות.

הגירסאות הפרוצות אפשרו למשתמשים להאזין לכל ספריית המוזיקה באמצעות מנוי חינמי, אך עם כל הפריוויליגיות השמורות למשתמשי הפרימיום. מדובר בפעולה, שכמובן, מפרה את תנאי השימוש באפליקציה ובשירות, ועל כן ספוטיפיי חסמו את האפליקציות המדוברות.

פורסם ב-Geektime

עוד ב-Geektime

סקר השכר הראשון של 2018: אז כמה מרוויחים במקצועות השונים בהייטק?
הסטארטאפ RealX מגייס 1.5 מיליון דולר, כדי לעקוף את מתווכי הנדל”ן

במסגרת הודעה ששלחה החברה לפני ההנפקה שלה בבורסה היא כותבת: “ב-21 במרץ 2018, זיהינו כשני מיליון משתמשים אשר הצליחו לחסום פרסומות מבלי לשלם”. המספרים הללו מייצגים 1.3% מכלל 157 מיליון המשתמשים הפעילים של ספוטיפיי עליהם דיווחה החברה בסוף שנת 2017.

מן הסתם, כל משתמש אשר לא משלם לספוטיפיי דמי מנוי, ומתחמק במקביל מחשיפה לפרסומות, גורם לחברה נזק רב, אותו החברה רוצה למזער – זמן קצר לפני ההנפקה המדוברת.