במקלדת האימוג'י יש איור של חיג'אב ואיור של טורבאן, אבל בין כ-3,000 אימוג'י שאפשר לשלוח בוואטסאפ או לצרף לסטטוס בפייסבוק אין איורים של כיפה ושל שביס.  ארגון ועידת רבני אירופה דרש להוסיף את האימוג'י הללו בשביל לייצג את המסלים היהודיים.

הועד שלח מכתב לארגון יוניקוד שאחראי על האימוג'י, על פי הדיווח בישראל היום, וכתב לו "כשילד רואה איורים שונים, ממש כמו בספרי הילדים שעליהם הוא גדל, הוא נחשף לגוני עור שונים, מקצועות מגוונים ומשפחות עם הורים חד־מיניים. לעיתים הוא רוכש את הידע שלו דווקא מאפליקציות שהולכות ומשתלטות על העולם. סמלי האמוג'י מבליטים ומציגים לנו את מגוון האוכלוסייה, ואם לא נקבל את השונה שם, איך נקבל את השונה באופן כללי?".

האימוג'י נוצרו לראשונה לפני כ-20 שנה ביפן, כחלק מהטלפונים ברשת NTT Docomo. סביב 2007-2008 הם הגיעו גם לאייפון ולאנדרואיד, והפכו לפופולרים. מי שאחרי לאשר אימוג'י חדשים הוא ארגון יוניקוד שבו חברות אפל, פייסבוק, גוגל, וואווי, נטפליקס וחברות אחרות. 

החברות עצמן בדרך כלל מציעות אימוג'י, ופעם בכמה חודשים דנות ביניהן על כל ההצעות. אחרי שאימוג'י מאושר - כל חברה מוסיפה אותו למקלדת שלה ומעצבת גירסה שלו לעצמה. לכן אותו אימוג'י בג'ימייל ייראה שונה מטוויטר או וואטסאפ. 

אנשים פרטיים וארגונים שלא קשורים ליוניקוד גם יכולים לשלוח הצעות לאימוג'י חדשים, ולצרף נימוקים והסברים למה הוא נחוץ - כך יכולה לעשות גם ועידת הרבנים. אימוג'י החיג'אב שכבר קיים במקלדת, למשל, הוא יוזמה של ראיוף אלחומיידי, נערה בת סעודית בת 16, שנעזרה בפעילי רשת בשביל לכתוב את ההצעה ולהגיש אותה. היא התייחסה בהצעתה גם לצורך לייצג כיסוי ראש לנשים יהודיות.

"איסלם, יהדות אורתודוכסית, נצרות וקתוליות - לעולם יש משהו משותף", היא כתבה בנימוקים להצעה, "החשיבות של כיסוי ראש בשיבל להרות אדיקות דתית". היא הוסיפה "כיסוי לשיער בקהילות יהודיות נמצא בשימוש אצל נשים נשואות בשביל לשמור על צניעות ופרטיות".