ברעש וצלצולים אמורה "ויה" לנחות בישראל ממש בימים הקרובים. מי שלא שמע על החברה, היא אמורה לשנות את התחבורה הציבורית בישראל. האם להבטחה הגדולה יש באמת כיסוי? בכלל לא בטוח.

איך זה עובד? כל נוסע מזמין באמצעות האפליקציה רק את המושב שלו ברכב. מכניסים את המיקום ואת היעד, והרכב יגיע אליכם, או לכל היותר, עד 200 מטרים מהנקודה בה אתם נמצאים. הוא ייקח אתכם לרחוב אחד או שניםי קרוב ליעד שלכם, ועל הדרך, כיסאות אחרים ברכב יאספו ויורידו אנשים אחרים. תוכלו גם להתעדכן בלייב תוך כמה זמן הרכב יהיה אצלכם.

"השירות יהיה יקר באופן יחסי. זה יעלה 15 שקלים בשעות העיקריות שבהן הוא יסע", אומרת מירב מורן, עיתונאית דה-מרקר. "היא עושה את התרגיל הזה על חשבוננו. ויה חברה מאוד מוצלחת. למה? היא הצליחה לשכנע את משרד האוצר שיש לה איזה פתרון מעניין ושיתנו לה כסף".

ועד כמה זה רע? "יש משהו חשוב. היא מביאה לכאן עוד 100 כלי רכב. זה עוד עומס, עוד פקקים, זה עוד על הנתיבי תחבורה ציבורית שגם ככה עמוסים", מוסיפה מורן. "בניו יורק הם התחילו במיניבוסים והם ירדו לעבוד עם רכבים פרטיים, מה שאומר שתור גדול לשירות הזה לא היה".