ווטסאפ
"מדובר בהגזמה וכי המצב המתואר הוא תיאורטי ולא ישים"

משתמשת ישראלית תובעת את חברת וואטסאפ ודורשת מבית המשפט לצוות על החברה לשלם ללקוחותיה בישראל פיצוי בסך מיליארד שקל.

לפי התביעה, שהוגשה הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב על ידי עורך הדין יוסי פוקס, הסטארט-אפ האמריקאי הונה את לקוחותיו ונהג כלפיהם ברשלנות. הסיבה היא פרצת אבטחה באפליקציית התקשורת הפופולארית בעולם, שהתגלתה לפני כחודש על ידי סטודנט הולנדי למדעי המחשב.

הצעיר, תיס אלקמאדה מאוניברסיטת אוטרכט, פרסם לפני כחודש וחצי בבלוג שלו תיאור מפורט של בעיית האבטחה החמורה שמצא באפליקציה, שלאחרונה חצתה את רף 400 מיליון המשתמשים בעולם. לדבריו, שיטת ההצפנה של התקשורת באפליקציה פגומה מיסודה. זאת, מכיוון שהיא משתמשת במפתח הצפנה קבוע וזהה להודעות נכנסות ויוצאות לכל מכשיר.

עוד NEXTER כל הזמן בעמוד הפייסבוק

השימוש בצופן כ"מפתח הכניסה" הקבוע למכשיר, מביא לכך שעל ידי יירוט הודעה שנשלחה למכשיר כלשהוא, באמצעות "ציתות" לתקשורת הנכנסת שלו, ניתן לפענח את כל שאר ההודעות העוברות מהמכשיר ואליו. כל זאת באמצעי פריצה פשוטים יחסית הזמינים כמעט לכל האקר.

לאחר חשיפת הפירצה, הגיבה החברה בטענה כי מדובר בהגזמה וכי המצב המתואר הוא תיאורטי ולא ישים, אך לדברי התביעה, חוקרי אבטחה מחברות שונות בדקו ומצאו כי הפריצה מציאותית למדי ןניתנת לניצול.

עתה, נטען בתביעה, על החברה לפצות את לקוחותיה על התנהלותה, שחשפה את התכתבויותיהם לגורמים בלתי רצויים, ובכך הפרה את פרטיותם, תוך יצירת מצג שווא כאילו הן מאובטחות כראוי. במסמך הודגש כי בעקבות מצג זה הפכה התוכנה לדרך נפוצה לשליחת הודעות בקבוצות משתמשים סגורות שכוללות גופים בטחוניים ופוליטיים במדינת ישראל.

את הסכום מבקשת התביעה לחלק בין כשני מיליון משתמשי וואטסאפ בישראל - כ-500 שקל לכל אחד מהם. בנוסף, מבקש עורך הדין מבית המשפט לפסוק לטובתה של התובעת סכום גדול יותר בתמורה לכך שהקדישה מזמנה ומרצה לייזום התביעה, ולדרוש מהחברה האמריקאית לשלם גם את כל הוצאות המשפט.