רוצים להאזין למוזיקה בלי להוריד אותה לסמארטפון? עד היום היו לכם שלוש אפשרויות: או להשתמש ביוטיוב ולתת למסך לבלוס לכם את הסוללה; או לשלם על שירות מוזיקה כמו אפל מיוזיק, דיזר או ספוטיפיי; או להתקמצן ולהשתמש בדיזר או ספוטיפיי בלי לשלם, ולסבול מפרסומות בין השירים.

אתמול (א') לפנות בוקר הודיעה ספוטיפיי על שינוי משמעותי, שלכאורה אומר שגם מנויי חינם לא צריכים לסבול מפרסומות. לפי הודעת החברה, היא החליטה לעבור לצורת פרסום שונה בשם Active Media - ראשית באוסטרליה, ובהמשך בשאר העולם.

"אקטיב מדיה נותן למשתמשים את הבחירה להאזין לפרסומת הקולית שלכם, לצפות בפרסומת הווידאו שלכם או לא - מה שאומר ש-100% מההשקעה שלכם הולכת על מדיה (כלומר פרסומות) שהמעריצים בוחרים להגיב לה", כתבה החברה והבהירה שמשתמשים יוכלו לדלג על הפרסומות - וכל פרסומת שהמשתמש דילג עליה לא תעלה לחברה המפרסמת דבר.

אנדריאה אינגהם, מנהלת המכירות בספוטיפיי אוסטרליה וניו-זילנד, השוותה בין מנגנון הפרסום החדש, המתאים את הפרסומות לפי הבחירה של המשתמש על מה לדלג, למנגנון ההתאמה האישית של המוזיקה למשתמש על בסיס הבחירה בין "אהבתי" ל"אל תנגן יותר".

אך בהודעה הזו יש כמה סימני שאלה רציניים:

ראשית, אם המאזין יכול פשוט לדלג על פרסומות ללא הגבלה, מה יגרום לו כן להאזין עד הסוף לפרסומת כלשהי?

שנית, אם פרסומת שלא הושלמה לא עולה כסף, איך ספוטיפיי תרוויח כסף? הרי רוב האנשים ידלגו גם על פרסומות שכן מעניינות אותם בפעם השנייה או השלישית.

ושלישית, האם זה יגרום לעליית מספר הפרסומות בשירות?

לכל הפרטים האלה ספוטיפיי לא התייחסה בהכרזה. הרבה יותר חשוב היה לה להתגאות בכך שהיא מקיימת שיתופי פעולה עם משרדי פרסום באוסטרליה כדי להקליט פרסומות מעניינות יותר שיגרמו למאזינים לא לדלג.

הפנינו את שאלותינו לספוטיפיי אתמול, ונעדכן כאשר נקבל תשובות.