אין תמונה
מסכים גדולים יותר והמותג גוגל - סיבות מספיק טובות להישאר עם מכשירי אנדרואיד?

כחלק מהמשפט המתוקשר בין אפל ליריבתה המושבעת סמסונג ממשיכים להיחשף פרטים חדשים ועסיסיים על מאחורי הקלעים של מלחמת הענקיות הלוהטת הזו.

אז אחרי שנחשפנו למאות עמודים של עיצובים ראשוניים, שרטוטים, מכתבים, מיילים, רישומי פטנטים ותמונות של מכשירים שמעולם לא יוצרו, מגיע גילוי מעניין חדש.

מסתבר שבשנת 2010, אפל ערכה מחקר ובדקה מה הם השיקולים של המשתמש בבחירת מכשיר אנדרואיד על פני האייפון. זאת כדי לבחון את נאמנות הלקוח למפעילה מסוימת שכן היא הייתה עד שנה שעברה בהשקה בלעדית ברשת AT&T האמריקאית.

לא בלעדי

ומה גילתה אפל במחקר? מדוע המשתמשים העדיפו לרכוש מכשירי אנדרואיד ולא את האייפון? מרבית המשיבים לסקר, 48%, ענו כי בחרו באנדרואיד כי הם מעוניינים להישאר עם אותה מפעילת תקשורת. תוצאות טובות עבור אפל, שלא מרמזות כי האייפון שלה נחות ממכשירי אנדרואיד. נסביר כי עד לפני שנה, מי שרכש את האייפון היה מחויב להתחבר לחברת התקשורת AT&T בלבד. אם נקביל את זה לישראל הרי שלדוגמה אם הייתם רוצים לרכוש את האייפון, הוא היה נמכר רק אצל חברת תקשורת גדולה אחת, למשל סלקום, אורנג' או פלאפון.

הגילוי של המגבלה הזו גרם לאפל לוותר על הבלעדיות מול AT&T ולהשיק את האייפון אצל מספר מפעילות, ובכך כמובן להגדיל את המכירות.

המותג גוגל

הסיבה השנייה לבחירה של אנדרואיד אותה גילתה אפל היא גוגל. 36% מהנסקרים השיבו כי הם רצו את המותג גוגל ולכן בחרו במכשירי אנדרואיד שכידוע שייך לענקית החיפוש. 

27% ו-26% רצו דווקא את מוצרי גוגל כמו ה-Google Docs והג'ימייל והאינטגרציה הטובה של המערכת עם השירותים. עוד נמצא כי 25% מהמשתמשים העדיפו לבחור באנדרואיד בזכות תוכנת הניווט Google Maps, שכן אפליקציית המפות של אפל באייפון המבוססת על זו של גוגל והיא לא תמכה בניווט של פנייה-אחר-פנייה כפי שיש באנדרואיד. דווקא אם ציפינו כי טכנולוגיה היא זו שתוביל את הלקוחות בבחירת מכשיר אנדרואיד, מתברר כי רק 25% רצו מכשיר אנדרואיד בגלל שהוא חדיש יותר או בעל מפרט טכני טוב יותר.

מסך גדול יותר

המחקר של אפל גילה כי 30% מאלה שרכשו אנדרואיד עשו זאת כיון שרצו מסך גדול יותר ולא את ה-3.5 אינצ' המפורסם של האייפון שאפל לא מגדילה כבר חמש שנים. נראה הגיוני מאוד היום, בטח לאור השמועות הרבות והרצון של המעריצים שאייפון 5 יהיה בעל מסך גדול יותר, ככל הנראה 4 אינצ'ים. אם כי נזכיר שבשנת 2010, שנת עריכת המחקר, הגודל הממוצע היה 3.7 עד 4 אינצ' ולא 4.3 עד 4.8 כיום.

ואם אתם תוהים מדוע לא מוזכר בסקר מתחרה האנדרואיד הגדול, הסמסונג גלקסי S לדורותיו, הרי שהוא הוכרז לראשונה במרץ 2010, שנת המחקר. אמנם מדובר באותה שנה אבל לא נמצא ברישומים האם המחקר של אפל נערך לפני, אחרי או במקביל להשקת הגלקסי S.

>> לכתבות נוספות באתר TGspot