ה-LG G4 הוא אחד הטלפונים המצליחים בישראל, והפך נפוץ מאוד עקב התכונות שהוא מציע - אך בסמארטפון התגלתה בעיה עולמית, שפגעה גם במשתמשים ישראלים רבים. המכשיר נכנס ל"לופ" של איתחולים ולבסוף כבה. בעל מעבדה תיאר את הבעיה כ"מגיפה", ומסר כי הבעיה היא שבמקרים רבים התקלה כוללת איבוד של כל החומר שעל המכשיר - תמונות, סרטים ומוזיקה. אותו בעל מעבדה תיקן כבר מעל 400 מכשירים תקולים.

LG G4 עם גב מעור
LG G4 עם גב מעור

LG היא היצרנית השלישית בנתח שוק המכירות שלה בישראל אחרי אפל וסמסונג עם כ-30% כל אחת בממוצע. ל-LG יש כ-25% נתח שוק במכירות מכשירים. סך הכל נמכרו בישראל ב-2015 מעט מעל 3 מיליון מכשירים.

הנושא זכה להתייחסות רחבה ברשת, כולל בטוויטר, בפייסבוק ובסרטוני יוטיוב שתיעדו את התקלה. התלונות הן לפחות מספטמבר 2015, חודשים ספורים מאז ההשקה, אך עד כה LG סירבה להתייחס לבעיה.

כעת, LG העולמית מודה כי קיימת בעיה שהיא מעבר לנקודתית: "LG אלקטרוניק מודעת לבעיית האיתחולים במכשיר ה- LG G4, ואף זיהתה את מקור התקלה בחיבור רופף בין רכיבי המכשיר", נמסר בהודעה לעיתונות מהשבוע שעבר. "לקוחות אשר חווים את הבעיה מוזמנים ליצור קשר עם מפעילת הסלולר שלהם או מרכז השירות הקרוב של LG, ויקבלו תיקון מלא תחת האחריות של החברה".

עוד ב-TheMarker

הממשלה מתמגנת: תרכוש שורה של מוצרי אבטחת מידע
הסיפור החם של עמק הסיליקון: מה אפל מפתחת בצוות הסודי שהקימה לאחרונה?

באתר Change.org נפתחה עצומה סביב הנושא בדרישה לקריאת תיקון (ריקול) למכשיר, עצומה שאספה עד כה 1800 חתימות. בישראל קמה קריאה בפייסבוק להתארגנות לתביעה ייצוגית: "תופעת המוות הפתאומי של ה-G4 הינה תופעה שיכולה לקרות גם 5 פעמים לאותו מכשיר, בה רכיב הפלאד מת ואיתו אובדן מידע אישי, עוגמת נפש, אובדן ימי עבודה וגרירה למעבדה הלוך וחזור מספר פעמים. LG ורונלייט לא סיפקו פתרון הגיוני", כתב אחד הנפגעים מהתקלה.

כבר באמצע ינואר פנינו לרונלייט היבואנית אך החברה מסרה אז כי: "מכשיר ה G4 הינו אחד הסמארטפונים הנמכרים ביותר בישראל. מרגע השקתו בארץ נמכרו למעלה ממאה אלף יחידות. התקלה אותה העלית הינה נקודתית אשר לא נופלת לשום הגדרה של מגפה ואשר מתרחשת באחוז זניח מסך המכשירים.

ברור לכולנו כי במקרה של מכשיר מושבת הלקוחות רגישים יותר ועל כן אנו מתייחסים בהתאם. במקרים בהם תקלה זו מתרחשת, הלקוח מקבל מאתנו שירות המכוסה באופן מלא במסגרת אחריות יצרן וללא כל עלות. בנוגע לטענה לפיו המידע אובד, זה ממש לא נכון, בלמעלה מ-90% מהמקרים אנו מצליחים לשחזר את המידע באופן מלא".

כעת, רונלייט מתיישרת למסר העולמי ומוסרת: "LG מודעת לעובדה כי בעיית אתחול הופיעה במספר מצומצם של מכשירי LG G4. לקוחות אשר נתקלים בתקלה זו במכשירי ה-G4 מכוסים באופן מלא במסגרת אחריות יצרן ועליהם לפנות ליבואן ממנו רכשו את המכשיר לשם תיקונו. במהלך הימים הקרובים יצא עדכון תוכנה ב-FOTA (עדכון דרך האוויר), אשר פותר בין השאר את תקלת האתחול. LG מחויבת לספק מוצרים ושירות לקוחות עם הסטנדרטים והאיכות הגבוהים ביותר. LG מתנצלת על אי הנוחות".

בעל מעבדה נוספת איתו שוחחנו מגיב: "אם LG העולמית טוענת שיש בעיה באחד הרכיבים הפיזים, איך עדכון תוכנה מהאוויר פותר את הבעיה? התוכנה יודעת להלחים?", תהה. התקלה הרחבה ב-G4 היא כנראה התקלה הגורפת ביותר מאז פרשיית הסוללות המתנפחות במכשיר הסמסונג גלקסי S4 מאמצע 2014. גם אז בחרה החברה (סמסונג) לא להכריז על ריקול מלא אלא לבצע תיקון נקודתי למי שפונה.

עבור בעלי G4 מומלץ קודם כל לגבות את כל החומר על המכשיר. ניתן לגבות כל רכיב בנפרד: אנשי קשר דרך חשבון ה-GMAIL, את התמונות דרך Google Photos, את היסטוריית ה- Whatsapp דרך האפליקציה עצמה וכדומה, או להוריד תוכנית גיבוי ייעודית כמו CM Backup שמטפלת גם בהיסטוריית ה-SMS. בעלי המכשיר יכולים גם לפנות לרונלייט היבואנית ולדרוש תיקון שלו.

שימו לב כי רק מכשיר שנרכש בארץ דרך רונלייט יקבל תמיכה מהחברה. מכשירים שנקנו דרך אתרי סחר או בחו"ל לא יקבלו תמיכה מהיבואנית.

הכתבה פורסמה במקור ב-TheMarker