אם חשבתם ששירות הלקוחות של גוגל מתקתק ופועל כמו שהייתם מצפתם מחברה בסדר גודל שלה, תחשבו שוב; לקוח של החברה שרצה להחזיר מכשיר תקול, להזדכות עליו, ולרכוש מכשיר חדש באותו הסכום – הופתע לגלות שבמקום החזר, גוגל שלחה לביתו לא פחות מ-10 מכשירי פיקסל 3 – ולא סתם מכשירים, מכשירים ורודים.

איך ולמה זה קרה

הפרשה המשעשעת התחילה עם פוסט ב-reddit שפירסם אותו לקוח, המכונה Cheetohz. לדבריו, הוא החזיר לאחרונה מכשיר פיקסל 3 פגום והזמין מכשיר חדש. אלא שבמקום לקבל החזר כספי של 980 דולר על המכשיר התקול, הוא קיבל רק 80 דולר, סכום שמכסה רק את המיסים שיש לשלם על המכשיר.

כנראה שמישהו בגוגל החליט על דרך מעניינת לפצות את אותו בחור, שכן במקום לשלוח לו מכשיר אחד כפי שהוא הזמין, נשלחו לביתו כ-10 מכשירי פיקסל, בשווי כולל של 10,000 דולר.

פורסם ב-Geektime

עוד ב-Geektime

חברת Sightec מגייסת 2 מיליון דולר כדי שהרחפנים יטוסו בלי מפעילים
אפל לא הצליחה למנוע את השימוש במשפט המזוהה ביותר עם סטיב ג’ובס

הבחור המתוסכל שרק רצה לקבל את ההחזר שמגיע לו החליט להתייעץ ברשת וכתב: ״אני רוצה לעשות את הדבר הנכון ולהחזיר את המכשירים. אבל אני לא מוכן לעשות את זה כל עוד ההחזר שלי לא מגיע…״. הוא כתב כי הוא ינסה לשלוח את המכשירים בדואר, ואם המשלוח ידחה – הוא יאלץ למכור אותם באופן פרטי על מנת לקבל את ההחזר שמגיע לו. ״לא הדבר הנכון לעשות, אבל הסבלנות והאפשרויות שלי אוזלות״.

24 שעות אחרי שפורסם הפוסט ברדיט, גוגל פנתה אל אותו משתמש באופן פרטי, ו-12 שעות לאחר מכן ההחזר הכספי כבר עודכן בחשבון שלו. בפוסט נוסף, הלקוח המאוד-לא-מרוצה עידכן כי אם כל התהליך יושלם והזיכוי אכן יתקבל – הוא ישלח אל גוגל בחזרה את תשעת מכשירי הפיקסל המיותרים.

עכשיו המוח הישראלי שלכם בוודאי חושב – ״אבל למה לעז%$#״ הוא עשה את זה?״, הרי הוא היה יכול ״להחריש״ ולמכור את תשעת המכשירים, גם במחיר נמוך יותר, ועדיין לצאת עם רווח כספי מכובד בהחלט. ובכן – מתברר שנשארו עוד כמה אנשים הוגנים בעולם הזה.