כאשר ברקע השקת גוגל פלוס ונתוני הצטרפות מאכזבים ברבעון האחרון, הבינו בפייסבוק שאם אי אפשר לגרות גולשים עם שיחות וידאו בסקייפ, צריך לנסות ולהגדיל את החשיפה לאתר בדרכים אחרות.

פייסבוק הכריזה אמש (ג') על השקת 'האפליקצייה לכל טלפון' עם תמיכה ב-2,500 סוגים שונים של מכשירים ניידים. "אנחנו בפייסבוק עובדים כדי להבטיח כי לאנשים מסביב לעולם תהיה חווית פייסבוק נהדרת, לא משנה איפה הם ואיך הם ניגשים לאתר שלנו", כך התחילה ההודעה בבלוג הרשמי של החברה.

התוכנה עובדת על כל מכשיר שתומך ב-Java ואפשר להוריד אותה על ידי ביקור באתר הסלולרי וגלילה למטה עד לקישור ההורדה או לחיצה על הקישור הישיר d.facebook.com

בנוסף ניתן למצוא את התוכנה בחנויות ברשת כמו Appia, GetJar או Mobile Weaver.

כחלק ממהלך ההשקה של השירות, תאפשר פייסבוק להשתמש בתוכנה בחינם למשך 90 ימים באמצעות הסכמים שחתמה עם מספר מפעילים סלולאריים ברחבי העולם (ישראל לא ביניהם).

מלבד התכונות המוכרות של פייסבוק כדוגמת פיד חדשות, תיבת דואר נכנס ותמונות, תאפשר התוכנה גם אפשרות לביצוע פעולות ישירות מהמכשיר כמו העלאת תמונות ומציאת חברים מתוך רשימת אנשי הקשר.

נזכיר שלפני כארבעה חודשים, פייסבוק רכשה את סנפטו, סטארט אפ ישראלי שפיתח תוכנה המאפשרת למשתמשים שאין להם טלפון חכם להוריד אפליקציה של פייסבוק Twitter ,Picasa ועוד.

החידוש השני הוא של חברת HTC בשיתוף פעולה עם פייסבוק ו- AT&T, על מכשיר מדגם "סטטוס" הכולל כפתור פיזי מיוחד על גוף הטלפון לשיתוף בפייסבוק. "מאוחר יותר החודש, החיבור בין הטלפון הנייד לרשתות החברתיות יעלה לשלב הבא", כתוב בהודעה לעיתונות שהוציאה רשת בסט ביי מי שעתידה לשווק את המכשיר.

הכפתור החדש ימוקם בתחתית גוף הטלפון מתחת למקלדת הפיזית שלו. לחיצה עליו תפתח אפשרות לשתף את הדף בו אתם נמצאים באותו הרגע או תקפיץ תיבת טקסט לעדכון הסטטוס.

 יש לציין כי לא מדובר במכשיר הראשון עם כפתור מסוג זה ודגמים קודמים כמו ה'סנסה' (ה'סטטוס' הוא בפועל גלגול שלו) או ה'צ'ה צ'ה' של HTC הושקו לפני חודש באנגליה.

החידוש טמון בעובדה כי מדובר על השוק האמריקאי הנחשב לגדול ביותר (אחרי סין) וכעת זהו המבחן האמיתי לראות אם לכפתור פייסבוק יש השפעה אמיתית על המכירות.

בנוסף למקלדת הפיזית כולל המכשיר גם מסך מגע, הוא עובד על מערכת אנדרואיד 2.3 ויש לו מצלמה אחורית בגודל 5 מגה פיקסל עם פלאש (כמו האייפון 4). ההשקה הרשמית בארה"ב מתוכננת ליום ראשון הקרוב, ה-17 ביולי ומחיר המכשיר יעמוד על 175 ש"ח עם התחייבות לשנתיים ברשת AT&T.

>> דוגמניות עירומות? בואו להלביש אותן עם הסלולרי

>> וגם: Yahoo קיבלה אישור לחטט לכם במייל