בכל פעם שאתם מפילים את הסמארטפון, טכנאי מקבל כנפיים. או לפחות כמה מאות שקלים על החלפה של המסך. זה מאוד מבאס, ואפשר למנוע את זה.

טכנאי הסלולר שדורגו הכי גבוה באפליקציית איזי, שמחו לייעץ לנו מהנסיון שלהם, ומההיכרות שלהם עם התקלות והבעיות הכי נפוצות, ונתנו לנו טיפים של מומחים: איך להמנע בכלל מהלגיע אליהם. 

לפעמים יש נאחס

"מגיעים אלינו הרבה אנשים עם מסכים שבורים וסוללות", אומר יאיר ביבאס, מסימפון סלולר ברעננה, "אבל יש גם לא מעט לקוחות עם בעיות תוכנה. באים אלינו המון להעברת המידע מטלפון לטלפון, אנשים שקונים מכשירים באילת או בחו"ל".

איך לא להגיע אליך: לא תמיד זה משהו שהוא נתון לשאלתך, יש תקלות שקורות סתם ממזל נאחס. באייפוני 7 למיניהם יש בעיות עם רכיב אודיו ורכיב מודם, באייפון 6 יש למשל את רכיב טאץ'. בגדול צריך לשמור על חיי הסוללה, לפרוק אותה אחת לכמה ימים ולהימנע מטעינת יתר". 

הסוד הוא בכיסוי

"יש ילדים שמגיעים אלי ישר מבית הספר ואנחנו מעלים את ההורים שלהם על הקו", מספר לנו אלי סלוני, מסלולארי לי בהוד השרון. "התקלות הכי נפוצות הן החלפת מסכים וסוללות לכל סוגי הסמארטפונים"

איך לא להגיע אליך: "אני מלמד את הלקוחות שמגיעים אלי איך להטעין נכון ולהזמין דרך האינטרנט אביזרים נכונים כמו כיסויים, גם אם הם לא קונים ממני. חשוב למשל לקנות כיסוי שעוטף את צדדי המסך, כך שברגע שהסמארטפון נופל על הפרצוף, המסך לא חוטף מכה ישירה".

נפל למרק קובה

"אנחנו מתקנים את המכשירים על השולחן לעיני הלקוחות, אין קיר גבס", מספר לנו רובי מיכאל מרובי פון במבשרת ציון, "רוב התקלות קשורות למסך ולסוללות, בין אם הטלפון נפל או שמישהו יושב עליו בטעות. היו כאלה שהטלפונים נדרסו להם, או נפלו לתוך מרקים של קובה והחליקו לאסלה".

איך לא להגיע אליך: "לסמארטפון שלכם אין מסך מקומר, מגן מסך מזכוכית לא צריך לעלות יותר מ-30 שקלים בכל מעבדה. מכשיר שנטען שהוא נגד מים, מדובר על דברים קטנים כמו כוס בירה או שפריץ פה ושם - אז לא אומר להיכנס אתו לבריכה או לג'קוזי, או להפיל חופשי לאסלה, כי משם מתחילות המון בעיות. מכיוון שהטלפון הפך לחלק מהגוף, אז אנשים שוכחים שהם מחזיקים אותו באותה יד שהם מחזיקים שקיות מהסופר, או שהם יורדים מהאוטו בזמן שהטלפון על הברכיים ויוצאים החוצה. אה, ואל תשימו אותו בכיס האחורי. משהם הוא מחליק לאסלה".

 

תיקון סמארטפון (צילום: PK Studio, ShutterStock)
תיקון סמארטפון | צילום: PK Studio, ShutterStock

מגן אחורי חזק

"אני פשוט בא ומתקן עם ארגז כלים את כל מה שצריך. אם צריך חלק שאין לי, אני אוסף ומחזיר את המכשיר, בדרך כלל מהיום מהיום", אומר שלומי אפריאת, ממעבדת אקספרס תיקון סלולר בבית הלקוח, שנותן שירות ללקוחות בכל גוש דן.

איך לא לקרוא לך: "רוב התקלות הן החלפות מסכים שבורים, הרוב באייפונים אבל יש גם סמסונג. כך שאני ממליץ על מגנים חזקים מזכוכית כמובן, ומגן אחורי חזק - לא חייב להיות סופר סגור ואטום, ויכול להיות גם מסיליקון. אבל בארבע מילים - אל תפילו את הטלפון".

רק מקורי

"אנחנו מוכרים ומתקנים את רוב סוגי הטלפונים. יש לי פה למשל מכונה שמדפיסה מגני מסך בהתאמה אישית", מספר לירון בר מוואצפ פון בתל אביב.

איך לא להגיע אליך: "בשביל להימנע מהחלפת סוללה לאורך זמן, אני ממליץ להטעין במטענים מקוריים בלבד ולקנות רק מהיבואן הרשמי, כי רק אז אתה יכול לדעת ששילמת וקיבלת מוצר מקורי. כדאי להשתמש במגני מסך טובים, להגן על המכשיר כמו שצריך, ולא להסתמך על עמידות המכשירים שהיו נגד מים".

שמרתם על כל הכללים ובכל זאת זקוקים לתיקון? היכנסו לאפליקציית איזי  או הקליקו על המפה ומצאו את המעבדה הכי קרובה אליכם: