הפרסומת הזו (וליתר דיוק: החלק שמתחיל ב-01:16), וסדרה שלמה של אחרות מסוגה, עומדת לעלות לסוני ביוקר: בימים האחרונים פורסם כי יצרנית האלקטרוניקה היפנית תפצה אנשים שניסו לעשות עם המכשירים שלה את מה שרואים בסרטון הזה, וכתוצאה מכך נגרמו נזקים למכשירים.

לפני כשנה וחצי הגישו שני אמריקאים תביעה נגד החברה, לאחר שהתברר להם שהמעבדות שלה מסרבות לטפל במכשירים הסובלים מנזקי מים. לאנשים שהגיעו עם מכשירים שנרטבו ונהרסו נאמר שזו אשמתם והם לא היו אמורים לתת למכשירים לטבול במים - למרות שהפרסומות של החברה, כמו גם אפליקציות מיוחדות שהוציאה, עודדו שימוש במכשירים בבריכה.

עתה, אישר בית משפט פדרלי בניו-יורק הסדר פשרה בין סוני לתובעים, במסגרתו היא תפצה מי שהמכשיר שלו התקלקל בגלל שימוש במים ונתקל בסירוב של מעבדות החברה לתקן אותו.

כמו כל הסדר בתביעה ייצוגית מסוג זה, הוא תקף לארה"ב בלבד, ורק למי שהמכשיר שלו סבל מנזקי מים ויש לו תיעוד מסוג כלשהו לכך שהחברה סירבה לטפל בו. המכשירים שלגביהם ההסדר תקף הם כל סדרת Xperia Z (כולל טאבלטים, אבל לא כולל Xperia Z המקורי, אלא רק מ-Z1 ומעלה), כמו גם M2 Aqua ו-M4 Aqua.

כל מי שעומד בקריטריונים האלה ויירשם באמצעות האתר עד ינואר 2018 יקבל החזר של 50% ממחיר המכשיר, כמו גם הארכת אחריות במקרה שעדיין יש לו את המכשיר - שנה למי שעדיין מכוסה, וחצי שנה למי שהאחריות למכשירו כבר פגה.

אלקטרה תקשורת, נציגת סוני מובייל בישראל, מסרה: "בכל פרסומי החברה בישראל, בדפי המוצר המסופקים עם המכשיר ובמדבקה המודבקת על קדמת כל מכשיר עמיד למים, מצוין במפורש ובשפה עברית הוראות השימוש בהקשר לעמידות המכשיר למים.
"הנוסח המצורף:
"הסמארטפון שלך עמיד במים ומוגן מפני חדירת אבק, ולכן אינך צריך לחשוש אם הגשם תופס אותך בהפתעה או אם אתה רוצה לשטוף לכלוך תחת הברז. עם זאת, חשוב לזכור: כל היציאות והכיסויים המצורפים צריכים להיות סגורים היטב. אין לטבול את המכשיר במים לחלוטין או לחשוף אותו למי ים, למים מלוחים, למים עם כלור או לנוזלים שונים, כגון משקאות. שימוש לרעה או שימוש לא נאות במכשיר יוביל לביטול האחריות. המכשיר נבדק בהתאם לדירוג IP65/68 להגנה מפני חדירת מים".