סמסונג עדיין לא יודעת מה גורם למכשירי נוט 7 שלה להתפוצץ, וכבר זמן רב לא קיבלנו דיווחים חדשים על מכשירים שהתפוצצו - אבל זה לא מה שמפריע לה להמשיך במאמצי האיסוף של כל המכשירים שנמכרו מהדגם הזה.

עדכון התוכנה האחרון שמתוכנן למכשירים האלה, והגיע בימים האחרונים לארה"ב, כולל שני דברים שאמורים לגרום למי שעדיין ממשיכים להשתמש במכשירים להתייאש ולהחזיר אותם: הטענת הסוללה הוגבלה ל-60%, לאחר שבעדכון קודם כבר הוגבלה ל-80%; ובנוסף, בכל פעם שמסך המכשיר מופעל - בעת הדלקה, פתיחת נעילה, חיבור למטען וכולי - מוצגת התראה קופצת שמזכירה את הקריאה להחזרת המכשיר והחלפתו באחר.

אבל כל זה לא מספיק לאנשים מסוימים: בניו-זילנד, בה לא נשארו לפי הדיווחים הרבה מכשירי נוט 7, החליטו חברות הסלולר בשיתוף עם סמסונג לחסום את הדגם הזה מלהתחבר לרשתות שלהם. החל מעוד שבוע, המכשירים לא יוכלו לקבל ולהוציא שיחות וסמסים או לגלוש על הרשת הסלולרית במדינה, ויהפכו בעצם לטאבלטים שעובדים רק בבית או במקום בו ניתן לחבר אותם לרשת אלחוטית מסוג ווייפיי.

בהודעה שהוציאה סמסונג, היא ציינה ש-85% מהמכשירים שנמכרו בארה"ב כבר הוחזרו - מה שאומר שיותר מרבע מיליון עדיין לא. הנתונים לגבי שאר המדינות לא נמסרו, אך אם לשפוט לפי המצב בשבועות הראשונים להכרזת האיסוף לפני כחודש, אפשר לנחש שנשארו שם בחוץ עוד מאות אלפי מכשירים נוספים. סמסונג הוסיפה שכדי "לעודד עוד את ההשתתפות" בתוכנית ההחזרה של המכשירים היא נוקטת באמצעים כמו עדכון התוכנה והחסימה שעומדת להתחיל בניו-זילנד. מבחינתה, ההחזרה מתנהלת בשלום, שכן רוב המחזירים לטענתה בחרו להחליף את המכשירים בדגמים אחרים של סמסונג.