ארבעה תושבי ארה"ב הגישו לבית המשפט המחוזי במערב קליפורניה בקשה לתביעה ייצוגית כנגד LG, בגין תקלות רבות שהתגלו במכשירי G4 ו-V10 של החברה. לטענתם, החברה ידעה שהיא מוכרת מכשירים עם בעיות, אך לא מספקת תמיכה ופתרון ראויים למי שנתקל בתקלות שהשביתו מכשירים רבים שהפכו למעין אבן שאין לה הופכין.

התביעה מתייחסת לרוכשי המכשירים בתקופה שבין יולי 2015 ועד אוקטובר 2016, כלומר על פני יותר משנה. כאמור, הטענה העיקרית היא שבעלי המכשירים סבלו מהתרסקויות של המערכת ומאתחולים לא רצויים שוב ושוב, ברמה שגרמה לכך שלא ניתן היה להשתמש כלל במכשירים שרכשו.

עוד ב-TGspot:
מון-בלאן הציגה שעון חכם מבוסס אנדרואיד ב-950 דולר
סווטש עובדת על מערכת הפעלה משלה לשעונים חכמים

התובעים מתארים את המקרים האישיים שלהם, וטוענים שהם מייצגים הרבה מאוד מקרים דומים אחרים, כולל ניסיונות תיקון שבוצעו, החלפות במכשירים שכללו את אותה בעיה בדיוק, ואפילו חיוב בגין סיום אחריות, וכל זאת מבלי ש-LG הודיעה או קיבלה על עצמה את האחריות לבעיה. התובעים גם ציטטו נציגים מחברת התקשורת האמריקאית ספרינט, שכתבו באוקטובר 2015 כי "בעיית חומרה זוהתה ב-LG G4, אין תיקון לבעיה ו-LG מודעת אליה".

התובעים דורשים בחזרה את הכסף שהשקיעו במכשירים, פיצוי על הזמן שהקדישו לניסיון לפתור את הבעיות וכמובן גם הוצאות משפט. הם גם דורשים הצהרה כי LG הפרה את תנאי האחריות, נקטה בפרקטיקות מסחר לא הגונות, הפרה את חוקי הגנת הצרכן והשיגה עקב כך רווחים לא ראויים.

בישראל, LG והיבואנית הרשמית רונלייט הפעילו מערך תיקונים ללקוחות שנפגעו מתקלה, זאת לאחר ההודעה הרשמית של החברה בינואר אשתקד ותביעה ייצוגית נגדה שהוגשה פחות מחודש לאחר מכן.

הכתבה פורסמה במקור באתר TGspot