בפברואר האחרון עלה לכותרות המשחק Flappy Bird, שהציע אנימציה בסיסית וקונספט מעט משעמם שזכו להצלחה מסחררת ברחבי העולם. כחצי שנה לאחר השקתו של המשחק המקורי, היוצר מכריז על המשחק הבא שלו: Swing Copters. האם הוא יצליח לשחזר את ההצלחה?

אותה אנימציה, אותו רעיון

המשחק החדש אותו מתכנן להציג דונג גוין (Dong Nguyen), מפתח משחקים עצמאי מווייטנאם, מציג גם הוא את האנימציה המוכרת שראינו ב-Flappy Bird, ומשחקיות כמעט זהה. עם זאת, בניגוד למשחק אותו השיק גוין לפני כחצי שנה, הפעם מטרתו של המשתמש היא לא להתקדם לאורך המסלול, אלא לגובהו.

במשחק פגשו יצור קטן ומפוקסל שלראשו מחובר פרופלור, בעזרתו הוא יכול להתרומם מהאדמה. לצערו, מסתמן כי הוא נקלע לאתר בנייה או לאיזור מסוכן במיוחד, שכן עליו להמנע ממנופים עליהם פטישים מתנדנדים (ואף מילה על מיילי סיירוס). השליטה על התקדמות הדמות מתבצעת באמצעות לחיצה על המסך, כשכל לחיצה מזיזה את הדמות מצד לצד. כמובן שנגיעה במנוף או בפטיש תגרום לפסילה, כשגם כאן המטרה היא פשוטה: לצבור את כמות הנקודות הגבוהה ביותר.

כתבות חדשות ב-Geektime: 
>> דרך חדשה לרגל אחר הטלפון שלכם ממקום פחות צפוי
>> המודל העסקי שאפליקציות לא חושבות עליו

גוין צייץ כי המשחק המדובר ישוחרר לפלטפורמות iOS ואנדרואיד, כאשר דיווח המגיע מ-Touch Arcade מוסיף כי הוא עתיד להגיע לחנויות האפליקציות רק ביום חמישי הקרוב. המשחק יוצע בחינם למשתמשים ויכלול בתוכו פרסומות, כאשר המשתמשים יוכלו לשלם דולר על הסרתן.

ללא חשש להתמכרות?

במידה והספקתם לשכוח, לגוין לקח שבוע אחד מהרגע שפלאפי בירד הגיע לכותרות של כל אתר ברשת ועד שהחליט להסיר אותו לחלוטין מחנויות האפליקציות. בעוד שבהתחלה הסביר המפתח כי המשחק שלו מוערך יתר על המידה, בראיון שהעניק ל-Rolling Stone הסביר כי מתכנן להעלות את המשחקים מחדש עם אזהרה לגבי התמכרות. זאת, במטרה לנסות ולצמצם את כמות הזמן שהמשתמשים מבזבזים על המשחק.

לאור הראיון שהעניק, אנו חייבים להודות ששחרור משחק כמעט זהה לקודמו נראית כמו החלטה מעט תמוהה המונעת ממקור אחד עיקרי: כסף. אין ספק שגוין יהנה מהבאז התקשורתי הודות להצלחתו של המשחק הקודם ויתכן שיצליח לסחוף את המשתמשים שהתמכרו למשחקו הראשון, הודות למשחקיות הזהה שמציג כרגע.

האם נוריד את המשחק החדש למכשירנו? חד משמעית כן. בעוד שהניקוד הגבוה ביותר שלנו בפלאפי בירד עמד על שלוש נקודות בלבד ומסתמן כי המשחק הנוכחי קשה עוד יותר, נשמח לאתגר את עצמנו ולו לכמה דקות בלבד. אנו מאמינים שהגישה שלנו זהה לגישה של משתמשים שהתמכרו למשחק הקודם, כך שלגוין מצפה הפתעה חביבה בשבוע הראשון של השקתו.

כעת נותר לראות מה יהיה אורך החיים של המשחק החדש וכמה מהר המשתמשים יסירו אותו ויתקדמו למשהו קצת יותר מתוחכם, מעוצב או אפילו קצת פחות מאתגר.

הכתבה פורסמה במקור ב-Geektime