הרוטינה הזאת הפכה לקבועה מאז שהסמארטפונים נכנסו לחיינו והטיסות הפכו לזולות ונגישות יותר: לפני שאתם טסים לחו”ל אתם צריכים לבחור מה אתם עומדים לעשות עם הסמארטפון שלכם: חבילת גלישה יוקרתית אצל ספק הסלולר? סים מקומי? אולי פשוט לרדוף אחרי נקודות Wi-Fi חופשיות? סטארטאפ ישראלי חדש רוצה להוריד מכם את כאב הראש הזה, לעזור לכם למצוא את חבילת הגלישה המושלמת והמשתלמת בשבילכם בקלות, והוא רוצה בדרך לקדם בהמשך גם את אחת הטכנולוגיות החדשות ביותר בעולם הסלולר.

לראות את כל החבילות האפשריות במקום אחד, ולרכוש אותן בלחיצה

הסטארטאפ הישראלי Simtex (סימטקס) רוצה להיות התחנה הקבועה שלכם בכל טיסה לחו”ל. הרעיון שלהם הוא פשוט אבל חכם: אתם פותחים את האפליקציה של סימטקס, רואים את כל ספקיות הסלולר הרלוונטיות למדינה שבה אתם מבקרים, ובוחרים את החבילה המתאימה ביותר עבורכם. בלחיצת כפתור תוכלו לרכוש את החבילה, ולהתחיל לגלוש או לשוחח תוך רגעים – בלי להחליף סים.

לא קשה להבין על איזה צורך עונה Simtex, כיוון שהאפשרויות של הנוסעים לחו”ל הן לא כל כך אידיאליות בלשון המעטה: חבילות גלישה ושיחות מחו”ל הן יקרות מאוד ולא בהכרח מותאמות לצרכים שלכם. גם רכישת כרטיס סים מקומי (Prepaid Sim) שהפכה להיות פופולארית בקרב הנוסעים המודעים-יותר צרכנית היא לא באמת נוחה, גוזלת מכם זמן חופשה יקר מפז, ולפעמים אתם גם עשויים לא להכיר מספיק טוב את שוק הסלולר באותה ארץ, ולפספס את האפשרות המשתלמת והמתאימה ביותר בשבילכם. וכמובן נשארת לכם אפשרות הלואו-קוסט, שהיא להסתמך פה ושם על נקודות Wi-Fi במקדונלד’ס או הסטארבקס הבא שתראו. בקיצור, לא אידיאליח.

פורסם ב-Geektime

עוד ב-Geektime

כן, וואווי תיפגע מהמהלך האחרון של גוגל. אבל נחשו מה? גם גוגל

פיירפוקס הופך היום להרבה יותר מהיר

“תיירים מגיעים למדינות היעד ומחפשים כרטיסי סים, והם לא מודעים לכל האופציות שעומדות בפניהם. אני גיליתי שבגרמניה יש יותר מ-120 ספקיות וירטואליות, שזו עובדה שלא הכרתי לפני”,מסביר רועי שוורץ, מנכ”ל ומייסד Simtex בשיחה עם גיקטיים. “תייר שמגיע ולא יודע מי החברות הקיימות ומה הן מציעות, יכול להכנס לפלטפורמה שלנו שמתווכת בין הספקית המקומית ללקוח”.

בשלב הראשון החברה תשיק בעוד כחודש כרטיס סים גלובלי, ותאפשר ללקוחות הראשונים לבחור חבילות עבורו לרחבי העולם. אבל הצעד השני – הצעד המשמעותי יותר עבורה יחל בימים הקרובים – כשהחברה תשיק קמפיין בפלטפורמת מימון ההמונים ExitValley, וזאת כדי להגיע להשקת שירות eSIM גלובלי.

מה זה eSIM?

eSIM הוא כינוי ל-Embedded Sim (ולא Electronic Sim, כפי שרבים טועים). זהו רכיב אלקטרוני קטן אשר מוטמע בגוף המכשיר, בין אם הוא שעון חכם, טלפון סלולרי או רכיבי IoT אחרים. המשתמש לא מקבל גישה פיזית אליו, אלא מפעיל אותו באמצעות אפליקציה ייעודית של מפעילת הסלולר או על ידי סריקה של קוד QR, מה שמפעיל את תהליך החיבור והאקטיבציה של הסים. במילים אחרות, אין יותר צורך במגירת סים, לא צריך להחליף סימים ולשמור על הסים המקורי ולא צריך לגשת לחנות בשביל להפעיל חשבון חדש או לדלג בין חברות.

“אנחנו רוצים לקחת את הטכנולוגיה של ה-eSIM ולהנגיש אותה לתיירים”, מספר שוורץ, שמסביר כי החברה מתכננת לגבות עמלה על כל עסקה שתתבצע דרכה בשיעור של 15%-30% משווי העסקה. “ככל שנגדל המחירים באתר יהיו יותר אטרקטיביים כי יהיה לנו כוח צרכני. אנחנו מצפים להפוך למוצר צריכה בסיסי של תיירים ושל ספקיות סלולר מקומיות שאין להן גישה טובה לתיירים שמגיעים”. החברה מתכננת לצאת עם אפליקציה לשוק כבר בעוד חודש, ובידיה כבר PoC להטמעת הטכנולוגיות הבאות. “זה עולם שלא צריך להיות יקר, והוא צריך להיות שקוף” טוען שוורץ.

השאלה האמיתית: מתי ה-eSIM יפרוץ לחיינו?

למרות האפשרות המאוד מבורכת הזאת, נראה שהחברה מעט מקדימה את זמנה בכל הנוגע ל-eSIM. נכון להיום, מספר המכשירים הסלולרים שתומכים בטכנולוגיה החדשה הוא מועט מאוד ומתרכז בעיקר במכשירי האייפון של שנת 2018-2019 והפיקסלים של גוגל. היצרניות הבולטות האחרות כמו וואווי וסמסונג בינתיים לא משחררות מכשירי דגל בולטים שתומכים ב-eSIM. במקביל, גם ספקיות הסלולר מסביב לעולם גוררות רגליים, שמוביל לקצב אימוץ איטי במיוחד של הטכנולוגיה.

Simtex נוסדה בשנת 2017 על ידי רועי שוורץ, המכהן כמנכ”ל החברה, וברק כץ המכהן כסמנכ”ל אופרציה והיא פועלת ממשרדיה שבמתחם Urban Place תל-אביב.