יצרניות סמארטפונים אוהבות לטעון שהן בדקו כל דבר אפשרי במכשירים שלהן באופן מדוקדק לפני ההשקה כדי לוודא שהם מושלמים. לפעמים הטענות מתגלות כלא נכונות, ואז החברות נאלצות להתנצל ולספק פתרונות, או אפילו לפצות את הלקוחות. אבל נראה שגוגל החליטה לא לעשות אף אחד מכל אלה - היא לא בדקה טוב את המכשירים שלה לפני ההשקה, לא התנצלה על הבעיות ולא מתכוונת לתקן אותן.

שלשום (ג') שחררה החברה עדכון לסמארטפונים פיקסל 2 ופיקסל 2 XL. מטרת העדכון המרכזית היא לטפל בבעיות שדווחו על ידי הרוכשים הראשונים של המכשירים - אך בפועל, נראה כי במקום לטפל בבעיות, גוגל פשוט מורחת עליהן שכבת צבע.

כך, כתשובה לטענות על צריבת המסך על ידי כפתורי הניווט ביצעה גוגל מה שהיא מגדירה "שינויי ממשק מתוכננים כדי להאריך את חיי מסך ה-OLED, וביניהם עמעום של לחצני הניווט שבתחתית המסך ועדכון לבהירות המרבית". במילים אחרות: במקום להודות שהמסך במכשיר שמחירו 850 דולר לגרסה הבסיסית (עם אחסון בנפח 64 גיגה) ו-950 דולר לגרסה המורחבת (128 גיגה) - היא פשוט החלישה את עוצמת תאורת המסך ב-50 ניטים.

כמו כן, כמענה לטענות על צבעים דהויים היא הוסיפה מצב של "צבעים רוויים". עיתונאי הטכנולוגיה הבריטי גורדון קלי, הכותב בין היתר במגזין פורבס, ציין שגם זה לא באמת פיתרון. "זה לא פותר את הבעיה האמיתית: אתם מאשימים את העדפות המשתמשים במקום (להודות) בעובדה הפשוטה שהפיקסל 2 XL לא מכוון נכון".

משתמשים מציינים שכל הבעיות שדווחו מצביעות על חוסר מחשבה ובדיקה מצד גוגל: הצריבה במסך נגרמת מכיוון שהתעקשה לשלב את כפתורי הניווט של המכשיר כחלק מהמסך (כך שהם נמצאים שם כל הזמן, וכמו במסכים ישנים הצורה שלהם "מתקבעת" במסך ומוצגת גם כאשר המכשיר מנסה להעלים את הכפתורים ולהציג למשל סרטון וידאו על כל שטח המסך), במקום לנצל את השוליים הרחבים יחסית בתחתית המכשירים כדי להשתמש בכפתורי מגע קבועים מחוץ למסך; הצבעים הלא אמינים נגרמת בגלל כיוונון לא נכון של המסך; ותקלה אחרת שגרמה לרעשים מוזרים נגרמת בגלל תכנון גרוע של רכיבי הקליטה והשידור ורכיבי האודיו במכשיר - אך במקום לאסוף את מעט המכשירים שכבר נמכרו ולשנות זאת, גוגל פשוט מכבה את אחת התכונות במכשיר בזמן שיחה כדי להסתיר מהמשתמשים את הסימפטום לבעיה.