לאורך השנים התגאתה שיאומי ביכולות שלה להציג מוצרים עם מפרטים מתקדמים, עיצוב מעודכן ותג מחיר נמוך במיוחד. האם עכשיו אנחנו מקבלים תשובה למודל הכלכלי של החברה?

חצתה את גבול הטעם הטוב

מספר דיונים שעלו בימים האחרונים ב-Reddit נוגעים לכך שמשתמשים התלוננו שלאחר שהתקינו את העדכון האחרון של מערכת ההפעלה של החברה, MIUI, הם הבחינו כי כמות הפרסומות המוצגות במכשיר עצמו כבר חצתה את גבול הטעם הטוב. אם בעבר היה מדובר בשליחת נוטיפיקציות פרסומיות מידי כמה זמן, עכשיו משתמשים נתקלים בפרסומות גם בתפריט ההגדרות או באפליקצית המוסיקה.

The Verge פנה אל שיאומי במטרה לקבל תגובה, ומהחברה נמסר: ״פרסומות תמיד היו וימשיכו להיות חלק אינטגרלי משירותי האינטרנט של שיאומי. יחד עם זאת, אנחנו נשמור על חווית המשתמש באמצעות אפשרות לכבות את המודעות ועל ידי שיפור מתמיד של הגישה שלנו כלפי פרסום, כולל התאמת המיקום והזמן שבהם מודעות מוצגות. הפילוסופיה שלנו היא שמודעות צריכות להיות לא פולשניות, ולמשתמשים תמיד יש את האפשרות לקבל פחות המלצות״.

נקודה חשובה שעשויה להרגיע רבים מכם היא שמכשירי ה-Android One של החברה, ה-Mi A1 ו-Mi A2 יוצאים מהכלל, ומודל הפרסומות הפולשני לא חל עליהם – זאת למרות שגם המחיר שלהם נמוך באופן משמעותי מסמארטפונים מתחרים בשוק. ככל הנראה מדובר באיסור שמגיע מגוגל, שאחראית על תוכנית ה-Android One.

לגיטימי, או מוגזם?

לצערנו, שום דבר בחיים הוא לא באמת בחינם (או זול יותר), ואם חברה בסדר גודל שכזה מציעה מוצרי טכנולוגיה לא רעים בכלל במחירים שווים לכל נפש, הרי שחייב להיות כאן איזשהו קאץ׳. לכן – מצד אחד אנחנו יכולים להבין ששיאומי צריכה להגדיל את הרווחים שלה איכשהו, אבל זה פשוט מרגיש קצת כמו חציית גבול עם הצגת פרסומות בתפריט ההגדרות. כמו כן יש לציין ששיאומי לא המציאה את הגלגל, וגם אמזון לדוגמא, עם מכשירי הקינדל הזולים שלה, הציגה פרסומות באופן מתמיד לספרים מומלצים לרכישה, אבל היא לא עשתה זאת באופן מוסווה (כלומר – מי שרכש חומרה מוזלת, ידע שזה מה שמצפה לו).

הכתבה פרסמה במקור באתר גיקטיים

עוד ב-Geektime

הפלייסטיישן הראשון חוזר בגירסה מוקטנת ומגניבה
רשמי: וואן פלוס תשיק טלוויזיה חכמה

נכון לכרגע, אין אפשרות לכבות את אותן פרסומות כמו ששיאומי ציינה בתגובתה, וגם משתמשים שביקשו להציג פחות ״המלצות״, מעידים כי זה לאו דווקא משפר משהו.