אין תמונה
מכירות גבוהות מהצפוי. מיקרוסופט פון
מיקרוסופט חושפת סוף סוף את נתוני המכירות של הטלפונים הסלולרים שלה: מכרה 1.5 מיליון מכשירים מבוססי מערכת ההפעלה החדשה שלה, Windows Phone 7, בששת השבועות הראשונים מאז השקתה הרשמית ב- 21 באוקטובר. מספר זה, לדעת כל האנליסטים הטכנולוגיים, גבוה בהרבה מהתחזיות הראשוניות שצפה לה השוק. בהודעה שפרסמה החברה אמר אכים ברג, סמנכ"ל בחברה, כי "בחנות האפליקציות שלנו קיימות כבר מעל ל-4,000 יישומים שונים וכל יום נכנסים חדשים. זה קצב גידול מרשים יחסית לכל מערכת הפעלה חדשה".

לטענתו של ברג, סקרים שבוצעו בקרב לקוחות שרכשו את המכשירים מראים על שביעות רצון גבוהה ונטייה להמליץ על המכשיר לחברים ומשפחה. "אנחנו יודעים כי מדובר בשוק תחרותי מאד ואנחנו מתמודדים מול מספר חזיתות", אומר ברג, ומתכוון בעיקר לגוגל עם האנדרואיד ולאפל עם האייפון.

יש לציין כי למרות הגישה החיובית שמנסה להפגין ברג בראיון והמספרים המרשימים, מדובר עדיין על מערכת הפעלה עם נתח שוק שולי ביחס לגוגל שמדווחת על קצב מכירות של 300,000 טלפונים ביום עם מערכת ההפעלה אנדרואיד. הפער גדול גם ביחס לשאר המתחרות כמו אפל ו-RIM, יצרנית הבלאקברי וייקח למיקרוסופט הרבה מאד זמן, אם בכלל, למחוק אותו. לכל היותר מצביעים נתוני המכירות על שינוי מגמה כללי אצל ענקית התוכנה ששמה את שוק הסלולר על הכוונת.

מעניין לראות כיצד חברה ששלטה במשך שנים בשוק המחשבים האישיים עם מערכת ההפעלה ווינדוס וחבילת האופיס, מוצאת את עצמה נלחמת על חייה בשוק הסמארטפונים - עובדה המראה כמה דינאמיים הם השינויים בטכנולוגיה ועד כמה הצלחה בשוק אחד לא משפיעה על שווקים אחרים. אנחנו בכל מקרה אוהבים תחרות, ואין ספק כי תוספת של עוד מתחרה בסדר גודל של מיקרוסופט תטיב איתנו המשתמשים. הטלפונים יהיו טובים יותר , תהיינה יותר אפליקציות ומשחקים ובסופו של דבר – אנחנו נהנה יותר מהטלפון הסלולרי שלנו.  

>> מיקרוסופט פותחת חזית מול אפל בגזרת הטאבלטים