אין תמונה

ענקית התוכנה מיקרוסופט עשויה להציג לראשונה את מנוע החיפוש החדש שפיתחו אנשיה, כך דיווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל", המסתמך על מקורות יודעי דבר.

בחודשים האחרונים איפשרה מיקרוסופט לעובדיה לבחון את מנוע החיפוש, לו ניתן השם הזמני Kumo. המטרה העיקרית שהציבו לעצמם מהנדסי מיקרוסופט בתכננם את מנוע החיפוש הוא צמצום הזמן שמושקע על-ידי הגולש במציאת המידע הרלבנטי עבור שאילתת החיפוש שלו.

הכוונה להשיג מטרה זו באמצעות חלוקה של תוצאות החיפוש לקטגוריות שונות. למשל, אם שאילתת החיפוש היא שמה של מכונית מדגם מסויים, יוצגו תוצאות החיפוש על-פי חלוקה לקבוצות דוגמת חלקי חילוף, מודעות יד שניה, פורומים וסרטוני וידיאו על ביצועי המכונית.

החברה מתכננת ללוות את מהלך ההשקה של Kumo בקמפיין פרסום אגרסיבי, שלשם כך שכרה את שירותיו של משרד הפרסום הגדול בארה"ב והרביעי בגודלו בעולם, JWT. מנוע החיפוש החדש, יוצג ככל הנראה במסגרת הכנס השנתי של בלוג הטכנולוגיה All Things Digital שייערך בשבוע הבא בקליפורניה.

הכמוסות של יאהו

במסגרת נסיונותיה לשפר עמדות בתחרות בשוק, חשפה יאהו אתמול (ג') שורה של שינויים עליהם עמלו אנשיה במשך יותר משנתיים ונועדו לשפר את איכות תוצאות החיפוש המוצגות לגולשים במנוע החיפוש שלה.

גולת הכותרת של החידושים שהוצגו היא החלטתה של יאהו לנסות ולצמצם ככל האפשר את השימוש בקישוריות הכחולות, ובמקומן להציג "כמוסות" של מידע רלבנטי לשאילתת החיפוש הכוללות תמונות, קטעי וידיאו ואף קטעי אודיו.

בכך שואפת יאהו להציג לגולשים מידע רב ורלבנטי ככל האפשר בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. כדי להתגבר על בעיות הרלבנטיות של התוצאות, מבצעים ביאהו מעקב אחרי שאילתות החיפוש שבוצעו מאותו המחשב ומשרטטים דפוס חיפוש המתאים לאותו הגולש, שעל-פיו יוצגו תוצאות החיפוש המתאימות יותר.

חלק מהחידושים אותם הציגה יאהו אתמול כבר זמינים באתרה מזה מספר חודשים. תוצאות חיפוש עבור שמות מסעדות לדוגמה מוצגות לצד כתובתן, מספר הטלפון שלהן ומפה המראה את מיקומן הגיאוגרפי. תוצאות חיפוש עבור שמותיהם של שחקני בייסבול יכללו את רשומות הסטטיסטיקה העדכניות של ביצועי אותו השחקן ותוצאות חיפוש עבור שמם של מוזיקאים פופולריים יכילו סרטוני וידיאו ודגימות אודיו של שיריהם.

רק וידיאו

ביאהו בוחנים את האפשרות להציג בעתיד תוצאות חיפוש שלא יכילו דבר פרט לתמונות ולסרטוני וידיאו הקשורים לחלק משאילתות החיפוש שיבוצעו במנוע החיפוש שלה. הטכנולוגיה המאפשרת הצגת תוצאות חיפוש באופן הזה עדיין נמצאת בפיתוח, ואם אכן יוחלט להשתמש בה, היא עשויה להיות טכנולוגיית החיפוש המובילה, שתבדיל אותה ממתחרותיה בשוק החיפוש המקוון.

ביאהו מקווים כי השימוש בטכנולוגיה זו יאפשר הצגת יותר מודעות פרסום גרפיות לצד מודעות הפרסום מבוססות הטקסט באתר.

על-פי נתוני חברת comScore לחודש אפריל, יאהו מחזיקה ב-20% משוק החיפוש המקוון, בעוד גוגל מובילה את השוק עם 64%. מיקרוסופט, שצפויה להציג בשבוע הבא את מנוע החיפוש החדש שלה שולטת ב-8% מהשוק.