התייחסות אישית ראשונה למבצע צה"ל ברצועת עזה, אומר היום נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש כי "ירי הרקטות אל ישראל מעזה הינו מעשה טרור לכל דבר". בנאום הרדיו השבועי שלו הוסיף בוש כי "החמאס הוא זה שאחראי להתפרצות האלימות הנוכחית".

"לפני המבצע בעזה", אמר הנשיא היוצא בהודעה המוקלטת, "חמאס הפר באופן שיטתי את הפסקת האש שהתבססה בין ישראל לארגון. עם סיום הפסקת האש החל החמאס לשגר כמות עצומה של טילים אל ישראל, במטרה מכוונת לפגוע באזרחים ישראלים חפים מפשע".

"כחלק מהאסטרטגיה של בכירי הארגון, הם מסתתרים בתוך אוכלוסייה אזרחית, וכך שמים את האזרחים בסיכון מתמשך", הוא הוסיף. "חמאס מוציא את כספיו על רקטות ומשגרים במקום על בתי ספר ותשתיות, הארגון ממשיך להראות שאין לו כול כוונה לשרת את העם הפלסטיני, ואנחנו מודאגים קשות מהמצב ההומניטארי ברצועה".

בוש סיים את הנאום בקריאה להפסקת אש מחודשת בין ישראל לבין חמאס. "בנוסף לשיפור המצב ההומניטארי בעזה, על כל האומות לעבוד כדי לקדם הפסקת אש וכדי להחזיר את ישראל לדרך השלום. ארה"ב פועלת להשגת הפסקת אש משמעותית שתתקבל ע"י כל הצדדים", הוא אמר.

"הפסקת אש חד-צדדית כמו זו שהתקיימה עד עכשיו אינה מתקבלת על הדעת. הבטחות מחמאס לא יספיקו - חייב להיות מנגנון שישמור ויבטיח שלא יוברחו יותר כלי נשק לקבוצות הטרוריסטים ברצועת עזה", הוסיף.

רייס: "תושבי הרצועה - בני ערובה בידי חמאס"