ציפי לבני, ארכיון (צילום: ערוץ הכנסת)
ציפי לבני, ארכיון | צילום: ערוץ הכנסת

במערכת הפוליטית בישראל מרוצים מתוצאות הבחירות לנשיאות ארצות הברית. ממלאת מקום ראש הממשלה ושרת החוץ, ציפי לבני, בירכה את הנשיא הנבחר של ארצות הברית, ברק אובמה על ניצחונו בבחירות. "זוהי תעודת כבוד לדמוקרטיה האמריקנית", אמרה לבני. שרת החוץ ציינה כי בביקורו האחרון של הנשיא הנבחר בארץ, "ובמיוחד בסיורנו המשותף בעיר שדרות, התרשמו אזרחי ישראל מהאדם וממחויבותו לשלומה וביטחונה של ישראל. ישראל מצפה להמשך שיתוף פעולה אסטרטגי הדוק עם הממשל החדש, עם הנשיא החדש ועם הקונגרס האמריקני להמשך ביצורם וחיזוקם של היחסים המיוחדים והבלתי ניתנים לערעור בין שתי המדינות".

הבחירות בארה"ב: סיקור מיוחד

היסטוריה: ברק אובמה ניצח בבחירות

נאום הנצחון המלא של ברק אובמה

הווידאופדיה: ברק אובמה

בוש ומקיין התקשרו לברך את אובמה

נא להכיר: מישל אובמה - הגברת הראשונה של ארה"ב

ארה"ב: מערכת בחירות ברשת

ראש הממשלה אהוד אולמרט בירך גם הוא את הנשיא הנבחר ברק אובמה על ניצחונו ההיסטורי והמרשים בבחירות לנשיאות בארצות הברית ואמר "אמריקה הוכיחה פעם נוספת כי היא אכן הדמוקרטיה הגדולה ביותר המהווה דוגמא לכל הדמוקרטיות האחרות בעולם. אובמה הוכיח לכל העולם את כישוריו ומנהיגותו". אולמרט ציין שהיחסים בין ישראל לארצות הברית הינם יחסים מיוחדים המתבססים על ערכים ואינטרסים משותפים לשיתוף פעולה הדוק וכי לישראל וארצות הברית יש רצון משותף לחזק את היחסים ולקדם את השלום והיציב.

גם ח"כ יובל שטייניץ (הליכוד) בירך על הבחירה ואמר "אובמה כבר הביע את ידידותו לישראל בעת תמיכתו בזכותה ל'גבולות בני-הגנה' כמו גם את מחוייבותו הבלתי מתפשרת לבלימת הגרעין האיראני", אמר והוסיף כי הוא בטוח שהממשל של אובמה יעבוד בשיתוף פעולה ידידותי ופורה עם הממשלה הבאה בישראל".

אל דבריו של שטייניץ הצטרף גם ח"כ אופיר פינס (העבודה) שאמר כי "ניצחון אובמה טוב לישראל ונותן תקווה למיליארדים בעולם וגם למזרח התיכון". פינס אמר עוד כי הנשיא הנבחר צריך להיות מעורב כבר מראשית כהונתו בתהליך המדיני ובניסיונות להשכין שלום באזור.

ח"כ אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל) הביע אף הוא שביעות רצון מניצחון המועמד הדמוקרטי ואמר כי הוא מהווה את ניצחון האחר והשונה ותבוסה לגזענים. "זהו ניצחון האידיאלים על הכוחנות. העם האמריקני הוכיח את גדולתו ויצא לשחר של יום חדש ואיתו העולם כולו", הוסיף טיבי.

שגריר ארצות הברית בישראל ג'יימס קנינגהאם התייחס הבוקר לבחירתו של ברק אובמה והשפעתה על מערכת היחסים עם ישראל. "כבר בנאום הניצחון שלו אפשר היה להבין מדבריו כי אובמה מלא אופטימיות, תקווה ומחויבות לעתיד של שלום, לא רק בארצות הברית, אלא בכל העולם", אמר השגריר. קנינגהאם התייחס גם לגבי מדיניותו של הנשיא הנבחר לגבי האיום האירני, והבהיר כי סוגיה זו תמשיך להיות סוגיה עיקרית עבור הממשל החדש, כפי שהייתה עבור הממשל הנוכחי . "אובמה הבהיר היטב במהלך הקמפיין שלו כי הוא תומך הן בניהול שיחות עם הממשל האירני, אך גם הוסיף בתקיפות שאיננו פוסל אופציה צבאית", אמר קנינגהאם.